jump to navigation

A Day at the Fair Ιουνίου 18, 2019

Posted by Lida in Games.
trackback

Η πανηγυριώτικη ατμόσφαιρα και η πολυκοσμία των μεγάλων επαγγελματικών εκθέσεων είναι πράγματα που γενικά αντιπαθώ αλλά υπάρχει μια έκθεση για την οποία θα ήμουν διατεθειμένη να φάω όλη αυτή τη ταλαιπωρία στη μάπα. Πρόκειται φυσικά για την E3 (Electronic Entertainment Expo) την μεγαλύτερη έκθεση στο χώρο τον ηλεκτρονικών παιχνιδιών όπου οι σημαντικότερες εταιρείες του κλάδου παρουσιάζουν τα τελευταία games (και όχι μόνο).Η ίδια η έκθεση είναι ακόμη μια ένδειξη του πόσο γρήγορα αναπτύσσεται ο συγκεκριμένος τομέας της πληροφορικής. Στις αρχές του 90 οι εταιρίες ηλ. παιχνιδιών στοιβάζονταν σε μια τέντα έξω από τον κύριο εκθεσιακό χώρο της CES δίπλα από τα περίπτερα των τσοντοsite. Σήμερα η E3 έχει πάνω από 65.000 επισκέπτες που είναι στη πλειοψηφία τους επαγγελματίες (από το το 2017 η έκθεση ξεκίνησε να διαθέτει 15000 εισιτήρια για το ευρύ κοινό προς 349$) και διοργανώνεται στο Los Angeles Convention Center.

Φέτος δυστυχώς τα πράγματα ήταν μάλλον χλιαρά μιας και όλοι ετοιμάζονται για το μεγάλο χαμό που θα γίνει του χρόνου με τη παρουσίαση της νέας γενιάς κονσολων XBox και Playstation. Παρολαυτα υπήρξαν κάποια highlights και κάποιες παρουσιάσεις που είχαν μεγάλο ενδιαφέρον αλλά χάθηκαν μέσα στο θόρυβο.

Πρώτο και καλύτερο βέβαια ήταν το Cyberpunk 2077 (έχει γίνει ο τρελός χαμός για αυτό στα social) από τους δημιουργούς της σειράς του Witcher, τη CD Projekt RED. Όσοι είχαν τη τύχη να δουν το κλειστό demo του παιχνιδιού έμειναν με ανοιχτό το στόμα ενώ επιτέλους δόθηκε στην δημοσιότητα η ημερομηνία έκδοσης του (16/4/2020) καθώς και κάποιες λεπτομέρειες για το story. Επίσης μάθαμε πως ο Keanu Reeves (οποίος με την παρουσία στο event έκλεψε την παράσταση) θα έχει σημαντικό ρολό στο παιχνίδι. Προς στιγμήν με έβαλε σε πειρασμό για pre order αλλά μετά το κάζο που έπαθα με το Fallout 76 έχω ορκιστεί να μην το ξανακάνω. Πάντως όταν βγει και αν επιβεβαιωθούν οι φήμες πως είναι τόσο καλό όσο φαίνεται θα το αγοράσω από το GOG γιατί εκεί (σε αντίθεση με το Steam και τα άλλα online game stores) το 100% του πόσου θα παει στη CD Projekt RED.

Είπα Fallout 76 και δυστυχώς πρέπει να αναφέρω και το τραγέλαφο που ήταν η παρουσίαση της Bethesda. Υπήρξε μια εποχή που τα events της συγκεκριμένης εταιρίας τα περίμενα πως και πως. Ομως από ότι φαίνεται έχουν βάλει σκοπό να μεταμορφωθούν σε μικρογραφία της Electronic Arts η σε παρωδία κινέζικης mobile gaming παράγκας μετατρέποντας τα ιστορικά franchises που τους ανήκουν σε μέτρια (και ουσιαστικά ξεπερασμένα) Mobile games και Games As A Service σχεδιασμένα να γαντζώνονται μόνιμα πάνω στο πορτοφόλι του παίκτη με loot boxes και microtransactions. Κανονικά όλη η φετινή παρουσίαση της Bethesda θα έπρεπε να είναι ένα βίντεο που θα έδειχνε τον Todd Howard να ζητάει συγνώμη από τους fans του Fallout και μετά να σέρνεται με τα γόνατα από τα γραφεία της Bethesda στο Maryland μέχρι τα παλιά γραφεία της Interplay στη California και να ανάβει ένα κερί μπροστά στη φωτογραφία του Tim Cain. Όμως δεν μιάζει να έχουν καταλάβει ακόμα την ζημιά που τους έχει κάνει αυτή η αλλαγή στη φιλοσοφία και στο business model της εταιρίας και όσο και να προσπαθούν να χρυσώσουν το χάπι οι αριθμοί από τις πωλήσεις και τα στατιστικά των online trends άλλα λένε . Ευτυχώς υπήρξαν και ένα δυο games από τα studios που συνεργάζονται με την Bethesda που ξέφυγαν από τη χρυσή μετριότητα αλλά το highlight του event αναμφισβήτητα ήταν το Doom Eternal από την ID Software.

Προσωπικά τα First Person Shooters δεν με πολυενδιαφέρουν αλλά το συγκεκριμένο είναι εξαιρετικό στο είδος του. Πάλι καλά που υπάρχει και αυτό γιατί αλλιώς το event θα άξιζε μόνο για το γέλιο και τα memes που έβγαλε

Από τις υπόλοιπες παρουσιάσεις ξεχωρίζω δυο παιχνίδια που θα κάνουν τους ηλικιωμένους gamers σαν εμένα που έχουν τα 20εδρα ζάρια και το Advanced Dungeons & Dragons Dungeon Master’s Guide 2nd edition καταχωνιασμένα στο υπόγειο να δακρύσουν από συγκίνηση. Το πρώτο είναι το Baldur’s Gate 3 από την Larian. Ναι μετα από 19 ολόκληρα χρόνια από την έκδοση του Baldur’s Gate 2 θα έχουμε την συνέχεια και μάλιστα από το studio που είναι υπεύθυνο για τη δημιουργία του υπέροχου Divinity: Original Sin 2.

Το δεύτερο είναι το καινούριο Vampire: the Masquerade, το Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 από την Paradox Interactive. Ναι,ξέρω πως δεν είναι D&D αλλά προέρχεται από ένα από τα πιο δημοφιλή table top RPGs

Το πρώτο Vampire: The Masquerade – Bloodlines εμένα ακόμα και σήμερα μέσα στα 5 all time αγαπημένα μου παιχνίδια και αποτελεί περίτρανη απόδειξη πως τα εντυπωσιακά γραφικά,  η έκταση του χάρτη και άλλα τεχνικά χαρακτηριστικά έρχονται πάντα δεύτερα σε σχέση με μια εξαιρετική ιστορία, το γερό world building, τους καλογραμμένους χαρακτήρες και την ποικιλία και την ελευθερία στις διαθέσιμες επιλογές του παίκτη.

Για το τέλος πιστεύω πως δυο ήταν τα σημαντικά της φετινής E3. Η οργάνωση του πρώτου event αποκλειστικά για VR games απο την UploadVR και οι παρουσιάσεις των πλατφορμων cloud gaming της google (Stadia) και της Microsoft (xCloud).

To VR event ειχε ανακοινώσεις για καμιά 30αρια παιχνίδια χωρισμένα ανα πλατφόρμα (Playstation, PC VR και All Platform). Τα highlights ήταν η παρουσίαση του 360 mode του Beat Saber (οι κύβοι πια δεν θα έρχονται από μια μόνο κατεύθυνση προς τον παίκτη αλλά από παντού γύρω του) και το απίστευτο Boneworks, ενα adventure VR game όπου ο παίκτης πειραματίζεται με τις δυνατότητες physics engine για να λύσει τα διάφορα προβλήματα που του δινει το παιχνίδι.

Το να αποκτήσουν επιτέλους τα VR παιχνίδια το δικό τους event είναι άλλη μια απόδειξη πως σταδιακά αυξάνεται το ενδιαφέρον για την συγκεκριμένη τεχνολογία (πριν ένα μήνα τα στατιστικά του steam έδειξαν πως για πρώτη φορά οι συνδεδεμένοι στην πλατφόρμα χρήστες συσκευών VR ξεπέρασαν το 1 εκατομμύριο). από την άλλη δεν ξέρω αν θα ήταν καλύτερο τα παιχνίδια VR να αποτελούν κομμάτι των μεγάλων εταιρικών events που έχουν εκατομμύρια views.

Οι παρουσιάσεις των πλατφορμων cloud gaming είναι στην πραγματικότητα τα σημαντικότερα events της φετινής E3. Με το cloud gaming τα παιχνίδια παύουν να “ζουν” στις συσκευές των παικτών και σχεδόν όλη η λειτουργικότητα τους μεταφέρεται στους servers της εταιρείας που τα κανει host. Οι servers αναλαμβάνουν να επεξεργαστούν τα γραφικά, το gameplay κλπ και μεταφέρουν μέσω ίντερνετ την εικόνα και των ήχο πίσω στον χρήστη ενώ λαμβάνουν πάλι μέσω ίντερνετ τις εντολές από το gamepad, το mouse +keyboard ή το touchscreen. Η εξαιρετικά εντυπωσιακή παρουσίαση που είχε κάνει η Google Stadia το Μάρτιο δείχνει πως λειτουργούν.

Με βάση τα δημοσιεύματα τα demos της Stadia και του xCloud έδειχναν απαιτητικά παιχνίδια όπως το Halo 5 η το Doom Eternal να τρέχουν με εικόνα 1080p και σχεδόν την ίδια ανταπόκριση με ένα installed game (το demo της Google ήταν με σύνδεση 25Mbps σε ενα data center κάπου 400 χιλιομετρα μακρια αν και οι δημοσιογράφοι δεν μπόρεσαν να το επιβεβαιώσουν ). Υποτίθεται πως οι τεχνολογίες αυτές μπορούν αν ανταποκριθούν ικανοποιητικά με ποιότητα εικόνας 720p στα 10Mbps. Τώρα βέβαια όλα αυτά θα φανούν στην πράξη και δεν ξέρω πως θα είναι το τελικό αποτέλεσμα ιδίως σε χώρες που το internet αποτελείται από σακιά με πατάτες που συνδέονται μεταξύ τους με σπαγγο. Πάντως αν όλα αυτά δουλέψουν σωστά υπάρχει πιθανότητα οι καινούρια γενιά video game consoles που θα παρουσιαστούν στη E3 το 2020 να είναι και η τελευταία.

Advertisements

Σχόλια»

No comments yet — be the first.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Αρέσει σε %d bloggers: