jump to navigation

The Unbearable Lightness of Call of Duty Απριλίου 7, 2015

Posted by Lida in Uncategorized.
trackback

Και που λές, εκεί που έψαχνα πάλι για κάτι άσχετο πέτυχα το παρακάτω καταπληκτικό βίντεο με θέμα το Call of Duty franchise. Είναι για μια λεπτομερέστατη ανάλυση που απαντά στη συνηθισμένη κριτική πως ολόκληρη η σειρά δεν είναι παρα ένα μάτσο άψυχα επαναλαμβανόμενα βίαια σαχλοπαίχνιδα. Παρόλο που δεν είμαι fan των military shooters και δεν έχω παίξει ποτέ Call of Duty μου ήταν πάντα πολύ δύσκολο να πιστέψω αυτή τη κατηγόρια. Γιατί σε μια τόσο ανταγωνιστική αγορά που βγάζει κάθε χρόνο δεκάδες (μην πω εκατοντάδες) παρόμοιους τίτλους, η συντριπτική επικράτηση αυτού του franchise δεν μπορεί να στηριχθεί στη δικαιολογία ότι “είναι το παιχνίδι που ξέρει ο περισσότερος κόσμος”.

Φυσικά δεν είναι η πρώτη φορά που επιχειρείται μια σε βάθος ανάλυση αυτού του τύπου των ηλ. παιχνιδιών. Όμως είναι μια από τις ελάχιστες φορές που αυτός που την κάνει είναι ο ίδιος φανατικός gamer. Συνήθως αυτές οι αναλύσεις γίνονται από κοινωνιολόγους η ακαδημαϊκούς που κινούνται γύρω από το χώρο των πολιτισμικών σπουδών και που στην καλύτερη περίπτωση έχουν παίξει οι ίδιοι μόνο Candy Crush και FarmVille. Δυστυχώς δεν έχω κρατήσει κανένα δείγμα από αυτά τα “σοβαρά” άρθρα αλλά όσα έχω διαβάσει κατά καιρούς μπορούν άνετα να μπουν στη λίστα με τα πιο γελοία κείμενα στην ιστορία της ανθρωπότητας.

Το συγκεκριμένο βίντεο δεν έχει καμία σχέση με αυτές τις βλακείες. Αν και δεν διαθέτει τα πιο υψηλά production values ξέρει για τι μιλάει, είναι εξαιρετικά καλογραμμένο, χρησιμοποιεί απλούς και κατανοητούς ορούς και πιστεύω πως έχει ενδιαφέρον ακόμα και για κάποιον που γνωρίζει ελάχιστα γύρω από τα ηλεκτρονικά παιχνίδια. Υποψιάζομαι πως οι εναπομείναντες επισκέπτες αυτού του blog πρέπει να είναι όλοι φανατικοί gamers. Αλλά στην απίθανη περίπτωση που κάποιος ξέμπαρκος έχει πέσει σε αυτή τη σελίδα και ρωτήσει “Τι με ενδιαφέρει εμένα το χαζό χόμπι 5-6 ακοινώνητων πιτσιρικάδων;” η απάντηση είναι η εξής:

Το CoD είναι ίσως το πιο επιτυχημένο πολιτιστικό προϊόν στην ιστορία των ΗΠΑ. Από το 2003 η σειρά έχει φέρει στην Activision έσοδα που ξεπερνάνε τα 10 ΔΙΣΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ δολάρια (για σύγκριση τα συνολικά έσοδα από όλα τα προϊόντα Star Wars από το 1977 είναι 27 δις ) έχει πουλήσει συνολικά 175 εκατομμύρια αντίτυπα ενώ έχει περίπου 40 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες. Κάθε έκδοση από το 2012 και μετά φέρνει κάπου 500 εκατομμύρια δολάρια έσοδα από την πρώτη μέρα όταν υπερblockbuster όπως το Transformers:Age of Extinction μετά βίας ξεπερνάνε τα 100 εκατομμύρια δολάρια στο opening weekend. Αλλά πάνω από όλα Το Call of Duty είναι πια συνώνυμο με την έννοια ηλ. παιχνίδι. Είναι το video game που παίζουν ακόμα και άνθρωποι που δεν παίζουν video games και με το οποίο έχει μεγαλώσει παγκοσμίως μια ολόκληρη γενιά. Όποιος έχει έστω και το ελάχιστο ενδιαφέρων για το τι συμβαίνει γύρω του πρέπει να γνωρίζει τι είναι αυτό το πράγμα (και τα ηλ. παιχνίδια γενικότερα) αλλιώς δεν έχει την παραμικρή ελπίδα να καταλάβει το σύγχρονο κόσμο (μιλάω πολύ σοβαρά)

Υπάρχει όμως και κάτι ελληνικού ενδιαφέροντος σε όλα αυτά. Στην τελευταία έκδοση του παιχνιδιού Advanced Warfare υπάρχει μια πίστα που αναπαριστά τη Σαντορίνη. Παρόλο που ο χάρτης δεν αποδίδει με ακρίβεια την τοπογραφία των Φηρών (το Call of Duty δεν είναι ρεαλιστικό simulator σαν το Arma) η νησιώτικη αρχιτεκτονική, το περιβάλλον, τα γενικότερα χαρακτηριστικά και η αισθητική του νησιού έχουν μεταφερθεί με κάθε λεπτομέρεια. Για του λόγου το αληθές ρίξτε μια ματιά στο παρακάτω walkthrough video.

Ναι, αυτός στήν αρχη ειναι ο Kevin Spacey. Deal with it.

Πιστεύω (και θα ήθελα να μου πει κάποιος αν κάνω λάθος) πως το Mission 6: Manhunt είναι μια από τις μεγαλύτερες διαφημίσεις για τον ελληνικό τουρισμό τα τελευταία χρόνια. To Call of Duty: Advanced Warfare έχει πουλήσει μέχρι στιγμής πάνω από 4 εκατομμύρια κομμάτια. Πέρα όμως από το ίδιο το παιχνίδι υπάρχουν ένα σορό walkthrough video’s της πίστας στο Youtube και στο Twitch. Μερικά από αυτά τα βίντεο φτάνουν από 100 χιλ μέχρι και σχεδόν τα 1 εκατ. views. Σε αρκετά από αυτά ο παίκτης αλλά και οι θεατές στα σχόλια κάνουν λόγο για το πόσο όμορφο είναι το τοπίο του χάρτη

Από όσο γνωρίζω (πάλι μπορεί να κάνω λάθος) ούτε το Ελ. υπουργείο τουρισμού ούτε κανένας άλλος ελληνικός οργανισμός πλήρωσε για να μπει η Σαντορίνη στο CoD. Η τελευταία καμπάνια του ΕΟΤ που είδα αποτελούνταν από κάτι που μπορεί άνετα να ονομαστεί Το Πιο Βαρετό Βίντεο Του Κόσμου (το οποίο κόστισε αρκετά λεφτά) και 2-3 άλλα πραγματάκια που κυκλοφόρησαν στα social media. Μια πιθανή εξήγηση είναι πως κάποιοι από το design team της Sledgehammer Games η της Infinity Ward επισκέφτηκαν τη Σαντορίνη διακοπές τους. Μάλλον θα τους άρεσε σαν τοπίο και η ρυμοτομία της πόλης εξυπηρετούσε τέλεια τη δομή ενός χάρτη FPS, έτσι αποφάσισαν να τη βάλουν στο παιχνίδι.

Χρειάζεται να προσεγγίσει η Ελλάδα τα AAA game studios και να τα κάνει μέρος της τουριστικής της καμπάνιας; Έτσι όπως είναι η Ελλάδα αυτή τη στιγμή δεν νομίζω πως υπάρχει η παραμικρή πιθανότητα (και εν μέσω ολοκληρωτικής κατάρρευσης αυτά θα κοιτάμε;). Όμως το ελάχιστο που θα μπορούσε να κάνει είναι να μην ρίχνει με το «καλημέρα σας» στη φυλακή τους designers που επισκέπτονται τη χώρα για να μαζέψουν το υλικό που θα τους βοηθήσει στον σχεδιασμό των παιχνιδιών που αναπτύσσουν. Θα μου πεις “τι ζητάς και εσύ τώρα”.

Σχόλια»

No comments yet — be the first.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: