jump to navigation

Dead Space Νοεμβρίου 15, 2008

Posted by Lida in Games, Uncategorized.
trackback

Dead Space

Space Horror με story παρόμοιο με αυτό του System Shock 2. Δεν λέω, πολύ καλά γραφικά, μπόλικο gore, το strategic dismemberment εχει κάποιο ενδιαφέρον σαν ιδέα άλλα δεν είμαι σίγουρη αν το χρησιμοποίησαν με τον καλύτερο τρόπο όπως και τα features stasis (ένα είδος bullet time) και kinesis (τηλεκινηση). Επίσης παρόλο που φαίνεται ότι έχει μπει αρκετή δουλειά στο gameplay και το interface δεν ξέρω αν το 3rd person view βολεύει σε ένα τόσο κλειστοφοβικό περιβάλλον. Υπήρξαν αρκετές φορές που η οπτική γωνία της «κάμερας» με εμπόδιζε να γυρίσω για να δω τι συμβαίνει πίσω μου ενώ 2-3 necromorphs ετοιμάζονταν να μου ξεριζώσουν το κεφάλι. Μπορεί απλά να έχω συνηθίσει το gameplay των FPS και χρειάζεται κάποιος χρόνος προσαρμογής. Πάντως από ατμοσφαίρα καλά παει και είναι αρκετά σημεία που κλάνεις πόμολα άλλα νομίζω ότι συχνά τα quests και το περιβάλλον μοιάζουν να επαναλαμβάνονται χωρίς λόγο. Ούτε το σενάριο λέει και πολλά πράγματα. Αφήνουν στο τέλος ένα hint ότι θα έχει συνέχεια και ελπίζω να είναι κάπως καλύτερη. Συμπέρασμα: Φέρτε πίσω την Shodan.

Bonus «You gotta to be fucking kidding» video.

Αν και το feel του παιχνιδιού πλησιάζει περισσότερο στις ταινίες Alien και Event Horizon τα necromorphs πρέπει μάλλον να έχουν σχεδιαστεί με βάση την δουλειά που είχε κάνει o Rob Bottin στο The Thing του John Carpender. Μου θύμισε σε αρκετά σημεία τις απίστευτες μεταμορφώσεις της ταινίας που έχουν σχεδιαστεί και εκτελεστεί πολύ πριν την εμφάνιση των ψηφιακών εφέ και που πιστεύω ότι μπορούν να «περάσουν» άνετα στο κοινό ακόμη και σήμερα. Για του λόγου το αληθές η περίφημη σκηνή όπου το πλάσμα προσπαθεί να ξεφύγει με ένα ομολογουμένως πολύ έξυπνο αντιπερισπασμό από τον MacReady.

Αν δεν την έχετε δει αξίζει τον κόπο να την νοικιάσετε η να την κατεβάσετε.

Σχόλια»

1. Vi - Ιανουαρίου 24, 2009

An mou epitrepis :

Omiotites me System Shock, Story Line – Den me provlimatizi i piotiki epanalipsi dokimasmenon ke epitiximenon sidagon, idika otan perilamvani endiaferodes piramatismous. Opos ke stin periptosi tou BIOShock. Min stekomaste eki pia.

«Strategic» Dismemberment – Eno diafimistike arketa os monadiki dinatotita sto Dead Space tha protina na to adimetopisi kapios san deutereuon xaraktiristiko alla ke san dialima apo tin routina ton Headshots. Apo mono tou den anevazi to pexnidi ke poli, aplos prostheti sto Splatter stixio tou pexnidiou parapano apo osa Headshots ke na kani kanis se alla pexnidia.

Stasis & Kinesis Modules – Den ine tipota allo para AoE Slow ke Telekinesis (DOH!) gia Puzzle Solving, xerome pou den tous dothike perisotero varos giati alios to pexnidi tha legotan ite Matrix Space ite The Witcher Space. Kanoun tin doulia tous xoris na ine ipervolika opos to Dillated Perception tou Bloodrayne 2, idika otan i diskolia ine Hard i Impossible.

Camera POV – Voithai na esthanthis ikiotita me ton xaraktira vlepodas ke akougodas ton pleon kathara, dini tin esthisi oti ke o pektis akolouthi ton Isaac stin peripetia tou os ksexoristi odotita, afini perithorio na di o pektis tis poli viees Death Sequences tou Isaac ke i Blind Side tou Isaac prostheti arketo agxos, pragma kalo gia tin atmosfera tou pexnidiou. Fisika theli sinithia, ke as min ksexname oti kalitera auto para i iperanthropi ikanotita na girizis pros kathe pleura ana pasa stigmi san isterikos iperanthropos opos se ola ta alla FPS. Telos midenizi tin xrisimotita tou na exis HUD pou aferi apo tin atmosfera ton pexnidion, ke ta Holographic Interfaces ine apisteuta kali idea.

Environment, Maps – Tha simfoniso oti ithele perisoteres oloklirotikes allages paletas, megales oso ke autes pou vlepi o pektis otan sto teleuteo kefaleo episkeptete tin apikia pou vrethike to Marker. Perimena toulaxiston 2-3 tetia diaforetika Sets. Ixa fadasti pos isos ipirxe kapio simio tou skafous pou tha ixe plimirisi me psiktiko igro apo kanenan adidrastira(Ok, kati tetio telospadon!) i 1-2 Chapters pou tha itan oloklirotika sto eksoteriko tou skafous.. I vathia se ipogies stoes otan o Isaac episkeptete tin apikia. Den pirazi, gia auto iparxoun ta Sequels.

Mia filiki parenthesi : Prospathise na min apasxolise me to pou vasizete kati, pios ixe protos tin idea, pios adegrapse ti ke pios to epixirise protos, idika otan i doulia pou exi gini ine odos ipsilou epipedou apo moni tis ke to oti danistike stixia apo allou aplos voithise na anevi akoma psilotera. Istorika autes oi leptomeries sxetika me pithanes epiroes exoun endiaferon alla mexri eki. Idika an den ise sigouros gia tis epiroes ton dimiourgon. Den ine oti ta filane gia ton eauto tous auta ta erotimata oi Game Designers etsi ke alios!

To Dead Space ine ena poli kala domimeno ke omalo pexnidi se genikes grammes, me mirasmeni tin piotita pou prosferi se ola ta epipeda ke den prospathi opos to Crysis gia paradigma(Oops, onomata den leme- ke as ine apo tin idia Eteria) na pontari mono sta grafika i ton ixo. Ine ena apo ta pio kala Horror Survival Games ton teleuteon xronon xoris na prospathi na prototipisi ipervolika alla ke xoris na ginete kourastiko, safos aksizi Sequel ke ine emfanes oti oi dimiourgoi tou den to idan os aggaria i tropo gia na vgaloun kapia xrimata parapano. Pano apo ola den xriazese mia sizigia apo 40 Kartes Grafikon, 24GB RAM ke 8 CPUs gia na to apolausis!!

No offense pal.

2. Lida - Ιανουαρίου 24, 2009

Ούτε εγώ θεωρώ τις ομοιότητες με το System Shock και το Bioshock πρόβλημα. Μάλιστα θα ήθελα να δω περισσότερα παιχνίδια βασισμένα σε παραλλαγές αυτού του βασικού σεναρίου.

Οι αναφορές στα Strategic Dismemberment Stasis και Kinesis έγινε ακριβώς γιατί έχουν διαφημιστεί τόσο πολύ από τα previews και τα gameplay trailers. Παρόλο που έχουν αρκετό ενδιαφέρον βρήκα ότι δεν προσέφεραν όσες δυνατότητες περίμενα. Είναι απλά θέμα γούστου και δεν έχει να κάνει με την ίδια την ιδέα η ποιότητα της υλοποίησης η οποία όπως λέω και στο post είναι πολύ καλή.

Οι αναφορές στις επιδράσεις από άλλα ειδή τέχνης όπως ο κινηματογράφος έχει περισσότερο να κάνει με το δικό μου θεωρητικό ενδιαφέρον πάνω σε αυτό το θέμα και δεν είναι κάποιου είδους μομφή πάνω στην δουλειά των Art Designers. Επιπλέον μετά από την δημοσίευση αυτού του Post ανακάλυψα μια συνέντευξη των της ομάδας των developers (πρέπει να ήταν το Game Informer, θα καθίσω να ψάξω για το link αν έχω χρόνο) όπου αναφέρουν σαν πηγή έμπνευσης και το The Thing ανάμεσα σε πολλά άλλα..

3. Vi - Ιανουαρίου 25, 2009

Kseris, poli endiaferon tha itan na vriskame apo pou ebneustikan oi Designers gia tin stoli tou Isaac. Mou aresi giati exi polles abstract leptomeries. Prosopika mou thimizi kati apo to comic book «Ronin» tou Frank Miller.

Link me to any other game ‘reviews’ you’ve written. We have to argue more.😉

4. Lida - Ιανουαρίου 25, 2009

Για την στολή μέχρι στιγμής δε έχω βρει κάποια ανηφόρα για το που βασίστηκαν οι designers για τον σχεδιασμό της. Πάντως είναι εντυπωσιακή, ειδικά οι παραλλαγές όπως η obsidian.

Το πιο πρόσφατο «review» είναι αυτό του Fallout 3 το οποίο βρήκα κάπως άνισο αλλά και πάλι ίσως να περίμενα περισσότερα από όσο θα έπρεπε. Μπορείς να βρεις και κάποια άλλα στην κατηγόρια «Games» . Λόγω δουλειάς δεν έχω πια πολύ ελεύθερο χρόνο πια για να παίζω έτσι περιορίζομαι μόνο στους πιο δημοφιλείς τίτλους.

5. Halloween « Lida’s Weblog - Οκτωβρίου 31, 2009

[…] […]


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: