jump to navigation

The Night They Drove Old Dixie Down Μαρτίου 31, 2007

Posted by Lida in Greek IT.
trackback

Ακολουθεί ελαφρώς ασυνάρτητο και καταθλιπτικό κείμενο. Για κάτι πιο ευχάριστο πηγαίνετε μια βόλτα σε αυτό το μαγαζί.

Αργά αλλά σταθερά έχω αρχίσει εδώ και αρκετό καιρό να αποκόπτομαι από την ελληνική επικαιρότητα. Βλέπω πια μόνο μερικές ώρες τηλεόραση την εβδομάδα, σχεδόν καθόλου ραδιόφωνο ενώ αυτή θα είναι η δεύτερη βδομάδα χωρίς κυριακάτικες εφημερίδες μετά από σχεδόν οχτώ χρόνια. Από ότι φαίνεται στο τέλος θα μείνει μονό το Αθηνοραμα, άντε και η Αρχαιολογία. Έχω αρχίσει σταδιακά να απομακρύνομαι ακόμη και από ελληνικά blogs.

Ο λόγος είναι ότι όσο περνάει ο καιρός πρέπει να ψάξω όλο και περισσότερο για κάποια πραγματική είδηση ανάμεσα σε μικροπολιτική, σκάνδαλα, προπαγανδιστικές φανφάρες, επιφανειακά προβλήματα που κρύβουν την πραγματική τους αιτία (όπως το άρθρο 16) και θλιβερές ανοησίες (όπως το θέμα του βιβλίου της ΣΤ δημοτικού). Π.χ. πρόσφατα διάβασα για τη δημιουργία με ξένες επενδύσεις μετά από 40 κύματα μιας εταιρίας IT από δυο Έλληνες φοιτητές στην Κρήτη. Κανονικά η είδηση αυτή θα έπρεπέ να βρίσκετε στην πρώτη σελίδα αντί να είναι «κριμένη» στο οικονομικό ένθετο. Με αυτή την αφορμή θα έπρεπέ να υπήρχαν σε όλα τα μέσα αναλύσεις πάνω στο γιατί η Ελλάδα είναι τόσο εχθρική απέναντί σε τέτοιες πρωτοβουλίες και κυρίως προτάσεις για το πώς θα πάψει να συμβένει αυτο. Αλλά πρωτοσέλιδο εκείνη την μέρα στην Ελευθεροτυπία ήταν «Το σταυρόλεξο της μίζας», η τηλεόραση έπαιζε η επίσκεψή Πουτιν ενώ κάθε τρίτο post στα ελληνικά blogs αφορούσε το γνωστό θέμα (να μην το ξαναλέμε).

Καθημερινά παρακολουθώ μέσα από τον ξένο τύπο και blogs τις οικονομικές και τεχνολογικές εξελίξεις και με πιάνει ίλιγγος. Ο κόσμος πια κινείται με απίστευτους ρυθμούς, όλα «σπάνε και ξαναρίχνονται» σχεδόν καθημερινά και παλεύω να τα παρακολουθήσω γιατί πρόκειται για πράγματα που επηρεάζουν η θα επηρεάσουν την ζωή μου άμεσα. Ταυτόχρονα γύρω μου συμβαίνουν διάφορα που κάνεις δεν τα αναφέρει πουθενά

Τα τελευταία δυο χρόνια βλέπω συνεχώς συναδέλφους που φεύγουν για να εργαστούν στο εξωτερικό. Βλέπω όλο και περισσοτέρους φοιτητές να πηγαίνουν σε Αγγλία και Αμερική και να μην γυρίζουν πίσω. Ελληνικές εταιρίες που κάθε μέρα ζητάνε απεγνωσμένα έμπειρους developers και δεν έρχεται κανείς. Γιατί να έρθει άλλωστε Οι 3-4 αξιόλογες ελληνικές σχολές βγάζουν κάθε χρόνο μερικές εκατοντάδες πληροφορικαριους από τους οποίους σχεδον οι μισοί πηγαίνουν έξω για μεταπτυχιακό η διδακτορικό. Οι ξένες εταιρίες προσφέρουν μισθούς που ξεκινάνε από 4-5.000 ευρώ (ας μην πω μέχρι που μπορούν να φτάσουν) με πληρωμένα ενοίκια, μεταφορικά, ξενοδοχεία, αυτοκίνητά, διατροφή συν bonus και συνήθως ιδανικές συνθήκες εργασίας. Ελάχιστες εταιρίες στην Ελλάδα μπορούν να πλησιάσουν αυτές τις παροχές ενώ αντίθετά η αγορά είναι γεμάτη από κουραδόμαγκές της αρπαχτής των κρατικών έργων/ ευρωπαϊκών προγραμμάτων που έχουν έτοιμο το «ξέρεις ποιος είμαι εγώ ρε» και «χάρη σου κάνω που σε έχω στο μαγαζί μου».

Όσοι είναι επαγγελματίες, έχουν έξυπνες ιδέες, φιλοδοξίες και όρεξή για δουλειά βρίσκουν εκτός Ελλάδος και καλές θέσεις εργασίας, οικονομική υποστήριξη (αλλά και ηθική) και κυρίως ανθρώπους από όλο τον κόσμο με τους οποίους μπορούν να συνεργαστούν και να δημιουργήσουν κάτι δικό τους που θα τους αποφέρει κέρδος, αναγνώρισή και ένα λαμπρό μέλλον. Οι υπόλοιποι που μένουν είτε ανήκουν στην προνομιούχα μειοψηφία των καλοπληρωμένων ημι-ξενοαπασχολουμενων, είτε δεν γνωρίζουν τι παίζεται (άλλα κάποια στιγμή μαθαίνουν), είτε έχουν πια δεσμευτεί από οικογένειες/παιδιά/σκυλιά/γατιά (αλλά όταν παρατραβάει το πράγμα την κάνουν και αυτοί), είτε ανήκουν στους ταξικούς αγωνιστές που παλεύουν κατά του καπιταλισμού για μια θέση στο ΑΣΕΠ και περιμένουν πως και πως να πέσει η ζέστη ταφόπλακα του δημοσίου επάνω τους.

Και αν συμβαίνει αυτό για τον τομέα της Πληροφορικής είναι απόλυτα σίγουρο πως συμβαίνει και αλλού. Γιατί πάντα το ταλέντο, η καινοτομία, ο επαγγελματισμός πηγαίνει εκεί που υπάρχει το χρήμα και η ελευθερία. Και η Ελλάδα δεν έχει ούτε το ένα ούτε το άλλο.

Η χώρα χάνει καθημερινά τους καλύτερους ανθρώπους της, μένει πίσω ενώ τα πάντα την προσπερνάνε με 300.000 χιλιόμετρα το δευτερόλεπτο και αντί να γυρίσει να δει τι πραγματικά συμβαίνει κάθετε και ασχολείται με το αν η λύση στα προβλήματα της βρίσκεται στον πόλεμο κατά της παγκοσμιοποίησης, στην αποκάλυψή των νεοταξικων συνωμοσιών της CIA/Μοσαντ/πολυεθνικών/λέσχης Μπιλτεμπεργκ/Club Med, στην αναβίωση των βυζαντινών κοινοτήτων, στο 1204, στο να μαθαίνουν τα παιδιά της περισσότερα αρχαία ελληνικά/για το κρυφό σχολειό

Της αξίζει απόλυτα η τύχη που την περιμένει (…τι περιμένει. Έχει θα έπρεπε να πω)

Υ.Γ. Ο τίτλος προέρχεται από το κλασικό τραγούδι των The Band. Είναι ίσως η πιο δυνατή, αλλά ταυτόχρονα ευαίσθητη έκφραση της απόλυτης συντριπτικής ήττας και πιστεύω ότι ταιριάζει γάντι στην σύγχρονη Ελλάδα.

Σχόλια»

1. Phantasmak - Μαρτίου 31, 2007

Καλά δεν πληρώνουν όλοι 4000 – 5000 ευρώ (στο φινάλε μετά τις £30000 ανεβαίνεις φορολογική κλίμακα και μειώνονται τα καθαρά σου!) αλλά θα τα πάρεις κάποια στιγμή κι αυτά. Κατά τ’ άλλα κάτι τέτοια ποστ μου θυμίζουν γιατί δεν πρέπει (ούτε και θέλω) να επαναπατριστώ.

2. Phantasmak - Μαρτίου 31, 2007

£30000 ετησίως βέβαια, όχι μηνιαίως.

3. Lida - Μαρτίου 31, 2007

Sorry, συνήθως βασίζομαι στα rates της δικιάς μου κατηγορίας (senior) που είναι αρκετά υψηλότερα από το μέσο όρο Αλλά έτσι και αλλιώς το 4000 – 5000 ευρώ για junior (η και λίγο πιο έμπειρο) είναι αρκετά συνηθισμένο σε κάποιους τομείς.

4. Deepest Blue - Μαρτίου 31, 2007

Την έχω περάσει κι εγώ αυτή τη συντριβή, στη σκέψη: «τι ήθελα, ο ηλίθιος, και γύρισα πίσω στην Ελλάδα;». Άφησα τα πάντα, αντάλλαξα καταπληκτικές συνθήκες ζωής και εργασίας (όχι στο δικό σου τομέα) με το ελληνικό μεγαλείο και τους αθάνατους προγόνους.
Σου γράφω ως κάποιος που είχε βιώσει παλιά αυτό το σοκ της ελληνικής μηδαμινότητας. Δύο λύσεις υπάρχουν: ή φύγε στο εξωτερικό, σε κάποια σοβαρή χώρα -αν έχεις αυτή τη δυνατότητα- ή βγάλ’ τα πέρα εδώ όσο καλύτερα μπορείς, χωρίς όμως να αποκόβεσαι και να σκέφτεσαι πολύ γιατί θα σε πιάσει κατάθλιψη. Αν μπορείς να φτιάξεις τη ζωή σου στην Ευρώπη, στην Αμερική ή αλλού, κάν’ το. Μην πάρεις τίποτα ελληνικό μαζί σου, φύγε και τίναξε τη σκόνη απ’ τα παπούτσια σου. Αν δεν μπορείς, κάτσε εδώ και μη σκέφτεσαι πολύ γιατί δε θα σε οδηγήσουν πουθενά αυτές οι σκέψεις.

5. buzz - Μαρτίου 31, 2007

The Night They Drove Old Dixie Down

«Τα τελευταία δυο χρόνια βλέπω συνεχώς συναδέλφους που φεύγουν για να εργαστούν στο εξωτερικό. Βλέπω όλο και περισσοτέρους φοιτητές να π…

6. ditikos - Μαρτίου 31, 2007

«ΣΠΑΤΑΝΣ! ΤΟΥΝΑΙΤ ΓΟΥΙ ΝΤΑΙΝ ΙΝ ΜΑΛΙΑΚΟΣ!»

Ποιο είναι το πιο απίθανο; Οτι έφτασες στους Ιρανούς ή οτι Ιρανός ζητά μετάφραση απο τραγούδι της Βανδής;

Seriously, για το υπόλοιπο θέμα. Επιλογές. Κάποτε φεύγαν όλοι (μεταναστευτικά κύμματα στην Αμερική και στην Αυστραλία και στην Αφρική) για πολιτικούς λόγους και για αναζήτηση κάποιων χρημάτων (συνήθως για προίκα ή για καλύτερη ποιότητα ζωής, αν πάρουμε τις «σύγχρονες» ορολογίες). Τώρα πιά και στην Αμερική και οπουδήποτε αλλού είναι κάπως ισορροπημένα τα πράγματα. Ωραία, εχει καλύτερους νόμους. Μαζί με τους νόμους όμως έχει διαφορετικούς ρυθμούς ζωής.

Και εγώ θα το ήθελα (με περιορίζει το ανεκπλήρωτο φανταρικό) να πάρω τα όρη τις θάλασσες και τις ηπείρους. Αυτό που παρατηρώ είναι οτι κάποιες «ηλικίες» (χωρίς να θέλω να αρχίσω το «we are too old for this shit») έχουν διαφορετική νοοτροπία απο τις νεότερες στο θέμα αυτό. Μερικοί (όπως και εγώ) αναγνωρίζουν οτι υπάρχει σοβαρό πρόβλημα (στην διακυβέρνηση, στην καθημερινή ζωή, στην εργασία, στα λεφτά που μας κλέβουν, στην «αξιοκρατική» επιλογή στο δημόσιο/ιδιωτικό, στους ψευτοcelebrities, στους στους στους), προσωπικά όμως μένουν με αυτή την κατάσταση (αποτελώντας την μειωνότητα στην πλειοψηφία), όμως οι νεώτεροι μαζεύονται σε δύο μέτωπα πάλι. Είτε σε αυτούς που θα τα παρατήσουν και θα φύγουν (america or bust) ή αυτοί που θα προσπαθήσουν να γίνουν μέρος του -system.

Μήπως είναι όμως και στην ιδιοσυγκρασία του Έλληνα όλο αυτό το «μένω για να με γ…τε» θέμα; Βλέπω άτομα απο λαούς που με το που τελειώσουν την σχολή τους, παίρνουν το σακκίδιο, τις σαγιονάρες τους και φεύγουν σε όλο το κόσμο, με τα λιγοστά χρήματα. Εδώ, απο πολλά παραδείγματα (κυρίως επαρχίας) βλέπω δισταγμό.

7. Ανδρέας - Μαρτίου 31, 2007

Lida, πολύ καλό το άρθρο, υπερβολικά όμως απαισιόδοξο.
Καταλαβαίνω απόλυτα τις σκέψεις σου. Δεν νομίζω πως είμαι κανένα ιδιαίτερα λαμπρό μυαλό, ανήκω πάντως σε αυτούς που επέστρεψαν μετά από 3-χρονη εργασία στη Γερμανία παρόμοιου επιπέδου με αυτό που περιγράφεις. Δεν το έχω μετανιώσει αν και υπάρχουν πράγματα που με ενοχλούν φοβερά εδώ.

Δεν θα συμφωνήσω με τον Deepest Blue. Εκτος του να φύγεις ή να μείνεις εδώ υπάρχει και η λύση του να μην συμβιβαστείς με την ελληνική πραγματικότητα και να προσπαθήσεις στο βαθμό που μπορείς να αλλάξεις τα πράγματα. Αν, έχοντας διαπιστώσει την σοβαρότητα της κατάστασης, καταθέσουμε τα όπλα ή επιλέξουμε τη φυγή τότε χάνεται κάθε ελπίδα.

Μια σκέψη που με παρηγορεί είναι πως τώρα γνωρίζω πως είναι πολλά τα άτομα που ασφυκτιούν με την κατάσταση εδώ (βοήθησε και το Internet) ενώ παλιότερα πίστευα πως είμαι πολύ «μόνος». Επίσης τα πράγματα δεν είναι τόσο ακραία όσο κάποιες κάποιες φορές πιστεύουμε. Π.χ. στο εξωτερικό δεν είναι και όλες οι εταιρείες επιπέδου Google ενώ και στην Ελλάδα υπάρχουν και εταιρείες που είναι αξιόλογες. Το χάσμα βέβαια είναι μεγάλο, λίγο όμως positive thinking δεν βλάπτει. Επίσης, συγκρίνοντας τα πράγματα με το παρελθόν βλέπω αρκετές βελτιώσεις. Παλιότερα επίσης είμασταν τόσο εσωστρεφής ως χώρα που δεν είχαμε καν αίσθηση της κατάστασης μας. Τώρα όμως πληθαίνουν συνεχώς οι φωνές που επιζητούν αλλαγές.

Αυτλα τα ολίγα για να δώσω λίγη ελπίδα.

8. papo - Απριλίου 1, 2007

μπράβο ρε Λήδα, αυτά που γράφεις ειναι μια χαρά ρεαλιστικα, και αντικατοπτρίζουν την σημερινή πραγματικότητα. Χαίρομαι να σε διαβάζω γιατί τα λες όπως ακριβως είναι ..και κυριοι πράγματι ειναι απαισιόδοξα.

Γυρισα στην πατρίδα μου γιατί το ήθελα ίσως ανήκω στην ομάδα που λες..οικογενεια, παιδιά σκυλιά γατιά.παρόλα αυτά γυρισα συνειδητά.όσο περνάει ο καιρός νιώθω ότι δεν θέλω να ανήκω σε αυτό το συστηματάκι και ίσως κάποια στιγμή να κάνω ενα break;

keep walking!

9. tkas - Απριλίου 1, 2007

Το μόνο καλό απο αυτό το post τελικά είναι πως υπάρχουν ακόμα άνθρωποι που σκέφτονται πραγματικά σε αυτή τη χώρα. Και επίσης την πονάνε όντως και καταθλίβονται με αυτή μας την κατάντια. Μην απογοητεύεσε πάντος.Είμαστε λίγοι ακόμα αλλά γινόμαστε όλο και πιο πολλοί, άθρωποι με μια διαφορετική κοσμοαντίληψη και στάση…Και στο κάτω κάτω αν δεις ότι σου σπάνε τελειως τα νέυρα υπάρχουν και τα παιχνίδια.Χτύπα και ένα PS3 και άσε τους να μιζεριάζουν μόνοι τους😛

10. Νίκος - Απριλίου 1, 2007

Ληδα, έτσι ένιωθα και εγώ πριν από 10 χρόνια και την κοπάνησα για ΗΠΑ οπου και μένω ακόμα δουλεύοντας ως IT Project Manager. Να σου πω ότι τώρα θέλω να γυρίσω πίσω γιατί κατάλαβα χρόνο με το χρόνο ότι Αμερικανός δεν είμαι και ούτε θέλω η κόρη μου να γίνει. Νιώθω μια απέραντη μοναξιά εδώ που τελικά τα προταιρήματα της επαγγελματικής ζωής εκμηδενίζονται απο τα μειον της προσωπικής ζωής. Πιστεύω δυο τρία χρονάκια στο εξωτερικό σου χρειάζονται για να μειωθεί η απαισιοδοξία σου. Μετά απο τρια χρονια θα ξερεις αν το εξωτερικό σου ταιριαζει ή οχι…

11. Dralion - Απριλίου 1, 2007

Καλημερα,
4500-5000 ευρω / μηνα *δεν* παιρνει ενας senior developer :-((
Τουλαχιστον οχι στην Γερμανια και οχι απο το 2002 και μετα. Αν μιλας για εποχες 1998-2002, τοτε ναι, κερδιζαμε περισσοτερα (~6000). Επειδη ομως το κοστος ζωης ειναι αρκετα χαμηλοτερο απο την Ελλαδα, βασικα εχεις δικιο.

Στην απαισιοδοξια σου να προσθεσω και την μιζερια που επικρατει, αν καποιος προσπαθησει να στησει μια εταιρεια στην Ελλαδα (δλδ. να γινει επιχειρηματιας αντι υπαλληλος). Να μην περιγραψω το λαμογιο, την γραφειοκρατια και το «μισος» του νομου απεναντι σε καθε ανθρωπο που θελει να ρισκαρει τα λεφτουδακια του και την εργασια του σε μια – παραγωγικη – ελληνικη επιχειρηση.

Το αν θα μεταναστευσεις η οχι ειναι τελικα συναισθηματικη επιλογη (δυστυχως). Εχω μεταναστευσει 3 φορες και το εχω σκεφτει αλλες 4-5. Οσο και να λεω προς τα εξω «συνθηκες δουλειας, ποιοτητα ζωης» κλπ., οι πραγματικοι λογοι ειναι αλλοι (καθε φορα το «αισθημα»).

12. Lida - Απριλίου 1, 2007

@Νικος Έχω ζήσει τέσσερα χρόνια στο Λονδίνο Το αίσθημα της μοναξιάς ήταν έντονο όπως λέτε και γιαυτό επέλεξα να επιστρέψω πίσω στην Ελλάδα Όμως με τον καιρό ανακάλυψα ότι η «φιλική» και «ανθρώπινη» Ελλάδα είναι πολύ πιο απάνθρωπη και βίαιη από την ψυχρή Ευρώπη Τα οχτώ χρονιά που βρίσκομαι εδώ έχω υποστεί διάφορα και καθημερινά παρατηρώ απίστευτα πράγματα Δεν ξέρω πως ήταν για εσάς η Ελλάδα που αφήσατε πίσω αλλά πιστέψτε με μέσα σε 10 χρονιά έχει αλλάξει πάρα πολύ και προς το χειρότερο σε ότι αφορά τους ανθρώπους της. Δεν θα ήθελα να ζήσω στην Αμερική. Διστιχως η ευτυχώς νοοτροπία μου είναι πολύ ευρωπαϊκή για να αντέξω ακόμη και τις πόλεις της Ανατολικής Ακτής. Θα σας έλεγα πριν αποφασίσετε να έρθετε πίσω να περάσετε ένα χρονικό διάστημα κάποια ευρωπαϊκή χωρά όπως η Μ.Β. η η Ισπανία η η Ιρλανδία Πιστεύω ότι θα βρείτε εκεί αρκετά από πράγματα που λείπουν από τις ΗΠΑ χωρίς να υποστείτε την καφρίλα της Ελλάδας

13. Lida - Απριλίου 1, 2007

@Dralion Ξέρω σίγουρα για 4500-5000 ευρώ στο Μονακό και στο City.

14. ditikos - Απριλίου 1, 2007

Back to my basic plan… ψάρεμα πέστροφας. Ποιά χώρα είναι η καλύτερη; (όχι, δεν αστειεύομαι λόγω μέρας, θα ψαρεύω, μιάς που δεν μου αρέσουν τα ψάρια, είμαι σίγουρος οτι δεν θα καταναλώνω το εμπόρευμα μου, και πιστεύω να βγαίνουν αρκετά για μια σύνδεση internet, ένα λογαριασμό ηλεκτρικού και ενα ενοίκιο)

15. Lida - Απριλίου 1, 2007

Να συμπληρώσω επίσης ότι έχω ακούσει κάποια τρελά ποσά (10-15.000+) που παίζονται για θέσεις consultants στα καινούρια μαγαζιά/υποκαταστήματα που ανοίγουν σε Κίνα, Ινδία και νοτιοανατολική Ασία αλλά δεν μπορώ να τα επιβεβαιώσω.

16. Dralion - Απριλίου 1, 2007

Ειπαμε, οι αμοιβες ειναι σχετικες με το κοστος ζωης. 5000 ευρω στο Σιτυ αντιστοιχουν σε 4000 σε οποιαδηποτε γερμανικη πολη (νοικι και φαγητο εχουν περιπου διπλασια τιμη στο Σιτυ).

Τα εξωφρενικα ποσα στην Ασια συνδυαζονται με το να πουλησεις την ζωη σου. Στα δινουν μεν, αλλα κανεις δεν αντεχει για πολυ τις συνθηκες δουλειας. Αν χρειαζεσαι 100-200 χιλιαρικα στα πολυ γρηγορα, μπορεις να δουλεψεις για 1-1.5 χρονο εκει. Για παραπανω δεν σε παιρνει. There’s no free meal😦

Y.Γ. Στο σχολιο σου #12 προς τον Νικο: δεν εχω νιωσει πουθενα μοναξια. Αλλοι λογοι με κανουν να μετακινουμαι. Αλλα ο καθενας εχει τους δικους του. My point is, το αν θα νιωσεις μοναξια η οχι, δεν ειναι συναρτηση της χωρας που ζεις. Δεν υπαρχουν «ζεστες» και «κρυες» χωρες.

17. j95 - Απριλίου 1, 2007

Όταν κάποιος δεν έχει λεφτά για Ιντερνετ, αναγκαστικά χάνει την εποχή της πληροφορικής. Και πολλοί δεν έχουν λεφτά ούτε για λεωφορείο. Και ακόμα περισσότεροι (π.χ. προσφυγικές συνοικίες του Πειραιά) δεν έχουν ΚΑΝ λεωφορείο. Όταν μένεις σε μια τέτοια περιοχή (όπως συμβαίνει για το 50+% του πληθυσμού) ή όταν είσαι κάτω από το όριο της φτώχειας (20% αν θυμάμαι καλά), είναι λογικό να το ρίχνεις στην τρέλα (εσωστρέφεια και παρελθοντολαγνεία). Για αυτούς τους ανθρώπους το παρελθόν είναι τουλάχιστον προσβάσιμο με τη φαντασία και δίνει μια παρηγοριά, ενώ το μέλλον ξέρουν ότι δεν πρόκειται να το δουν ούτε με το κυάλι.

18. Lida - Απριλίου 1, 2007

@Dralion

My point is, το αν θα νιωσεις μοναξια η οχι, δεν ειναι συναρτηση της χωρας που ζεις. Δεν υπαρχουν “ζεστες” και “κρυες” χωρες.

Σίγουρα το πως νιώθει κανείς κάπου έχει κυρίως σχέση με τον χαρακτήρα του και όχι με το ίδιο το μέρος Αλλά και η κουλτούρα και η γενικότερη κοσμοαντιληψη των ανθρώπων που συναντά κανείς στον τόπο που ζει και εργάζεται έχει πιστεύω μεγάλη σημασία Π.χ. θυμάμαι πως με τους συμφοιτητές μου η αργότερα με συναδέλφους που προέρχονταν από διάφορες χώρες (κυρίως της Ευρώπης ) έβρισκα πολύ περισσότερα κοινά από ότι με τους αντίστοιχους Έλληνες. Ακόμη και με τους Βρετανούς που είναι γνωστοί για την αντιευρωπαϊκή (υποτίθεται) νοοτροπία τους. Νομίζω ότι ως ένα βαθμό αυτό έχει να κάνει με την γενικότερη απομόνωση της Ελλάδας από την κοινή ευρωπαϊκή εμπειρία

19. Lida - Απριλίου 1, 2007

Να πω επίσης ότι σε αρκετές περιπτώσεις η εταιρία αναλαμβάνει να πληρώσει και το ενοίκιο μαζί με διάφορα άλλα καθημερινά έξοδα

20. Derek - Απριλίου 1, 2007

ditikos έλα Φινλανδία

έχουμε πέστροφες και σολομούς ΑΑ και σε αφθονία και αν δεν ζεις μέσα σε κάποια μεγάλη πόλη τα ενοίκια είναι μηδαμινά (αλλά ότι εξοικονομείς από το ενοίκιο θα το δίνεις σε βενζίνες!)

21. Phantasmak - Απριλίου 1, 2007

Είναι η δεύτερη φορά που έφυγα εξωτερικό. Την πρώτη γύρισα πίσω και γω λόγω της μοναξιάς. Κατά τη διάρκεια της τρίχρονης παραμονής μου στην Ελλάδα υπέστην ΤΑ απίστευτα τρελά. Τα ξαναμάζεψα κι είπα θα πάω ξανά Αγγλία και θα αποδεχτώ και τ’ αρνητικά της. Κάτω δεν κάθομαι ώρα παραπάνω.

Νίκο: θα συμφωνήσω με τη Λήδα, όσοι είχαν δουλειά και ζωή στο εξωτερικό και τους έφαγε ο νόστος και πήγαν Ελλάδα το μετάνιωσαν κι ας μην το παραδέχονται. Θα είσαι καλύτερα Ευρώπη ή Καναδά, υπάρχουν χώρες που θα σε καλύψουν 100% σε ό,τι λείπει απ’ την Ελλάδα αλλά πρέπει να είσαι δεκτικός.

Λήδα: Στο City δίνουν τόσα σε Financial και Banking τομείς και σε λίγο παραπάνω από junior. Αυτοί οι κλάδοι παίζουν με άλλα νούμερα δεν το συζητάμε.

22. adamo - Απριλίου 1, 2007

@Lida:
Εγώ να πω πως αντίθετα με πολλούς σχολιαστές σου κατατάσσω το γραπτό σου στα αισιόδοξα- σε σχέση με αυτά που θα έγραφα εγώ για το ίδιο θέμα.

@Ανδρέας:
Εκτος του να φύγεις ή να μείνεις εδώ υπάρχει και η λύση του να μην συμβιβαστείς με την ελληνική πραγματικότητα

Και να νιώθεις σα θηρίο σε κλουβί.

και να προσπαθήσεις στο βαθμό που μπορείς να αλλάξεις τα πράγματα

Χαρακτηριζόμενος από τους συναδέλφους σου γραφικός τις περισσότερες φορές.

23. Νίκος - Απριλίου 1, 2007

Λήδα, ναι μια άλλη λυση είναι η Ευρώπη αλλά δυστυχώς με ένα παιδι και με το δεύτερο να έρχετε σε λίγους μήνες μου φένεται δύσκολο να ξεκινήσω καινούριο σπιτικό σε μια άγνωστη χώρα.

Όσο για τους μισθούς εδώ (Washington DC) για PM είναι απο $80000 με $120000 για senior το χρόνο. Μετά απο φόρους και έξοδα όμως μην νομίζεις ότι μένουν και πολλά. Μόνο το νηπιαγωγίο της μικρής είναι $15000 το χρόνο. Σπίτι $3000 το μήνα, ασφαλειες νερα ηλεκτρικα γκαζια τηλεόραση άλλα $1000 το μήνα. Δόσεις αυτοκινήτων $1200 το μήνα και πάει λέγοντας. Ναι δίνουν καλά λεφτά αλλά όχι επειδή υπάρχει έλλειψη προσωπικού αλλά επειδή το κόστος της ζωής είναι υψηλό.

24. Lida - Απριλίου 1, 2007

@Νικος Μην νομίζετε ότι οι τιμές στην Ελλάδα είναι και τόσο χαμηλές Τα δίδακτρα στα ιδιωτικά σχολεία και τα φροντιστήρια μπορούν άνετα να φτάσουν τα 500-1000 ευρώ το μήνα ενώ το ενοίκιο για ένα απλά αξιοπρεπές σπίτι μπορεί να είναι 1000+ ευρώ Και όταν οι μισθοί ξεκινάνε από 1200-1500 ευρώ (όχι δεν κάνω πλάκα) πρέπει να είστε πάρα πολύ σίγουρος για το τι πάτε να κάνετε

25. papo - Απριλίου 1, 2007

ποια 1200….μακαρι να ηταν ολοι έτσι..γιατι δεν λέμε και για τα 800 καθαρά…

26. adamo - Απριλίου 1, 2007

@papo:
Η Lida νομίζω έγραψε για μεικτά. Γιατί τα καθαρά του καθενός είναι διαφορετικό ποσό για τα ίδια μεικτά.

27. j95 - Απριλίου 1, 2007

ενώ το ενοίκιο για ένα απλά αξιοπρεπές σπίτι μπορεί να είναι 1000+ ευρώ

Αυτό δεν είναι το ενοίκιο για ένα «απλά αξιοπρεπές» σπίτι, είναι το ενοίκιο για νεόδμητο οροφοδιαμέρισμα στον τελευταίο όροφο, με ενδοδαπέδια ψύξη/θέρμανση, θέση στάθμευσης, αποθήκη και σταθμό μετρό στα 250 μέτρα.

28. parafonos - Απριλίου 2, 2007

Καταπληκτικό το ποστ σου…
Σε λίγες αράδες χτυπάς την Ελλάδα στα χαλασμένα της νεφρά.
Ασχολούμαστε με το επιφανειακό και αφήνουμε τα σημαντικά γεγονότα και εξελίξεις που θα επηρεάσουν την μοίρα των παιδιών μας, απαρατήρητα, ασχολίαστα, θαμμένα πίσω από τις ιδιοτροπίες μας και τα αιώνια ελαττώματα της ράτσας μας.
Με ταρακούνησες όχι γιατί είπες κάτι άλλο από το προφανές αλλά γιατί είχα καιρό να διαβάσω τόσο ωμή περιγραφή της πραγματικότητας μας και ακόμη περισσότερο να γράψω γι αυτή.
Σε ευχαριστώ Lida

29. parafonos - Απριλίου 2, 2007

Μόλις διάβασα για την εταιρεία των παιδιών και ακόμη μια φορά αναρωτιέμαι γιατί η χώρα μας τρώει τα παιδιά της… γιατί;

30. Lida - Απριλίου 2, 2007

Αυτό δεν είναι το ενοίκιο για ένα “απλά αξιοπρεπές” σπίτι, είναι το ενοίκιο για νεόδμητο οροφοδιαμέρισμα στον τελευταίο όροφο, με ενδοδαπέδια ψύξη/θέρμανση, θέση στάθμευσης, αποθήκη και σταθμό μετρό στα 250 μέτρα.

Πλέον δεν χρειάζεται ένα διαμέρισμα 120-150 τετραγωνικών με γκαράζ, αποθήκη και αυτόνομη θέρμανση να είναι νεόδμητο, στον τελευταίο όροφο η κοντά σε μετρό για να φτάνει αυτές τις τιμές Και πιστεύω ότι αυτό είναι ένα αξιοπρεπές σπίτι για μια τετραμελή οικογένεια που εγκαταλείπει την Αμερική και ένα εισόδημα 100.000 δολαρίων.

31. adamo - Απριλίου 2, 2007

@j95:
Είναι ένα αξιοπρεπές ενοίκιο (όχι για 1ο όροφο) για 4-μελή οικογένεια.

32. adamo - Απριλίου 2, 2007

@parafonos:
γιατί η χώρα μας τρώει τα παιδιά της… γιατί;

Γιατί θέλουμε να ψοφάει η κατσίκα του γείτονα αντί να θέλουμε δικιά μας κατσίκα.

33. κελτικος τιγρης - Μαΐου 17, 2007

Πριν απο δυο χρονια ειχα φυγει στην Ιρλανδια για μια δουλεια στο Δουβλινο. Ο μισθος μου έφτανε 2000 ευρο τον μηνα. Αποφασισα να γυρισω γιατι η χωρα δεν μου αρεσε. Σκουπίδια στους δρόμους, γύφτοι να ουρλιάζουνε, πανάκριβα ενοίκια. Έψαξα για δουλειά σε Λονδίνο και είδα πράγματα που δεν το πίστευα. Ακόμα και για φιλάδια διαφημιστικά πρέπει να έχεις βιογραφικό, συστατικες επιστολές απο τον προηγούμενο σου εργοδότη, και να περάσεις απο καμιά δεκαριά συνεντέυξεις. Η ανεργία καλπάζει σε όλη την Ευρώπη. Εκατοντάσεδ χιλιάδες κόσμος να κάνει αιτήσεις για δουλειά, να δίνεις βιογραφικό και παράλληλα άλλοι 300 για την ίδια δουλειά κι αυτοί μετανάστες. Η κυβέρνηση της Βρετανίας λέει οτι η ανεργία είναι 5τοισ εκατο. Στην πραγματικότητα είναι 50 τοισ εκατό. Και έτσι ξαναγυρίζω Ελλάδα όπου αναγκάστηκα να δουλεύω σε λογιστικό γραφείο και να πληρώνομαι 250 εθρο τον μήνα σε πλήρη απασχόληση. Και αυτό γιατί ο εργοδότης μου δεν έχει περισσότερα (αφού φυσικά μετά απο ένα 6μηνο βρήκα δουλεια). Το αποτέλεσμα είναι να δουλεύω και να ζω με τα λεφτά του Δουβλίνου που είχα μαζέψει. Και σκέφτομαι να φυγω βουλγαρία μιας και εκει τα ίδια λεφτα θα έχω μηνιάιως και φυσικά με χαμηλότερο κόστος ζωήσ. Τελικά ξανάφυγα Ιρλανδία μιάς και το σκουπιδαριό της Αθήνας (το μεγάλο τασακι όπως λένε τον δρόμο) ήταν ασύγκρητα χειρότερο απο το πεταμένο σάντουιτσ του ιρλανδού μπεκρούλιακα τσιγγάνου. Και όχι μόνο αυτό αλλα οι γύφτοι που ουρλιάζανε μέσα στα παρακμιακά στενά του Δουβλίνου είναι λιγότερο επικύνδηνοι απο τον γείτονα μου που ευχόταν να ψοφήσει η κατσίκα μου!!! Το χιλιόμπαλο για το σπιτι στο Δουβλίνο με θέα το «εργοστάσιο» στον ακάλυπτο είναι λιγότερο κακό απο το τσιμεντένιο κλουβί ενός 30αρι που ζεί ακόμα με τους γονείς του γιατι τα λεφτά είναι για γελια λίγα.

34. MechaNikos - Μαΐου 21, 2007

Και 3000 και 5000 ευρω το μηνα (αλλα και περισσοτερα) ειναι εφικτα εδω στην Αγγλια. Και για καποιους που εχουν εστιασει στην καταλληλη τεχνολογια, την καταλληλη χρονικη στιγμη (μιλαμε για τον χωρο της πληροφορικης), τα 600+ ευρω ημερησιως ειναι ρεαλιστικα. Μια επισκεψη στα σχετικα sites με αγγελιες θα σας πεισει. Η ερωτηση εδω ομως ειναι η εξης: Αντεχεις φιλε/η;

Καποια πραγματα δεν αγοραζονται με λεφτα, οσα κι αν κερδιζεις. Οι παιδικοι φιλοι που εμειναν πισω, τα αγαπημενα κοντινα προσωπα, οι καλες στιγμες σε μια χωρα που (οπως τουλαχιστον την θυμαμαι εγω) προσφερει περισσοτερη κοινωνικη θαλπωρη.

Ειναι κι αλλα ομως: Ειναι ο Ηλιος, τα χρωματα, οι μυρωδιες, το φαγητο.. ειναι εκεινα τα απογευματα στο Σουνιο με την μηχανη, ειναι τα ουζακια στο Ναυπλιο, ειναι εκεινα τα Σαββατοκυριακα στο χιονισμενο Πηλιο. Ο καταλογος μου ειναι ατελειωτος. Ζω και εργαζομαι σε μια χωρα ανοστη, αγευστη και αοσμη. Περιτριγυρισμενος απο νοσηρη βλακεια, απαθεια, βρωμια και αποξενωση. Δουλευω σκληρα και κερδιζω αρκετα, αλλα παντα κατι λειπει. Κι αυτο το κατι -το δικο μου κατι- τελικα αξιζει πολυ περισσοτερο απο τις επαγγελματικες αμοιβες μου.

Μας χαρακτηριζουν οι επιλογες μας, κι αυτες τις κανουμε με κριτηριο τις αναγκες μας. Τα χρηματα με τα οποια σε μπουκωνουν στις δυτικες χωρες -και δη ΗΠΑ, Η.Β.- δεν ειναι τιποτε αλλο απο ενα πεπλο που δεν σε αφηνει να δεις ποιες ειναι οι πραγματικες, οι ουσιαστικες αυτες σου αναγκες.

35. Lida - Μαΐου 21, 2007

Αγαπητέ MechaNikos με τα λεφτά που κερδίζεις μπορείς να έχεις όσα απογεύματα στο Σούνιο και ουζάκια στο Ναυπλιο γουσταρεις το καλοκαίρι καθώς και πολύ πολύ περισσότερα πράγματα που ο μέσος Έλληνας πληροφορικαριος δεν έχει γιατί δεν τα δικαιούται καν (π.χ.10 μέρες άδεια? τι είναι αυτό? Σκάσε και σκαβε ρε χαμενε που θες και άδεια)
Οι παιδικοι φιλοι που εμειναν πισω, τα αγαπημενα κοντινα προσωπα, οι καλες στιγμες σε μια χωρα που (οπως τουλαχιστον την θυμαμαι εγω) προσφερει περισσοτερη κοινωνικη θαλπωρη.
Αν για εσένα κοινωνική θαλπωρή είναι παρέες σε καφετέριες, μπαράκια και σκυλάδικα, μάνες, αδέλφια, ξαδέλφια να ζητάνε να έχουνε λόγο για την προσωπική σου ζωή να ενδιαφέρονται μόνο για τα της οικογενείας και να μήν κοιτάνε ούτε μισό εκατοστό παρα από τη μύτη τους τότε ναι η Ελλάδα είναι παραδείσος. Αν κοινωνική θαλπωρή για εσένα είναι συνάνθρωποι με δυνατή κοινωνική συνείδησή και σεβασμός στην ανεξαρτησία και επιλογές του συνανθρώπου τους λειπάμε αλλά την Έλλάδα πρέπει να την ξεχάσεις.
Η νοσταλγία είναι πολύ κακός σύμβουλος και κάνει τους ανθρώπους συχνά να βλέπουν πράγματα που ποτέ δεν υπήρξαν to begin with. Δεν ξέρω τι είναι αυτό που σου λείπει αλλά αν περιμένεις να το βρεις στην Ελλάδα την έκατσες την βαρκα.

36. MechaNikos - Μαΐου 21, 2007

Αγαπητή Ληδα.. βλεπω οτι πασχεις κι εσυ απο την κατακριτικη φρενιτιδα που εχει καταλάβει τους περισσότερους Έλληνες που ξέρω. Δεν σε ειρωνευομαι, το βλεπω παντου, το βλεπω στους φιλους μου. Και το καταλαβαινω. Αλλα γιατι τοση απεχθεια, τετοια αποστροφη; Δεν υπαρχει τιποτα καλο στην Ελλαδα σημερα; Κι εξηγουμαι: Επειδη μπορω να ξεχωρισω την πραγματικοτητα από τον εξιδανικευμενο αντικατοπρισμο των διακοπων, πιστευω πραγματικα οτι τα πραγματα στην Ελλαδα δεν ειναι τοσο ασχημα, οσο τα παρουσιαζεις (οχι στο ποστ – αλλα στο σχολιο). Κι εσυ απο την μερια σου, μην εξιδανικευεις την ζωη σε μιαν αλλη χωρα. Καθε αληθεια εχει δυο οψεις.

Οπως εγραψα και πιο πανω, εχει κυριως να κανει με τα ζητουμενα του καθενος. Ολοι μου λενε κατσε εκει που εισαι.. και καθομαι, με μιση καρδια. Δεν ημουν ποτε απο εκεινους τους Ελληνες που κλεινονταν μεσα σε ενα σπιτι, πηγαιναν Ελλαδα καθε μηνα και γκρινιαζαν ολη την ωρα επειδη δεν μπορουν να βρουν σουβλακι και γιατι δεν μπορουν να πανε σε μπαρ μετα τις 12 που εχουν συνηθισει. Τουναντιον, αγκαλιασα την νεα μου πραγματικοτητα οταν ηρθα εδω, περασα μερικα πολυ ομορφα χρονια και εμαθα πολλα πραγματα που αισθανομαι οτι μου εκαναν καλο. Με το περασμα του χρονου ομως αρχισα να βλεπω το πραγματικο προσωπο αυτης της χωρας, αυτης της νοοτροπιας και δεν μου αρεσε καθολου. Δατς ολ.

Οσον αφορα δε την κατασταση στην Ελλαδα, βεβαιως και συμφωνω οτι η αγορα εργασιας ειναι ΑΘΛΙΑ. Τα εχω βιωσει απο τα ψεμματα και τις ***κιες που ακουσα απο στελεχη πολυεθνικων στην προσπαθεια μου να βρω κατι στην Αθηνα. Ταυτοχρονα ομως, δεν νομιζω οτι η γενικοτερη κατασταση ειναι οπως την περιγραφεις εσυ. Πιστευω οτι η δικη μας γενια εχει να πει και να κανει πολλα πραγματα για να ΒΕΛΤΙΩΣΕΙ εστω και λιγο την γνωστη και πικρη ελληνικη πραγματικοτητα, που ολοι εχουμε ζησει με τον αλφα η βητα τροπο.

Οι αποψεις μου περι κοινωνικης θαλπωρης δεν προκυπτουν απο τις καφετεριες και τα μπαρακια, ουτε και απο το δημοφιλες τριπτυχο ΣπορΕφΕμ-Σκυλαδικο-Ουϊσκι. Εγω μιλαω για το γεγονος οτι υπαρχει ζεστασια στις σχεσεις των ανθρωπων – σχεσεις οιασδηποτε μορφης. Κατι που εδω, αν ειχες ζησει πολλα χρονια και ενσωματωνοσουν στο συστημα, θα παρατηρουσες οτι λειπει παντελως.

Τελος, αυτη η νοσταλγια για την οποια λες, η ασθενεια του Οδυσσεα, ειναι αυτη που με κανει να συνεχιζω να αισθανομαι και δεν εχω ακρωτηριαστει κι εγω συναισθηματικα οπως οι φιλτατοι κατοικοι αυτου του εδω νησιου.

37. Lida - Μαΐου 22, 2007

Ταυτοχρονα ομως, δεν νομιζω οτι η γενικοτερη κατασταση ειναι οπως την περιγραφεις εσυ.

Η γενικότερη κατάσταση είναι πολύ χειρότερη από όσο την περιγράφω. Και όχι η δική μας η γενιά και η νεώτερες δεν έχουν καμία διάθεση να αλλάξει κάτι. Αν υπήρχε πραγματική απαίτηση για οι φοιτητές και «οι νέοι» θα κατέβαιναν στους δρόμους για να αρθούν τα χιλιάδες εμπόδια που υπάρχουν στην επιχειρηματικότητα, στην ιδιωτική πρωτοβουλία, στην αξιολόγηση, στις ξένες επενδύσεις. Θα φώναζαν να καταργηθούν τα κλειστά επαγγέλματα, να μειωθεί η γραφειοκρατία, να υπάρχει ουσιαστικός ανταγωνισμός, να συνδεθεί η τριτοβάθμια εκπαίδευση με την αγορά, να μειωθεί ο δημόσιος τομέας που πνίγει τα πάντα.

Αντί για αυτό φωνάζουν για να μπαίνουν στο δημόσιο με το που παίρνουν το πτυχίο. Προχθές που άνοιξα (κακώς) την TV για να δω μετά από καιρό ειδήσεις και έπεσα σε ρεπορτάζ για τις οικογένειες που διαμαρτύρονταν γιατι εκκρεμεί ακόμη η υπόσχεση που τους είχαν δώσει ότι θα τους προσλάβουν στο δημόσιο αν αποκτήσουν και τέταρτο παιδί. Ναι, υπάρχουν άνθρωποι στην Ελλάδα που κάνουν παιδιά για να μπουν στο δημόσιο και σε πληροφορώ πως δεν είναι λίγοι. Από από αυτούς περιμένεις αγαπητέ MechaNikos να βελτιώσουν την ελληνική πραγματικότητα;

Εγω μιλαω για το γεγονος οτι υπαρχει ζεστασια στις σχεσεις των ανθρωπων – σχεσεις οιασδηποτε μορφης. Κατι που εδω, αν ειχες ζησει πολλα χρονια και ενσωματωνοσουν στο συστημα, θα παρατηρουσες οτι λειπει παντελως.

Έζησα τέσσερα χρόνια στο Λονδίνο. Ήταν εξαιρετικά δύσκολα και πολύ μοναχικά. Αλλά συνάντησα εκεί ανθρώπους που με χωρίς κανένα αντάλλαγμα βοήθησαν πολύ περισσότερο και πολύ πιο ουσιαστικά από όσο οι «ζεστοί» έλληνες που από την δική μου εμπειρία τους κατατάσσω στα αναίσθητα τομάρια. Και κακώς περιμένεις ζεστασιά από το σύστημα. Το σύστημα είναι εκεί για να κάνει την δουλειά του όχι για να σου λέει γλυκόλογα.

Και αν πραγματικά ήταν τόσο συναισθηματικοί και ανθρώπινοι όπως λες οι έλληνες τότε γιατί δεν κάνουν κάτι ουσιαστικό για την καθημερινή σφαγή στους δρόμους που σκοτώνει και αφήνει ανάπηρους χιλιάδες ανθρώπους, για των απίστευτο πόνο και την αχρειότητα που επικρατεί στα νοσοκομεία, για τους ανθρώπους με κινητικά προβλήματα που δεν μπορούν να βγουν 5 μέτρα από το σπίτι τους, για τα απαράδεκτα ποσοστά της βίας μέσα στην οικογένεια.

Σε όλα τα παραπάνω και σε πολλά άλλα όχι τόσο ανθρώπινα είμαστε πρωταθλητές στην Ευρώπη. Εκεί φαίνεται η ανθρωπιά ενός λαού, όλα τα αλλά είναι πασατεμπος για να περνάμε την ώρα μας.

Όχι δεν είναι ανθρώπινοι οι έλληνες. Αισχροί υποκριτές που νοιάζονται μόνο για τον εαυτό τους και το σοι τους, αυτό είναι.

38. vassilis - Ιουνίου 29, 2007

Το έκτρωμα που ονομάζεται νεοέλληνας είναι το πιο αμετροεπές, κακοήθες και ασυνάρτητο πλάσμα αυτής -και πιθανότατα και της άλλης- ζωής.

Σαν λαός έχουμε issues, τα οποία αρνούμαστε με μουλαρίσιο πείσμα να αντικρίσουμε στον (όποιο) καθρέφτη. Ακυρώνουμε καθημερινά όλα τα ευρήματα της κοινωνικής ανθρωπολογίας και βάζουμε τον πήχη τόσο χαμηλά που σχεδόν δε διακρίνεται.

Νομίζουμε πως η «κενωνία», ο θεός, το σύστημα, ο γείτονας το στάτους κβο κ.ά. μας χρωστάνε. Σοβαρά;

ΤΙΠΟΤΑ σημαντικό δε γεννήθηκε σ’ αυτή τη μίζερη γωνιά του κόσμου τα τελευταία 100 χρόνια. ΟΚ, ίσως η κατάλυση του περιβόητου κοινωνικού ιστού, αν επιμένετε.

Είμαστε συλλήβδην for the festivals. Το ελληνικό τουρλουμπούκι είναι δίχως προηγούμενο. Ο Τρικούπης και τα λόγια του, εν έτει 2007 μοιάζει (ακόμα) στο Hellas με την πιο… αβάν γκαρντ φιγούρα.

Τα νήπια στην υπόλοιπη Ευρώπη αν τα ρωτήσεις τι θέλουν να γίνουν όταν μεγαλώσουν θα σου πουν «αστροναύτης, Bill Gates, ο δημιουργός της επόμενης ιδέας τύπου YouTube» και πάει λέγοντας. Εδώ εν χορώ απαντούν: «αστυφύλαξ»…
Cheers

39. κελτικος τιγρης - Ιουλίου 30, 2007

δεν ξερω τι γινεται στην αγγλια απο μισθους αλλα εδω Ιρλανδια εαν εχεις πτυχιο η τιποτε αλλο ξεφυγες. Μπορεις να βγαλεις πολλα λεφτα ανετα. μηλαμε για χωρα αναπτυσομενη με χαμηλοτερο μισθο την ωρα 9 ευρω.

δεν σας υποχρεωνει κανεις να πατε σε χωρα που δεν σας αρεσει. ψαξτε που θελετε να πατε. κοιταξτε τι και πως και μετα καντε την κινηση σας. συμφωνω οτι υπαρχει απομονωση στην ευρωπη. εαν εισαι κολλυμενος με τον τοπο σου και αρνεισαι να προσαρμοστεις. κι εμενα μου λειπουν πραγματα απο την ελλαδα αλλα βρηκα και αλλα ωραια εδω καθως για πρωτη φορα δεν εχω προβλημα με κανεναν και υπαρχει μεγαλη ευγενεια απο τους ανθρωπους κυριως της επαρχιασ. απο ποτε ρε η Ιρλανδια φημιζεται για κλειστη κοινωνικη ζωή. βλεπεις λοιπον οτι πρωτα ψαχνεις τι σου τερειαζει και μετα κανεις την κινηση σου. μπορει τελικα να μην σου αρεσει ουτε η γαλλια ουτε και η αγγλια ουτε και η ολλανδια αλλα η δανια η ακομα και η χωρα σου. μαγια δικια σου.

προσωπικα το τι πρεπει να ζηλεψουμε απο τους ευρωπαιουσ δεν ειναι ουτε η καθαριοτητα (που αν κρινω απο το δουβλινο χαρτομαντηλο, τσιγαρο και μπουκαλια στους δρομους παει συννεφο), ουτε τα μεταφορικα μεσα ουτε και η οικονομια. αλλα ο τροποσ σκεψης και στις ανθρωπινες σχεσεις που ακομα και οι χωρες που φενονται πιο ψυχροι οι ανθρωποι τελικως εμενα μου φαινονται πιο αξιοπιστοι και πιο καλοσυνατοι απο την πονηρια και το ψεμα της δηθεν φιλιας του μεσου ελληνα. εαν εσενα σου ελλειψαν φιλε μου οι βολτες στα σκυλομπαρα (που για μενα δεν ειναι κατι καλυτερο συγνωμη, γνωμη μου ειναι) τοτε μαθε πως κι εγω εδω εχω βολτες και παρεες. οσο για την χωρα την πολη ψυχρη που λεγεται Η.Β μαθετε πως αποτελειτε απο 4 χωρες. Αγγλια, Ουαλια, Σκωτια και Β.Ιρλανδια. Ενταξυ οι Αγγλοι ειναι λιγο πιο μαμουχαλοι ας πουμε. Αλλα απο ποτε οι σκοτσεζοι και οι ουαλοι και σαφεστατα οι ιρλανδοι ειναι ψυχροι? μαλλον εχετε αγνοια η φοβαστε να παραδεχτειτε την αληθεια. οι ελληνες δεν ειναι ζεστος λαος πλεον. ειναι ψευτικος!!!

ΑΠΟΔΕΧΤΕΙΤΕ ΤΗΝ ΧΩΡΑ ΠΟΥ ΖΗΤΕ ΟΠΩς ΕΙΝΑΙ Η ΦΥΓΕΤΕ ΚΑΙ ΠΑΤΕ ΠΙΣΩ ΣΤΟ ΠΑΡΑΔΗΣΕΝΙΟ ΜΕΡΟΣ ΣΑΣ.

40. κελτικος τιγρης - Ιουλίου 31, 2007

ξαναλεω οτι οι ελληνες ειναι ψευτικος λαοσ και αυτο αποδεικνυει το κακο ονομα που εχουμε σε ολη την ευρωπη. απο ευγενεια δεν λενε τιποτα μπροστα μας οι τουριστες και εμεις σαν τα βλαχαδερα χαιρομαστε.

ειναι πλεον λυυπηρο να ακουω ανθρωπους που ζουν σε ξενη χωρα ποσο χαλια ειναι εκει κτλ.

ΤΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ, ΤΑ ΛΙΜΑΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΟΙΧΤΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥς. Δεν σταματατε να γινεστε σπαστικοι βριζοντας και μη σεβοντας αυτα που θα μπορουσε μια ξενη χωρα να σας προσφερει εαν ανοιξετε λιγο τα ματια και τα αυτια σας? στο κατω κατω ειναι ξενη (για εσας και φυσικα δεν θα γινει ποτε φυλικη εαν δεν γινεται και εσεις πως? ξεκολλαμε απο το τομαρι μας και αποδεχομαστε νεα πραγματα) ειστε που ειστε μιζεροι γινεστε ακομα χειροτεροι και εκνευριστικοτεροι. δικο σας προβλημα ειναι εαν αποφασισατε να πατε σε μερος που δεν σας αρεσει. δικο σας λαθος. υπαρχουν περιπου 25 χωρες σε ολη την ευρωπη που δεν μπορει ολο και απο καποια θα σας κανει. ενας χαρτης επισης θα μπορουσε να βοηθησει. ψαχνετε για μερος χωρις προβληματα? κοιταξτε τι θελετε να κανετε και πως και μετα ο δρομος ανοιχτος και τα σκυλια δεμενα. εμενα αυτη ειναι η γνωμη μου για την ελλαδα και δεν αλλαζει μιας και νομιζω οτι εδω που ειμαι τωρα ειμαι καλυτερα. γι αυτο και βρισκομαι εδω

41. κελτικος τιγρης - Ιουλίου 31, 2007

MechaNikos «Καποια πραγματα δεν αγοραζονται με λεφτα, οσα κι αν κερδιζεις. Οι παιδικοι φιλοι που εμειναν πισω, τα αγαπημενα κοντινα προσωπα, οι καλες στιγμες σε μια χωρα που (οπως τουλαχιστον την θυμαμαι εγω) προσφερει περισσοτερη κοινωνικη θαλπωρη.»
Συμφωνω δεν χρειαζεσαι πολλα λεφτα για να αποδεχτεις νεα πραγματα και ωεες καταστασεις, να βρεις νεους φιλους, νεες κουλτουρες και τελος να ανακαλυψεις καινουρια θαλπωρη να ζεις νεες καλες στιγμες ακομα και διαφορετικων προτυπων ξεκολλοντας απο τις ιδιες κασετεσ.

MechaNikos «Ειναι κι αλλα ομως: Ειναι ο Ηλιος, τα χρωματα, οι μυρωδιες, το φαγητο.. »
1) Γιατι προσωπικα ο αγαπημενος μου καιρος ειναι η βροχη,
2) χρωματα εννοεις το γκριζο τσιμεντο και λιγοστο πρασινο των ελληνικων πολεων (η μηπως αυτο που καινε καθε καλοκαιρι. ντροπη κοινως)

MechaNikos «Ο καταλογος μου ειναι ατελειωτος.»
Φανταζομαι….

MechaNikos «Ζω και εργαζομαι σε μια χωρα ανοστη, αγευστη και αοσμη.»
που αποτελειτε απο αλλες 3 χωρες (Σκωτια, Ουαλια. Β.Ιρλανδια). Ανοστοι που ειναι αυτοι οι Σκωτσεζοι και οι Ιρλανοι!!! (Συγκεωτρωθειτε)

MechaNikos «Περιτριγυρισμενος απο νοσηρη βλακεια, απαθεια, βρωμια και αποξενωση.»
1)Βλακεια εννοεις φανταζομαι των συμπατριωτων μας που βρισκονται στην Αγγλουρια
2)Βρωμια εννοεις το ρουσφετι
3)Αποξενψση εννοεις το σκυλοελληνικο λαιφσταιλ που σε δεχεται μονο εαν ακολουθεις αυτον τον τροπο ζωης
Συγνωμη αλλα μονο ετσι μπορω να τα ερμηνευσω

.

42. O TRELOS - Δεκεμβρίου 29, 2007

Akouste kai tin gnwmi kapoiou pou exei zhsei se para polles xwres ke exei dei para pollous anthropous.

Kalo kai kako iparxei pantou. To kathe ti einai ksexwristo ke exei na prosferei kati sigekrimeno analogws me tis protimiseis tou kthenws. Egw gia paradeigma den tha mporousa na zisw ellada katw apo aftes tis sinthikes pou epikratoun ekei. File Mechanikos ki ego ehw nostalgisei para polla pragmata. Oi vradies pou les, oi mirwdies ke ta xrwmata den exoun na kanoun me ton topo alla me ta atoma pou se perievalan tote. To idio omorfa tha pernouses ean eihes ta idia atoma dipla sou ke ekanes paromoies faseis sto Londino, stokholmi i opoudipote allou. Prwswpika oute i agglia mou arese san xwra. I Irlandia tin vrika arketa antropini gia na mporesei enas anthropos mesogiakis nootropias na zisei, omos itan poli vromiko to Duvlino. Oso gia Germania, souidia ke paromoies xwres exw minei ekpliktos apo tin pitharhia tous ke tin morfosi tous. To gegonos oti niothei kapios monos se mia xeni poli ine akrivos to idio pou tha eniothe ean metakomize apo Volo Kavala. Oi anthropoi poles fores stis germano-koultoura xwres fenonte pio psihroi ke den polimilane me atoma pou den ta xeroun. Skeftikate mipos to kanoun gia prostasia??? Ean gia paradeigma stin ellada erhotan sinexeia mpouloukia xenoi gia douleies tha epianes kouventa me ton kathena pou den xereis ti ine? Ke ean milisoume gia xenophobia pws feromaste emeis stous xenous mia xwra pou alloi tosoi apo emas zoune se ameriki afstralia ke ta loipa????

Iparhoun para polpoi mithoi pou prepei na aparnithoume. Proto ke kalitero exwntas zisei sto Texas ke stin Nea Yorki perasa fantastika ke den eniwsa pote monos. Pote mou den kleistika stin koultoura tin elliniki ke apodehtika oles tis nootropies pou evriska gire mou. Na loipon kati pou epireazei. Oi perissoteroi ellines arnounte na paroun stoixeia ditikis koultouras kati pou simenei oti imaste poloi pio ratsistes ke peismatarides…

Ki egw exw nostalgisei filous pou skorpisame, stigmes gelia ke diafora stin ellada. Den exei na kanei omos afto me tin xwra alla me ta atoma pou eixa pare dwse tin katalili xroniki stgmi. Ke ta idia pragmata ta vrika ke ta xanavrika ke ta xanaezisa ke paei legontas.

O mithos pou exoume plasei einai oti h Ellada ine kati poli ipovathmismeno. Egw afto pou exw na pw einai oti stin Ellada polla pragmata einai lathos. Den mou aresei h arhitektoniki twn megalwn polew oute kai oi anthropoi. Oute omos ke h agglia mou arese. afto den simenei oti oles oi xwres ektos elladas ine san tin agglia. O kosmos ine megalos. Os Ellines mas simpathoune sta perissotera meri ke afto tha eprepe na einai iper mas toulahiston ws tonotiko psixologika. Apovalete ta kolimata ke psakste na vreite ti einai afto pou teriazei. Xwris mizeries ke grinies. O kosmos ine megalos ke o kathenas kanei tis epiloges tou. Apovalete ta kolimata apodexteite tin pragmatikotita ke afti tha sas apodextei.

43. patousas - Ιουνίου 30, 2008

Kala ola simfono me to thema oti i katastasi stin ellada ine xalia. Giati omos theoreite tin Irlandia zesth xwra afou den eine. Exw zisei ekei ke mono filikoi den mou fanikan oi katikoi. Antithetws kapws psixroi kai ratsistes.

Tha i8ela na analisw ligo to fainomeno U.K. H aggloi ontos exoun ena stixeio snob opos ke oi irlandoi alla afto simvenei sto londino. Oi alles poleis ine teleios diaforetikes, ke oso gia Skoti ke Oualia ne ine ontos «mesogioi». Alla min mperdevoume ta pragmata. I skotsezoi ine oi mesogioi tou vora. Aplos oi ellines mperdevoume ta pragmata ke siggxeoume ta panta. Allo Skotia allo Irlandia.

Milaei kapios pou ehei zisei sto eksoteriko ke exei dei poles xwres. 8eloume poli doulia gia na ftasoume to epipedo aftwn twn lawn tis Evropis. Ke oso gia tis anthropines sheseis eseis nomizete oti H ellada ine hori zestoi giati imaste Ellines. Gia rotiste tous ksenous pou menoun stin Ellada poso kalodexoumenoi ine? I ellipsi eilikrinias ke to «stab in your back» ine ta vasikotera stixeia pou kiriarxoun stis ellinikes swinanastrofes. To pseftiko «kalimera» pou mas pithei oti iparxei filikos desmos metaksi mas. Ean gia paradeigma den me endiaferei na pw kalimera se kapion den lew, giati na pw kati pou den to pistevw? Ilikrineia pano apo ola. Den xreiazonte ola afta, giati xanoume tin ousia?

H elipsi prasinou episis stis ellinikes poleis, i katastrofi tou perivalontos, oi fwties sta dasi, ta ipsila pososta metanastefsis pou prokiptoun apo lathos xeirismou tis kivernisis, i anergeia, i elipsi ousiastikis pedias me stenaxwroun poli gia afto sas grafw apo Edimvourgo. Den mporw na dw tin 8etiki Ellada pou mou perigrafete. Ne exoun ginei veltiwseis alla ine mia stagona ston okeano se sxesi me afta pou ginonte se xwres tis Evrwpis.

44. Mich - Οκτωβρίου 7, 2008

Zesti xwra h Ellada? Apo pote. Exw zisei skotia ke kathe mera oloi ine me to kalimera ston dromo. Ean pas na to kaneis afto stin ellada tha akouseis ei gam…. proi proi ma…..

Imaste oi vlaxoi oti laxei

Opoudipote ke ean piga mou fanikan pio evgenikoi apo oti imaste. Alla panta oi megaloupoleis ine aprosopes (opos ke i Athina) dixws zestasia ke katanoisi. Zwntas edimvourgo pragmatika vlepo diafora. To mono pou thavmazw ine i kathariotita. Den kserw giati petane oi evropeoi ta skoupidia ston dromo ke oxi stous kadous.

45. patousas - Ιανουαρίου 3, 2009

To na xwreveis panw sta trapezia ke na pineis frape oli mera, afta den ine 1st class pragmata…


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: