jump to navigation

iPhone, όπου να ‘ναι θα σημάνουν οι καμπάνες Ιουνίου 27, 2007

Posted by Lida in Mobile Internet.
trackback

Δυο μέρες πριν αρχίσει το πανηγύρι (29 Ιουνίου βγαίνει το iPhone στις ΗΠΑ) έχουμε τα πρώτα reviews από τον Mossberg και αλλους όπως ο David Progue και ο Steven Levy

Πολύ ωραία όλα αυτά αλλά προσωπικά μου φαίνεται αδύνατον αυτό το πράγμα να βγει στην Ευρωπαϊκή αγορά πριν γίνουν κάποιες σοβαρές μετατροπές.

Δεν έχει MMS. Το ξέραμε ήδη Μόνο αυτό φτάνει για να απορριφθεί από τον μέσο Ευρωπαίο χρήστη (και 100% των operators)

Δεν υποστηρίζει 3G. Και αυτό το ξέραμε ήδη και είναι αρκετό για να απορριφθεί σαν συσκευή από 90% των ευρωπαϊκών operators.

Δεν δέχεται επιπλέον ringtones. Από ότι κατάλαβα δεν μπορείς να δηλώσεις σαν ringtone MP3 η άλλα μουσικά αρχεία . Θα είναι διαθέσιμα μόνο τα προεγκατεστημένα πάνω στην συσκευή Και αν νομίζετε ότι αυτό είναι λεπτομέρεια για τον μέσο χρήστη (ιδίως τον ΕΛληνα) κάνετε μεγάλο λάθος.

Δεν καταγράφει video, μπορεί να πάρει μονό φωτογραφίες. Άλλος ένας λόγος για να μείνει μακριά του ο μέσος χρήστης (ο ΕΛληνας δε ούτε που να το ακούσει)

Υπάρχουν και κάποιες λεπτομέρειες όπως η έλλειψη υποστήριξης για voice dial (όχι και τόσο λεπτομέρεια αυτό), GPS, IM, Flash, A2DP, text copy/paste, doc και pdf creation και editing (πράγματα που τα Smartphones της Nokia και της SE κάνουν για την πλάκα τους), οι μπαταρίες που εξασθενούν μετά από μερικές φορτίσεις και μπορούν να αντικατασταθούν μόνο από το support της Apple και διάφορα άλλα περίεργα. Γενικά μπορεί να φαίνεται ψαρωτικο για το Amerika των Blackberries αλλά νομίζω ότι θα χρειαστεί αρκετή προσπάθεια για να ξετρελάνει τον μέσο Ευρωπαίο που έχει τα Nokia και τα SE για ψωμοτύρι. Ίδωμεν

Υ.Γ..By the way, υπάρχει πιθανότητα να εμφανιστεί το iPhone στην Ευρώπη μέσα στο Q4. Αν γίνει αυτό θα πρέπει να είναι με 3G και πολύ πιθανόν να διατεθεί (πάλι για την Ευρώπη) μέσω του operator που υποψιάζεστε. Πάρη ετοιμάσου.

Σχόλια»

1. papo - Ιουνίου 27, 2007

Λίδα όπως εχουμε μιλήσει ξανά στο παρελθόν ….ίσως να κάνω και τραγικά λάθος – διαφωνώ έντομα με την σημαντικότητα των χαρακτηριστικών που δεν υπάρχουν στο iPhone. Αλλά δεν θα ήθελα να σταθώ στο iPhone ..νομίζω ότι το iPhone σηματοδοτεί κάτι πιο μεγάλο και αυτό για μενα ειναι το Wifi on your mobile ο πιο σωστός τρόπος να κάνεις interact με τον κόσμο….θεωρώ τεχνολογίες 3g , gprs, mms απλά αποτυχημένες και (μπορεί να κάνω τραγικά λάθος) διαβλέπω το σύντομο θάνατο τους σε λίγο καιρό!

Θα απαντήσω εκτενέστατα με την δικη μου σκέψη και θεώρηση σε ενα ειδικό post

2. Nikos - Ιουνίου 27, 2007

Δεν μπορώ να ξέρω αν έχεις δίκιο. Η αίσθησή μου είναι ότι κάνεις λάθος. Κυρίως γιατί τα περισσότερα από τα πρωτόκολλα τα οποία «σου λείπουν» από το iPhone είναι για τη χωματερή. Αλλά θα δείξει…

Το μόνο σχόλιο που θέλω να κάνω είναι πως, το τι αρέσει ή όχι στους παρόχους (operators) μας είναι τελείως αδιάφορο. Αυτό που μετράει είναι το τι αρέσει στους καταναλωτές.

3. Lida - Ιουνίου 27, 2007

Το γεγονός οτι ένα σεβαστό ποσοστό των εσόδων των operators προέρχονται απο αυτά τα πρωτοκολλά και services (μόνο τα MMS να δει κανείς φτάνει) σημαίνει ότι θα ήταν εξαιρετικά ανόητος ένας operator αν ορίσει σαν flagship του ένα κινητό που κοστίζει 400-500 ευρω και δεν τα υποστηρίζει.

Πως να το κάνουμε τώρα. Στους καταναλωτές αρέσει να στέλνουν MMS να κατεβάζουν ringtones, να γράφουν video και γενικότερα να κάνουν διάφορα χαζά και όχι τόσο geeky πράγματα με το κινητό τους. Όταν αυτό τους προσφέρει μόνο ένα υποσύνολο από αυτά που έχουν συνηθίσει και κοστίζει πολύ περισσότερο από οτι τα υπόλοιπα δεν πρόκειται να κωλοτσακιστουν να το αγοράσουν.

Πιστεύω ότι θα γίνει το εξής με το iPhone. Κανένας από τους major operators της Ευρώπης δεν πρόκειται να δεχτεί να το προωθήσει χωρίς MMS και 3G. Στο μεσοδιάστημα που η apple θα προσπαθήσει να το προσαρμόσει οι ανταγωνιστές της θα έχουν ξεπετάξει μοντέλα που θα κάνουν τα ίδια καλύτερα (και πολύ φτηνότερα).

By the way το Wi-Fi υπάρχει στα περισσότερα top line smartphones εδώ και ένα χρόνο τουλάχιστον

4. papo - Ιουνίου 27, 2007

μα αυτη ειναι η διαφορά…εδώ ειναι το impact ..η δυναμη το marketing της Apple λεει…Wifi εδώ και τώρα! Αν δουλεψει για την αμερική θα ακολουθήσουν και στην ευρώπη!
By the way η άποψη μου!
http://javapapo.blogspot.com/2007/06/iphone-wifi.html

5. dtsomp - Ιουνίου 27, 2007

Δεδομένου ότι ο μέσος Έλληνας περιμένει να γίνει φωτογράφος ΚΑΙ σκηνοθέτης με κινητό διαστάσεων 2 x 2, το iPhone δεν θα την παλέψει ιδιαίτερα στην ελληνική αγορά.
(ή μήπως θα κάνει διαφημιστική καμπάνια η Rainbow- χοχοχοχο)

Ρε παιδιά… ποιος ασχολείται πια με το MMS;

Και να εκφράσω για άλλη μια φορά τον πόνο μου…
….που πας χωρίς VoIP/ΙΜ σε συσκευή με WiFi, ε Καραμήτρο;

6. Dralion - Ιουνίου 27, 2007

Συμφωνω με την Ληδα, για τους λογους που αναφερει.
Θα με μισησει ο Παρης🙂 αλλα παντα εβλεπα την apple σαν μια πανακριβη μαρκα με υποδεεστερα μηχανηματα απο τον μεσο ορο της αγορας. Ναι, ξερω το design ειναι πρωτοποριακο. Ε, και;

Για τον Νικο: η αγορα κινητων ειναι τελειως διαφορετικη απο την αγορα αυτοκινητων. Στα αυτοκινητα (και στα περισσοτερα αλλα προιοντα) ο πελατης αποφασιζει μονος του τι θελει. Στα κινητα ο πελατης απλα διαλεγει πρωτα τον παροχεα και μετα διαλεγει _ενα_ απο τα κινητα που προσφερει ο παροχεας.
Αν ο παροχεας δεν το προσφερει, ο πελατης πρεπει να ειναι πολυ geek για να αγορασει ενα συγκεκριμενο κινητο

7. Lida - Ιουνίου 27, 2007

@papo Ναι ρε παιδί μου. Αν δεις τους sponsors των προγραμμάτων επέκτασης των hotspots στην Ευρώπη θα παρατηρήσεις ότι η Vodafone η T-Mobile η O2 είναι σχεδόν πάντα μέσα. Αυτό δεν είναι τυχαίο ούτε πρόκειται για Marketing trick. Σταδιακά εκεί θα πάει το πράγμα. Αλλά από την άλλη δεν μπορείς να περιμένεις ούτε τους καταναλωτές ούτε τους operators να προτιμήσουν κάτι που δεν τους δίνει ΚΑΙ αυτά που ξέρουν και χρησιμοποιούν . Και οι τεχνολογίες GRPS/3G/4G κλπ θα συνεχίζουν για πολύ καιρό να προοθουνται μεταξυ αλλον και επείδη έχουν πιο ευρεία κάλυψη από ότι το wi-fi που εκτός πυκνοκατοικημένων περιοχών δεν είναι ότι καλύτερο

@dtsomp

Ρε παιδιά… ποιος ασχολείται πια με το MMS

Χε!Και όλη αυτή η τσόντα που κυκλοφορεί στα κινητά (κυρίως των ηλικιών 13-20) από που νομίζεις προέρχεται; Πάντως σε βεβαιώνω ότι δεν τα κατεβάζουν με Wi-Fi.

8. dtsomp - Ιουνίου 27, 2007

Bluetooth με bluetooth (όπως λέμε χέρι με χέρι…).

Έχω δύο χρόνια να δω άνθρωπο να χρησιμοποιεί MMS…

9. papo - Ιουνίου 27, 2007

ναι και εγω πιστευω το MMS ειναι …. χαλαρά deprecated!

10. λ:ηρ - Ιουνίου 27, 2007

Συμφωνώ με την προσέγγισή σου. Κάποιες από τις ελλείψεις του iPhone δεν με ενοχλούν. Κάποιες άλλες όμως είναι κραυγαλέες, πχ η έλλειψη GPS. Πιστεύω πως μερικές λειτουργιες (όπως το GPS) θα ενσωματωθούν στην επόμενη έκδοση του προϊόντος και γι αυτό δεν έχω ξεσηκωθεί να αποκτήσω τώρα το iPhone (εκτός κι αν ο φίλτατος Jobs διαπιστώσει πως η μέρα κυκλοφορίας του νέου προϊόντος συμπίπτει με τα γεννέθλιά μου).

Ένα άλλο πρόβλημα με το iPhone που δεν είναι ξεκάθαρο: θα μπορώ να χρησιμοποιώ το wifi για voip κλήσεις στο σπίτι; Ή θα πρέπει κάθε τηλεφωνική κλήση να την κάνω μέσω του πάροχου κινητής τηλεφωνίας ακόμη κι όταν βρίσκομαι σε περιβάλλον με δυνατό και γρήγορο wifi; Με άλλα λόγια: skype θα μπορώ να χρησιμοποιώ στο iPhone κάνοντας χρήση της ευρυζωνικής σύνδεσης στο σπίτι μου;

Τέλος δεν έχω διαβάσει κάτι για το dial up networking του iPhone. Θα μπορώ να μπαίνω στο internet με το laptop μου το οποίο θα συνδέεται με bluetooth με το iPhone το οποίο θα κάνει GPRS ή άλλης μορφής σύνδεση με το διαδίκτυο;

Σε τελική ανάλυση, τί μας προσφέρει το iPhone; Μια τηλεφωνική συσκευή χωρίς πληκτρολόγιο. Εντάξει, απο eye candy σκίζει αλλά από ουσιαστική λειτουργικότητα δεν βλέπω να προσφέρει κάτι παραπάνω από το Treo 650 που χρησιμοποιώ.

11. Lida - Ιουνίου 27, 2007

ναι και εγω πιστευω το MMS ειναι …. χαλαρά deprecated!

Παρόλο που είναι πιο χαμηλή η κίνηση, κάποιες χιλιάδες κάθε μέρα αντί για τις εκατομμύρια των SMS, συνεχίζουν να χρησιμοποιούνται κυρίως για κάτι άθλια 3gp με παρτουζες

@λ:ηρ Νομιζω ότι τα reviews δεν απαντάνε σε αρκετά βασικά ερωτήματα που θα είχε ο μέσος (η και advanced) χρήστης γεγονός που με κάνει να έχω αμφιβολίες για το κατά πόσο οι συγκεκριμένοι δημοσιογράφοι έχουν και πολύ σχέση με το συγκεκριμένο αντικείμενο (κινητά)

12. dtsomp - Ιουνίου 27, 2007

@λ:ηρ

Είμαι χρήστης Treo 680 και μπορώ να σου πω ότι το iPhone υπερέχει σε WiFi, browser, mail, Unicode, Google Maps (το οποίο είναι επιεικώς απαράδεκτο στο Treo) και multimedia (άλλο τα 320×320 και άλλο τα 320×480). Ααα, και αν δεις τις διαστάσεις, θα δεις ότι το iPhone είναι ένα εκατοστό πιο λεπτό.

Τα μόνα σημεία που υπερέχει το Treo είναι οι χιλιάδες διαθέσιμες εφαρμογές και το qwerty keyboard.

Διαλέγεις και παίρνεις…

13. λ:ηρ - Ιουνίου 27, 2007

@dtsomp: πώς διαπιστώνεις πως το iPhone υπερέχει του Treo?

Το δικό μου Treo (650) δεν έχει wifi και συνεπώς κάθε μηχανάκι με wifi σαφώς θα υπερέχει στον τομέα αυτό. Το ζήτημα είναι πόσο χρηστικό και χρήσιμο είναι το wifi στο iPhone. Διότι αν η Apple, λόγο αποκλειστικής συμφωνίας με Cingular/ATT, έχει «κλειδώσει» τις VoIP εφαρμογές, τί να το κάνω το wifi;

Τα google maps είναι ωραία και καλά, αλλά δίχως GPS δεν λένε και τίποτα. Η Apple είχε μιας πρώτης τάξης ευκαιρία να καινοτομήσει στο θέμα. Καθυστερεί όμως το GPS για τη δεύτερη γενιά του iPhone, καθαρά και εμπορικούς λόγους.

Σαφώς το iPhone είναι κάτι πιο σύγχρονο από το Treo. Αυτό εννοείται. Το ερώτημα που θέτω όμως είναι αν προσφέρει κάτι ουσιαστικό για να κάνω την μετάβαση ως χρήστης. Οι incremental βελτιώσεις που προσφέρει είναι ενδιαφέρουσες αλλά είναι incremental και όχι disruptive.

14. dtsomp - Ιουνίου 27, 2007

Πρέπει να είμαι ο μόνος άνθρωπος στον κόσμο που θεωρεί το GPS ως το πιο τελείως άχρηστο feature σε ένα τηλέφωνο… Διότι οι πραγματικές χρήσεις του GPS είναι επάνω σε βουνά, θάλασσες και άλλα δύσβατα σημεία όπου κανένας δεν πρόκειται να βασιστεί στο Nokia N95 και την αυτονομία του – πόσο μάλλον να χειριστεί ένα κινητό 700+ ευρώ στην άκρη του γκρεμού… Για το αυτοκίνητο, η οθόνη είναι μικρή, τέλος.

Το αν σου προσφέρει κάτι ουσιαστικό, θα το βρεις μόνος σου, γιατί μόνο εσύ ξέρεις πραγματικά τι χρειάζεσαι από το κινητό σου.

Εγώ πάντως, σαφώς θα προτιμούσα τον mail client και τον safari από τον Blazer και το Versamail…

15. papo - Ιουνίου 27, 2007

καλά δεν το συζηταμε mail και proper browser!
και φυσικα δεν κολλάμε σε apple, αν βγαλουν και οι αλλοι sexy gadgets εδώ είμαστε!

16. λ:ηρ - Ιουνίου 27, 2007

@dtsomp: το GPS σε κινητό τηλέφωνο έχει πολλές εφαρμογές τις οποίες όμως δεν μπορούμε να φανταστούμε στην Ελλάδα. Για παράδειγμα: στις ΗΠΑ οι κλήσεις από κινητό στο 911 (τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης δλδ) θα πρέπει να συνοδεύονται κι από GPS στίγμα, υποχρεωτικά, μέσα στα επόμενα χρόνια. Το οποιο στίγμα θα μεταβιβάζεται αυτόματα στο σύστημα πλοήγησης του ανταποκρινόμενου οχήματος (πχ περιπολικό, ασθενοφόρο, κτλ) και θα σε βρίσκει αμέσως και χωρίς πολλές καθυστερήσεις.

Μια άλλη εφαρμογή του GPS σε συνδυασμό με χάρτες του google είναι όταν περπατάς στο δρόμο και θέλεις οδηγίες με βάση το πού είσαι. Πχ βγαίνεις από σταθμό μετρό και δεν είσαι βέβαιος προς τα πού να πας.

Για το αυτοκίνητο δεν είμαι βέβαιος πως το iPhone θα ήταν εντελώς άχρηστο αν είχε GPS. Δηλαδή δε νομίζω πως η οθόνη του είναι μικρότερη από αυτή ενός nuvi 350 (320×240). Άσε που σε συνδυασμό με GPS και GPRS (ή κάτι αντίστοιχο) θα μπορούσε να σου δίνει και πλοήγηση και ενημέρωση κίνησης σε πραγματικό χρόνο ώστε να έχεις τη δυνατότητα να αποφεύγεις μποτιλιαρίσματα.

17. Νίκος - Ιουνίου 27, 2007

Τι GPS και 3G. Μπορεί να δουλεύει αξιόπιστα αυτό μετράει. Έχω ένα Treo 680 και πότε κάνει reboot όποτε θέλει, πότε δεν μπορεί να συνδεθεί στο internet για να κατεβάσει email, το bluetooth implementation είναι αχρηστο, γενικά για πέταμα είναι και ας είναι καινούριο τηλέφωνο.

Τα λεφτά είναι στο Mac OS X. Την Παρασκευή θα είμαι στην ουρά και άμα το βρώ θα τα ξαναπούμε.

18. dtsomp - Ιουνίου 27, 2007

Ωραία όλα αυτά λ:ηρ, αλλά δεν απαιτεί ύπαρξη GPS σε ΟΛΑ τα κινητά; Μεγαλεπίβολο το σχέδιο, μπλέκεται και το θέμα «Μεγάλος Αδερφός» κλπ κλπ…

Για το αυτοκίνητο πάντως, θα επιμείνω. Είναι θέμα διαστάσεων, όχι ανάλυσης. Μια μικρή (σχετικά) οθόνη απαιτεί μεγαλύτερη προσύλωση από τον οδηγό για να διαβαστεί..

19. λ:ηρ - Ιουνίου 27, 2007

@dtsomp:

Ναι, όλα τα κινητά θα πρέπει να έχουν GPS για χρήσεις έκτακτης ανάγκης. Το ζήτημα της προστασίας προσωπικών δεδομένων είναι μεγάλο θέμα αλλά για άλλη συζήτηση. Εγώ απλώς έκανα μια αναφορά στην ανάγκη να υπάρχει GPS στο κινητό τηλέφωνο. (Ενδεικτικά πάντως αναφέρω πως το πρωτόκολλο για GPS/911 προσδιορίζει πως το στίγμα δίνεται αυτόματα μόνο όταν καλείς το 911 και δεν αναφέρεται διαρκώς στον πάροχο κινητής τηλεφωνίας).

Για τις διαστάσεις v. ανάλυση, συμφωνώ. Γι αυτό άλλωστε έφερα ως παράδειγμα το nuvi της Garmin το οποίο έχει οθόνη 2.1Χ2.8 ίντσες (σε σύγκριση με το 2Χ3 του iPhone).


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: