jump to navigation

Vampire: The Masquarade-Bloodlines Ιουλίου 8, 2007

Posted by Lida in Games.
trackback

Καλοκαίριασε και έχουμε χαλαρώσει τους ρυθμούς (αν και όχι τόσο όσο θα ήλπιζα). Δεν βγαίνει και κανένα παιχνίδι τις προκοπής τελευταία για να ξεχαρμανιασω και έτσι το έχω ρίξει όπως και η τηλεόραση στα reruns.

Vampire: The Masquarade-Bloodlines. Πρέπει να ήταν το πρώτο παιχνίδι μετά το Half-Life 2 που χρησιμοποίησε την Source Engine και το δεύτερο που βασίστηκε στους κανόνες του RPG Vampire: The Masquerade (το πρωτο ηταν το Redemption). Το συναρπαστικό σενάριο και gameplay, η δυνατότητα για πολλαπλές λύσεις (stelth, σφάχτα-ολα, διπλωματία) των quests και διαφορετική κατάληξη τους ανάλογα με τις επιλογές του παίκτη, έδωσε την αφορμή σε κάποιους reviewers να το ονομάσουν σαν τον πραγματικό διάδοχο του Deus Ex. Κυριότερο μειονέκτημα του τα bugs σε μέγεθος ντουλάπας που βρίσκονταν παντού μέσα στο game και ήταν αρκετά για να καταστρέψουν την όποια ατμοσφαίρα κατάφερνε να δημιουργήσει το σενάριο και τα πολύ καλά voice overs. Μάλιστα πρέπει να είναι το μόνο παιχνίδι (από αυτά τουλάχιστον που εγώ έχω παίξει) που σε ανάγκαζε να ανοίξεις κονσόλα και να αρχίζεις να γράφεις κώδικα γιατί αλλιώς δεν μπορούσε να προχωρήσει («Society of Leopold» bug). Παρολαυτα κατάφερε να αποκτήσει αρκετούς φανατικούς θαυμαστές που συνέχιζαν να διορθώνουν προβλήματα και να βγάζουν patches μετά το κλείσιμο της developer εταιρίας Troika. Την πρώτη φόρα που το έπαιξα δεν κατάφερα να το ευχαριστηθώ έτσι τώρα που έχω λίγο χρόνο το ξανάστησα και πέρασα το τελευταίο patch. Πάντως σχεδόν τρία χρόνια μετά συνεχίζει να είναι εξαιρετικό. Κρίμα που όταν πρωτοβγήκε δεν μπόρεσε να αποκτήσει την αναγνώριση που του άξιζε.

Σχόλια»

1. papo - Ιουλίου 8, 2007

θα πάρεις PS3…; αντε ντε!

2. Oneiros - Ιουλίου 8, 2007

Ομολογώ ότι μου έχει κολλήσει κι εμένα η ιδέα να το ξαναπαίξω, fully patched, και με διαφορετικό τρόπο απ’ ότι την πρώτη φορά (female Tremere, «όλα τα σφάζω» με κατάνα και Thaumaturgy), κι αυτό λέει πολλά για τό πόσα αξιόλογα παιχνίδια «action RPG» έχουν κυκλοφορήσει από τότε, αφού συνήθως δεν ξαναπαίζω ποτέ παιχνίδι που έχω τελειώσει.
Αυτό τον καιρό πάντως παίζω το Hitman Blood Money. Παρ’ ότι η υλοποίησή του είναι προβληματική και unrealistic σε σχέση με άλλα stealth games, και το σενάριο υποτυπώδες, τα παιχνίδια αυτής της σειράς έχουν μιά παράξενη γοητεία που σε κάνουν να κολλάς. Η μηχανή γραφικών του επίσης, ενώ είναι απαρχαιωμένη επαρκεί, και ξεπερνάει τον εαυτό της σε στιγμές (η πίστα με το καρναβάλι στη Νέα Ορλεάνη είναι πραγματικά εντυπωσιακή).

Κατα τ’ άλλα, έχω κολλήσει στην τελευταία πίστα του Stalker, στο λόφο 192 στο Company of Heroes, κι έβγαλα πρόσφατα το Call of Juarez, ένα καθ΄όλα απολαυστικό και immersive western shooter.

3. adiaforos - Ιουλίου 8, 2007

Το Bloodlines επρόκειτο αρχικά να κυκλοφορήσει πριν το HL2, αν θυμάμαι καλά, αλλά η ημερομηνία κυκλοφορίας μεταφέρθηκε μετά την αντίστοιχη του Half-Life 2, που έπρεπε (προφανώς για λόγους μάρκετινγκ) να είναι το πρώτο παιχνίδι με το Source engine. Είναι, νομίζω, από τα κορυφαία RPG της τελευταίας 5ετίας. Δεν κατάφερα ποτέ να τελειώσω το VTM: Redemption, γιατί ήταν πολύ action-RPG για τα γούστα μου, αλλά το Bloodlines με αποζημίωσε. Πάντως με τα ερασιτεχνικά patches λύνεται το ζήτημα των bugs τώρα πια. Μερικά προσθέτουν και καινούρια features, αλλάζουν quests κλπ (αν και δεν μου ακούγεται και πολύ ενδιαφέρον αυτό).
Ελπίζω να ξαναδούμε σύντομα RPG στον κόσμο του VTM με την ατμόσφαιρα και το βάθος του Bloodlines, αν και δεν το βλέπω. Δεν πειράζει, τουλάχιστον έρχεται το Fallout 3.

ΥΓ: Δεν θα έλεγα ότι έχει μεγάλη σχέση με το Deus Ex όμως.

4. Lida - Ιουλίου 8, 2007

Δεν θα έλεγα ότι έχει μεγάλη σχέση με το Deus Ex όμως.

Συμφωνώ άλλα έχω δει να το αναφέρουν αρκετές φορές σαν το next generation Deus Ex (πχ. PC Zone)

5. adiaforos - Ιουλίου 8, 2007

Ναι, έχω παρατηρήσει ότι το PC Zone αγαπάει απίστευτα το Deus Ex, και όχι άδικα εδώ που τα λέμε. Αν δεν κάνω λάθος το ανακήρυξε 1ο από τα 100 καλύτερα computer games όλων των εποχών σε πρόσφατο τεύχος. Αν και η σύγκριση τιμά το Bloodlines, νομίζω ότι πιο εύστοχα περιγράφεται ως άμεσος απόγονος των RPG της Black Isle και της μετέπειτα Troika, τόσο σε στυλ όσο και σε quest mechanics.

6. Oneiros - Ιουλίου 8, 2007

η ημερομηνία κυκλοφορίας μεταφέρθηκε

..ακριβώς. Θυμάμαι που έλεγα εκείνο τον καιρό ότι αν η Valve αξιοποιούσε το συγγραφικό ταλέντο της Troika, και η Troika άφηνε στη Valve τον προγραμματισμό του physics engine, και τα δυό παιχνίδια θα ήταν άψογα (το HL2 είχε εντελώς dull σενάριο, κι ας μην αναφερθούμε καλύτερα στο χειρισμό των αντικειμένων στο VtMB)

Ομοίως, θα ευχόμουν η Bethesda να αξιοποιούσε τα ταλέντα της now defunct Troika έστω σε συμβουλευτικό ρόλο για το Fallout 3. Όσο καλές κι αν είναι οι προθέσεις της, αμφιβάλλω αν θα μπορέσει να αναπαράγει το δημιουργικό κρεσέντο των Cain, Boyarsky και της παρέας τους και την αυθεντική ατμόσφαιρα των 2 πρώτων παιχνιδιών (σ’ αυτό τον τομέα, μόνο η Ion Storm τα κατάφερε με το Thief 3, αναπαράγοντας άψογα τον κόσμο της Looking Glass).

7. ditikos - Ιουλίου 9, 2007

Πάντως παίζοντας το Deus Ex2 πρόσφατα, πρέπει να πώ, οτι το 1 παραμένει στην κορυφή των προτιμήσεων μου (το έχω για pc και για ps2 και είναι και στα δύο λεκούμι)🙂. Το vampire έχει όντως μηχανη HL2? Εμένα για HL1.5 μου κάνει.

Προς το παρόν Sam And Max Season 1 (I got max-itis).

8. agios mamamas - Ιουλίου 10, 2007

Λαίδη Λύδ, αυτο κι’αν ειναι σύμπτωση. Εδω και δυο μερες παιζω μια malk μετα απο πολυ καιρο, και περιεργαζομαι ολες τις λεπτομεριες

Απιστευτη μιξη θεικου τάλαντου και κακών design επιλογών. (χαρακτηριστικο και των τριών παιχνιδιών της τροικας)
NPCs και voiceovers- δεν υπάρχουν καλύτερα. τέλος. ούτε το kotor.
το γραψιμο εξισου καλό. Ποπ αναφορες, χιούμορ, καμία αυτο-λογοκρισία και ξεκάθαρη στόχευση σε ενήλικο κοινό (σ’αντίθεση με το ο… ξέβρετε ποιο). Και επιτέλους ένα τέλος που δεν είναι «επικό»- οχι μόνο, αλλα τρίβει στη μούρη του παίκτη την προσμόνη για μεταφύσική κορύφωση που έξυπνα καλλιεργείται και που είναι ο κανόνας στο είδος.(το edge, η ψευτοδιανοουμενίστικη κωλοφυλάδα, χαρακτήρισε το τέλος anticlimactic-τι ξέρουν)

Το παιχνιδι ειναι φτιαγμενο με αγαπη, η ομορφια του είναι στις λεπτομέρεις και θέλει αναλυτικό παίξιμο για να το φχαριστι8εί κάποιος. Ο Tzimisce lord me τη φωνή του bela lugosi-χαχαχα

Tεχνικά πάντως είναι κουλό. Οι τρόικα δε το κατέχει το 3D. Το αστικό περιβάλον δε πείθει, το animation ειναι τραγικό (εξαίρεση οι εκφράσεις των προσώπων)…το δε σύστημα μάχης, έλα παναγία μου. Με casual ματιά (ως FPS με RPG στοιχεία) το παιχνίδι δε δουλεύει και είναι και σύνθετο.

Κάπου διάβασα μια συνέντευξη-επικήδειο μέλουσ της τροικας( ο τιμ κειν μάλλον). Είπε πως άν είχαν προλάβει το steam για τη διανομή, δεν θα΄χαν κλείσει. Πως η απουσία τους μάλλον θα στερήσει το κοινό απο RPGs της προκοπής. Δίκιο είχε.
Εκτός bioware, μόνο απο ανατολική ευρώπη μπορούμε να περιμένουμε κάτι. Μπορείτε να κλάψετε μηλαίδη. ή να παίξετε oblivion.

PS.καλά δεν υπάρχει σύγκριση-σα να συγκρίνεις goodys με το φαί τηε μαμάς

9. Lida - Ιουλίου 10, 2007

Το κακό animation, τα εντελώς βλαμενα physics και τα βαρετά επαναλαμβανόμενα patterns στους εσωτερικούς χώρους (το Giovanni mansion είναι μια τραγωδία) όταν το σενάριο είναι τόσο καλό τα αντέχω χωρίς κανένα πρόβλημα Αυτό που δεν αντέχεται με τίποτα είναι τα bugs. 500 patches μετά και ακόμη δεν έχουν καταφέρει να κάνουν τα αντικείμενα να μενουν στα χερια των NPC’s, έλεος!

10. Oneiros - Ιουλίου 12, 2007

Έχω ολοένα και πιό συχνά την εντύπωση ότι στην επιτυχία ή αποτυχία των παιχνιδιών έχουν μεγάλο μερίδιο οι εταιρείες διανομής’ πχ, ότι πιάνει η Ubisoft γίνεται χρυσός, ενώ η Activision έχει αφήσει κατά πολύ πίσω τις καλές της μέρες. Απ’ αυτή την άποψη, ίσως η Troika ατύχησε στην επιλογή συνεργασίας (όπως πάνε άπατοι πολλοί καλοί ηθοποιοί από λάθος επιλογές συνεργασίας). Πάντως, θέλω να πιστεύω ότι τίποτα δε χάνεται, και το ταλέντο της ομάδας θα βρει κάπου αξιοποίηση. Αρκεί να αφήσουν τα 3D σε άλλους, that is…

11. vildanden - Οκτωβρίου 2, 2007

Έχοντας μόλις τελειώσει το παιχνίδι, θα συμφωνήσω με τους περισσότερους: υπάρχει ένας σαφής διαχωρισμός ανάμεσα στους πολύ καλούς διαλόγους/ιστορία και στην τεχνική υλοποίηση, η οποία κάθε άλλο παρά ικανοποιεί.

Στα θετικά, για μένα τουλάχιστον τον πορωμένο Vampire-α, η προσήλωση στο πλούσιο υπόβαθρο του αντίστοιχου pen & paper. Στα αρνητικά, το ότι τελικά δε σε αφήνει να πλάσεις τον χαρακτήρα σου (σε πόσα όμως computer rpgs πραγματικά γίνεται αυτό; Εκτός του Torment).

Υ.Γ.: Πάντως, σε καμιά μα καμία περίπτωση δε θα έπρεπε ο Tremere να προσφωνεί τον Regent του «Hi Max!». Τρέμει η Πυραμίδα ωρέ!

12. ΧΑΡΑ - Σεπτεμβρίου 12, 2008

ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΣΑΣ.ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΚΑΝΩ ΜΙΑ ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ VAMPIRE.ΕΙΜΑΙ ΑΣΧΕΤΗ ΜΕ ΟΛΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΟΡΟΥΣ ΟΠΩΣ BUGS Κ.Τ.Λ.ΕΧΩ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΑΛΛΑ ΣΤΟ Society of Leopold ΜΕ ΠΕΤΑΕΙ ΕΞΩ.ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΜΟΥ ΠΕΙΤΕ (ΜΕ ΑΠΛΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ)ΤΙ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΚΑΝΩ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΣΥΝΕΧΙΣΩ;ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΟΤΕΡΩΝ.

13. Lida - Σεπτεμβρίου 12, 2008

‘Ισως όχι με απλά ελληνικά γιατί δεν έχω χρόνο να μεταφράσω τις οδηγίες αλλα η παρακατω λύση από το gamebanshee.com θα κάνει την δουλειά.

1. Create a shortcut to vampire.exe
(Or just right click on the shortcut on your desktop/start menu)

2. In the menu select «Properties» (should be the entry at the bottom)

3. Now a new Menu will appear. Look for something called «Target». There you
should see a path to the vampire.exe file.

4.Write » -console » behind this path, but without the «»
Edit: There appear to be two possibilities to do this. Either:
C:\Vampire\vampire.exe -console or
«C:\Vampire\vampire.exe» -console
You have to enter your own path instead of C:\Vampire of course.
Thanks to Quark for that info.

5.Now start Vampire using this shortcut

6.Load the safegame

7. Go near the boat,but not so far that the loading screen appears.

8.Hit «Esc»

9.Press «^» (The key right of the 1 on the keyboard)

10.A console will open. Type:
SaveJohansen() (press enter)
changelevel2 la_hub_1 taxi_landmark (press enter)
( Or as Nosferatu: changelevel2 la_hub_1 sewer_map_landmark )
Take care to get the capital letters right. If you get an «not defined» error
you probably messed up with the spelling.

14. Halloween « Lida’s Weblog - Οκτωβρίου 31, 2009

[…] The Masquerade Bloodlines: Έχω ξαναμιλήσει για αυτό σε παλαιότερο άρθρο. Το fan base καλά κρατεί και βγάζει ακόμη patches. Δεν […]


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: