jump to navigation

335 Απριλίου 3, 2006

Posted by Lida in Uncategorized.
trackback

Σπάνια μπαίνω στο monitor αλλά σήμερα έτυχε να πέσω σε δυο άρθρα που μου θύμισαν κάποιες παλιές κακές εποχές. Από το πρώτο αυτό που ξεχώρισα είναι η παρακάτω φράση/ερώτηση

Πού είναι μια εκπομπή για το Internet;
 
Έλα ντε;. Με εξαίρεση μια μάλλον απαρχαιωμένου στιλ εκπομπή στην ηρωική ΕΤ3 δεν υπάρχει τίποτα για τη σύγχρονη τεχνολογία σε κανένα από τα μεγάλα κανάλια. Θα μπορούσε να πει κανείς ότι κάτι τέτοιο δεν θα έκανε νούμερα αλλά στην πραγματικότητα ούτε αυτό ισχύει και εδώ είναι το περίεργο. Στο παρελθόν υπήρξε ένα τέτοιου είδους πρόγραμμα στην ελληνική τηλεόραση με αρκετά καλή τηλεθέαση ο οποίο κράτησε μάλιστα για 2 σεζόν πριν εξαφανιστεί χωρίς να αφήσει κανένα ίχνος.

 Μιλάω για τους αληστου μνήμης Hackers του Alter.

4-5 κοριτσάκια και αγοράκια που μιλούσαν για games, gadgets, internet, apps, μουσική, κινηματογράφο. Ο μέσος hardcorας πληροφορικαριος ίσως να έφριττε με την ελαφρότητα με την οποία αντιμετωπιζόταν το θέμα αλλά η εκπομπή απευθυνόταν στις ηλικίες των 15 με 20 που άρχιζαν να ανακαλύπτουν την τεχνολογία μέσα από τα internet café και τα playstation .Και πρέπει να πω ότι για τα ελληνικά δεδομένα έκαναν καλή δουλειά.

 Όταν ξεκίνησε η εκπομπή η ACN(στην οποία εργαζόμουν εκείνη την εποχή) είχε αναλάβει την δικτυακή υποστήριξη. Είναι χαρακτηριστικό ότι κατά την διάρκεια της αυξάνονταν κατακόρυφα οι επιθέσεις στο δίκτυο τις εταιρίας από επίδοξους εκκολαπτόμενους hackers που μάλλον δεν ανέχονταν ένα μάτσο άσχετοι να καπηλεύονται το όνομα αυτού του ένδοξου λειτουργήματος. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό το στοιχείο που δείχνει ότι το όλο εγχείρημα ήταν επιτυχημένο. Όπως είπα και πιο πάνω οι «Hackers» κατάφεραν να επιβιώσουν για περίπου δυο σεζόν σε ένα πρωτοεμφανιζόμενο κανάλι και αν θυμάμαι καλά ήταν ιδιέτερα δημοφιλείς, σίγουρα στην ηλικιακή ομάδα που απευθύνονταν.

Παρολαυτα όμως σε μια τηλεοπτική αρένα που καννιβαλιζει ακόμη και τις πιο αμυδρές ενδείξεις ενδιαφέροντος του τηλεθεατή, εξαφανίσθηκαν χωρίς να αφήσουν κανένα απολύτως ίχνος. Κάτι παρόμοιο δεν υπάρχει πουθενά έστω σαν ενημερωτικό section σε κάποια άλλη μεγαλύτερης ακροαματικότητας εκπομπή.  Γενικότερα στην ελληνική τηλεόραση δεν έχει τίποτα που πραγματικά να απευθύνεται στην ηλικιακή ομάδα των 15-20. Το αποτέλεσμα είναι τα παιδιά αυτά να κινούνται μεταξύ πρωινού καφέ, Λαμπηρη, fame story και Ανίτας Πάνια.

Είναι μερικές φορές που αρχίζω να απορώ αν κάποια πράγματα δεν είναι θέμα άπλα εμπορικών αποφάσεων  βασιζόμενων σε στοιχεία αλλά πολύ συνειδητών επιλογών για την χειραγώγηση του τηλεθεατή προς μια συγκεκριμένη κατεύθυνση. Αν σκεφτεί μάλιστα κανείς την εξαιρετικά ανταγωνιστική θέση που έχουν απέναντι στο internet τα τηλεοπτικά κανάλια μέσα από το υπόλοιπο πρόγραμμα τους (ιδιαίτερα τις ειδήσεις). 

Σχόλιο στο άλλο άρθρο αργότερα. Έχω και το Battle for Middle Earth II να ασχοληθώ.

Σχόλια»

1. chaca-khan - Απριλίου 3, 2006

μα το ιnternet είναι ανταγωνιστικό για τα κυρίαρχα media. Το να δώσεις στους ανθρώπους γνώση ή τρόπους να ανακαλύψουν νέα χρήση ενός νέου μέσου είναι τρομερά επικίνδυνο. Εκτός κι αν στήσεις τη μαγαζάρα σου κι εκεί και τα παρέχεις όλα από κει (απότε 0 εις το πηλίκο).Viva!

2. Αποστολόπουλος Πάρις - Απριλίου 3, 2006

Γεια σου Λίδα!

Λοιπόν οι hackers ήταν μακράν της πλάκας …συγνώμη έτσι! Προτιμώ να βλέπω αυτο τον γαλλο- στο Mad που βιάζει την ελληνικη γλώσσα πιο πολύ απ’οτι η δική μου ορθογραφία!

Όσο περνάει ο καιρός νομίζω οτι η επανάσταση του Internet των podcast και των VideoCast με παρασέρνει! Τι να τους κάνω τους βλακούληδες wannbe παρουσιαστές και μοντέλα με ενα PC στο χέρι…trendy και μαλακίες..μας λείπει το γνήσιο το αληθινό έστω και αν δεν είναι τόσο ομορφο αν δεν εχει η εκάστωτε γκόμενα ωραία μπουτια (mind my langage) και ο τυπάκος με το mouse δεν έχει six pack! Καρικατουρε της τηλεόρασης για ολους εμάς που θέλουμε να λεμε οτι την ψάχνουμε λιγο πιο πολυ δεν πρέπει και δεν λένε τίποτα1

Εγω θα σου προτείνω μια εναλλακτικη και θα ηθελα την άποψη σου! Εκτός απο το γεγονός του να ακους podcast οτι σε ενδιαφέρει (οχι δεν κανω διαφημιση στο δικό μου) υπάρχουν 1000 καλυτερα…σε προτρέπω να πας εδώ http://iridium.csd.auth.gr/~stpetrak/wordpress/?cat=14
η wiggler.gr

και κατέβασε το videocast των παιδιών! Συγνωμη αλλά εγω το παρακολουθησα χθες και μπορώ να πω οτι υπήρξαν 1-2 πραγματα που κέρδισα και δοκίμασα! Είχε μια τάση ερασιτεχνισμου αλλά δεν ξεφευγε! Αυτό που μου άρεσει αρκετά ηταν οτι μου ηταν γνώριμο..φάτσες που μπορεις να δεις στον δρόμο και οχι στα μουράτα barakia και club στο κολωνακι!

Αν επιμένεις βέβαια…χεχε σε κερνάω και ποτό στο AlleyCat στο Γκάζι…μιας και ο και καλα hacker των hacker (wannabe nurdaki ) παίζει μουσικη κάθε πέμπτη ….

Γενικά who gives a fuck για την ΤV…μονο fame story..χαχαχααχ!

3. Lida - Απριλίου 3, 2006

Μα φυσικά ήταν τελείως της πλάκας οι hackers. Σε πληροφορώ τα παιδιά δεν είχαν την παραμικρή ιδέα περί internet και υπολογιστών πριν την εκπομπή. Ανακαληπταν το internet και τα gadgets επιτόπου, σχεδον κατα την διάρκεια της εκπομπής. Αυτό ακριβώς είναι που τους έκανε καλούς, δεν ήταν geeks και δεν απευθύνονταν σε geeks. Μην ξεχνάς ότι ακόμη και σήμερα η συντριπτική πλειοψηφία των ελλήνων εφήβων δεν έχει άμεση πρόσβαση στο internet και στους υπολογιστές. Ο σκοπός της άσκησης είναι να γίνουν ελκύστηκες οι νέες τεχνολογίες σε αυτά τα παιδία και η geeky προσέγγιση δεν θα βοηθούσε πιστεύω. Ούτε βέβαια τέτοιες εκπομπές μέσω internet έχουν νόημα γιατί πρόκειται για κήρυγμα στους πιστούς. Ρε συ εμείς είμαστε ήδη μέσα στο παιχνίδι, το κόλπο είναι να μπουν και άλλοι μέσα που αυτή την στιγμή βουλιάζουν στο σκατολακο της ασχετιλας γιατί κανείς δεν τους λέει ότι υπάρχουν και αλλά πράγματα πέρα από την σκατοφατσα του Σεμινοπαπαδουτσικου.

4. Rodia - Απριλίου 4, 2006

Τώρα που πνέει τα λοίσθια η AGB και πριν αναλαβει κανεις άλλος το σχετικό πόστο, μπορούμε να ελπιζουμε.. ίσως.. σε κάποια αλλαγή στις ενημερωτικές εκπομπές.. να πάψουν να είναι πια κονσέρβες.
Καλό το ποστ σου:-)

5. Lida - Απριλίου 4, 2006

Θα μου επιτρέψετε να αμφιβάλω αν η AGB πνέει τα λοίσθια. Και ακόμη και αν συμβαίνει αυτό δεν νομίζω ότι αν μπει μια άλλη εταιρία (η ακόμη και εταιρίες) στην θέση της θα έχουμε διαφορετικά αποτελέσματα. Προσωπικά δεν πιστεύω ότι οι μετρήσεις της έχουν σημαντικη απόκλιση από τα πραγματικά νούμερα τηλεθέασης. Π.χ. Όπως αναφέρω και στο post οι Hackers παρόλο που σε καμία περίπτωση δεν σάρωναν έκανα αξιοπρεπέστατα νούμερα για πρωτοεμφανιζόμενη εκπομπή σε πρωτοεμφανιζόμενο κανάλι και είχαν τηλεθέαση στην ηλικιακή ομάδα που απευθύνονταν. Παρολαυτα ενώ κανείς θα περίμενε η ιδέα να ευδοκιμήσει έστω παραλλαγμένη σε άλλα κανάλια εξαφανίστηκε εντελώς και από το κανάλι από όπου ξεκίνησε. Και αμφιβάλω αν οι περισσότερες από τις εκπομπές lifestyle που μπήκαν αργότερα στο πρόγραμμα του Alter πλησίαζαν την θεαματικότητα του. Υποψιάζομαι ότι το πρόβλημα στην πραγματικότητα δεν είναι τα ίδια τα νούμερα τηλεθέασης αλλά η λανθασμένη ερμηνεία που δίνεται σε αυτά (εκούσια η ακούσια).

6. OldSkipper - Απριλίου 4, 2006

Οταν πρωτοβγηκαν τα reality, πιστευα οτι μονο ανωμαλοι μπανιστηριτζηδες τα παρακολουθουν – και μαλιστα της δικιας μοu ηλικιας (40-50). Περασαν μηνες μεχρι να μαθω, οτι το καρα-κλασσικο target group των reality ειναι οι ηλικιες 15-25.

Συμμεριζομαι τις ανυσηχιες σου – αλλα γιατι περιμενεις απο εναν διευθυντη προγραμματος να ενδιαφερεται να διαπαιδαγωγησει την νεολαια; Ενας τηλ. σταθμος θελει _φτηνη_ παραγωγη με την μεγιστη δυνατη τηλεθεαση. Μια παραγωγη γυρω απο την τεχνολογια _κοστιζει_.

7. Lida - Απριλίου 5, 2006

Δεν νομίζω ότι η συγκεκριμένο πρόγραμμα είχε κάποιο ιδιαίτερο κόστος. Οι παρουσιαστές ήταν νέοι και άγνωστοι, Ο τεχνολογικός εξοπλισμός ήταν 4-5 δικτυωμένα PC και μερικά gadgets, τα εξωτερικά γυρίσματα και ήταν ελάχιστα και αφορούσαν συνήθως technology events και εκθέσεις. Εκτός από τους παρουσιαστές υπήρχαν και 2-3 σχετικοί άνθρωποι που έκαναν έρευνα-ρεπορτάζ πάνω στα θέματα της εκπομπής and that’s it. Το μέσο κόστος ενός reality πρέπει να είναι πολύ μεγαλύτερο σε σύγκριση. Μόνο ο μισθός του μέσου τηλεαστερα παρουσιαστή (π.χ. Μικρούτσικος) φτάνει για το budget 2-3 εκπομπών σαν το Hackers και σε μερικές περιπτώσεις δεν φέρνει ούτε την μίση τηλεθέαση.
Είναι προφανές ότι ενας διευθυντής προγράμματος δεν έχει σκοπό να επιμορφώσει κανένα αλλά (υποτίθεται) να διαμορφώσει το πρόγραμμα του έτσι ώστε να προσελκύσει τηλεθεατές (και διαφημιστικό χρήμα). Οπότε θα περίμενε κανείς μια αρκετά πετυχημένη ιδέα να επιβιώσει έστω και μεταλλαγμένη. Στην συγκεκριμένη περίπτωση η ιδέα αυτή παρόλο που σημείωσε κάποια επιτυχία ΕΞΑΦΑΝΙΣΤΙΚΕ ΤΕΛΕΙΩΣ . Όταν σε άλλα μεγάλα ιδιωτικά κανάλια της Ευρώπης υπάρχουν προγράμματα για την τεχνολογία είτε σαν ανεξάρτητες εκπομπές είτε σαν ένθετα σε ενημερωτικές εκπομπές στην Ελλάδα δεν υπάρχει ΤΙΠΟΤΑ. Και την ίδια σχεδόν αντιμετώπιση έχει και ο κινηματογράφος, το ξένο μουσικό ρεπερτόριο (εναλλακτικό και mainstream) και άλλες μορφές διασκέδασης/ενημέρωσης. Πες με παρανοϊκή αλλά πιστεύω ότι πρόκειται για συνειδητή επιλογή που σε συνδυασμό με την δαιμονοποιηση (μέσα κυρίως από τις ειδήσεις) έχει σαν σκοπό να αποτρέψει τους τηλεθεατές να αναζητήσουν εναλλακτικές μορφές διασκέδασης/ενημεροσης έξω από την τηλεόραση και το κλειστό κύκλωμα που την στηρίζει (συγκεκριμένα σκυλάδικα, εκδοτικά συγκροτήματα, δισκογραφικές κλπ). Κοινώς προσπαθούν να διαφυλάξουν το consumer base τους με οποίο (αισχρό) τρόπο μπορούν.

8. OldSkipper - Απριλίου 5, 2006

Ναι και οχι. Μην ξεχναμε, οτι *πολλα* εσοδα δεν ερχονται πλεον απο τις διαφημισεις αλλα απο τα τηλεφωνηματα («παρτε το 0173χχχ, πειτε την μαγικη λεξη και κερδιστε»).
Για ενα ρεαλιτοπαιχνιδο χρειαζεσαι τον Μικρουτσικο και 5 ξεκωλα. Τα 5 ηλι8ια ειναι δωρεαν (βρισκεις 500 να σε παρακαλανε οτι ωρα 8ελεις) και την αμοιβη του Μκρουτσικου την καλυπτεις με διαφημησεις και τηλεφωνηματα.

Για μια επιστημονικη εκπομπη χρειαζεσαι τουλαχιστον 5-10 αν8ρωπους με επιπεδο. Τους αν8ρωπους αυτους πρεπει να τους διαλεξεις (με τι κριτηρια και τι γνωσεις;) και να τους πληρωσεις ολους. Και 8α εχεις μονο διαφημισεις για εσοδο – τα τηλεφωνηματα δεν παιζουν σε επιστημονικη εκπομπη.
Ασε που αυτοι οι επιστημονες 8ελουν να πανε καποιο ταξιδι για ενημερωση, πρεπει να αγορασουν καποια μηχανηματα κλπ. Που σημαινει οτι κα8ε εκπομπη χρειαζεται 1-2 μηνες για να γινει (σωστα). Ενω ρεαλιτοπαιχνιδα στηνονται 5 ανα ημερα. Και *ολα* τα αντικειμενα εκει μεσα (απο το string της παρουσιαστριας μεχρι το τασακι στο τραπεζι προερχονται απο γκριζα διαφημηση (=παμφ8ηνα).

Δεν πιστευω οτι οι παραγωγοι / υπευ8υνοι προγραμματων εχουν καποια σκοτεινα σχεδια για το κοινο τους (την νεολαια). Στην πραγματικοτητα ειναι πολυ καραγκιοζηδες για να εχουν οποιοδηποτε σχεδιο. Το trash ειναι φτηνο και γρηγορο. Τοσο απλα.

9. Lida - Απριλίου 5, 2006

ΟΚ, να διευκρινίσω ότι δεν αναφέρομαι σε σοβαρές εκπομπές τεχνολογίας που χρειάζονται ένα μικρό team επιστημόνων να κάνουν έρευνα. Μιλάω για εκπομπές που έχουν σαν σκοπό να προσελκύσουν νεανικό κοινό με γενικά τεχνολογικά νέα, αναφορές σε ενδιαφέροντα sites, καινούρια gadget, χρήσιμα applications αλλά και γενικότερα νέα γύρω από μουσική, κινηματογράφο κ.λ.π. Κάτι τέτοιο ήταν και το Hackers και όπως είπα πέρα από τους 4-5 εικοσάρηδες παρουσιαστές είχαν και 2-3 σχετικούς με την τεχνολογία που ετοίμαζαν τα θέματα της ημέρας. Ο εξοπλισμός επίσης ήταν ελάχιστος (ουσιαστικά μερικά PC και gadgets) και προερχόταν από διαφημίστηκα promotions. Τα «λειτουργικά» τους έξοδα ήταν απειροελάχιστα σε σχέση με αυτά των reality και των σειρών. Και φυσικά ένα τέτοιο πρόγραμμα δεν το εμποδίζει τίποτα να έχει τηλεφωνικούς και άλλους διαγωνισμούς (όπως και είχανε) με δώρα η χωρίς.
Αλλά θα συμφωνήσω ότι είναι εξίσου πιθανό να είναι θέμα γενικότερης βλακείας από την πλευρά των παραγωγών. Παρόλο που έχουν μπροστά τους μια καλή original ιδέα προτιμούν κάτι με το οποίο νιώθουν άνετα (και τους είναι εύκολο να κατανοήσουν) έστω και αν αυτή θα τους προσφέρει λιγότερα.

10. Καμία εκπομπή για το internet παιδιά; « Lida’s Weblog - Σεπτεμβρίου 10, 2006

[…] Τώρα που αρχίζει η καινούρια τηλεοπτική σεζόν και μας έχουν πρήξει όλοι με τα καινούρια σίριαλ και τους συνδυασμούς διμοσιοκάφρων στα δελτία και τα πρωινάδιακα θυμήθηκα εκείνο το post που είχα κάνει πριν λίγο καιρό για της εκπομπές με θέμα τις νέες τεχνολογίες και το internet. […]


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: