jump to navigation

304 Δεκέμβριος 14, 2005

Posted by Lida in Uncategorized.
trackback

Σήμερα το πρωί με το που φτάνω στην δουλειά βρίσκω καμία 15αρια-20αρια Κνητες και Κνητησες να κάθονται μπροστά στην πόρτα και να εμποδίζουν την είσοδο στο συγκρότημα των γραφείων της εταιρίας. Βέβαια το καλό το παλικάρι ξέρει και άλλο μονοπάτι και έτσι την έκανα προς την μεριά του γκαράζ όπου φυσικά ήταν πολύ πιο δύσκολο να κλειστεί (θα χρειάζονταν καμιά 50αρια άτομα και η τοπική οργάνωση προφανώς δεν είχε αρκετούς). Το ίδιο ακριβώς με εμένα έκαναν και οι άλλοι συνάδελφοι με αποτέλεσμα μετά από καμιά ώρα να τελειώσει το αστείο με το μπλοκάρισμα της εισόδου.

Η εταιρία που δουλεύω πρέπει συνολικά να έχει πάνω από 2000 άτομα προσωπικό. Από την άμεση εμπειρία μου τουλάχιστον πληρώνει αξιοπρεπείς μισθούς, τηρεί το 8αωρο, δίνει άδειες, πληρώνει (από ότι έχω ακούσει) υπερωρίες, έχει κατοχυρωμένα bonus και για τους απλούς υπαλλήλους (όχι μόνο για τους managers), διαθέτει προνόμια όπως ιδιωτική ασφάλιση, δωρεάν κινητά τηλέφωνα κλπ, στεγάζει τους υπαλλήλους της (η τουλάχιστον πολλούς από αυτούς) σε ένα ανετότατο συγκρότημα γραφείων (με εστιατόριο, γυμναστήριο κλπ) και γενικότερα από όσο έχω δει μέχρι σήμερα σέβεται τους ανθρώπους που δουλεύουν για αυτή.

Και ερωτώ σύντροφοι και συντρόφισσες

Σε αυτή την εταιρία βρήκατε να πουλήσετε μούρη; Τόσες και τόσες γαλέρες και κωλαδιακα υπάρχουν γύρω σας που γδέρνουν ζωντανούς τους ανθρώπους τους για ένα ξεροκόμματο και τους στεγάζουν σε αχούρια. Τόσοι κατσαπλιάδες φιδεμπορες με Prada και Sony Ericsson P900 που το μόνο που ξέρουν είναι να εκβιάζουν και να απειλούν τους εργαζόμενους τους κυκλοφορούν στην πιάτσα. Εδώ βρήκατε να το παίξετε επαναστάτες; Γιατί; Επειδή πρόκειται για κακιά πολυεθνική; Σε κάτι μαγαζιά σκλαβοπάζαρα εθνικών προμηθευτών και άλλων καλοθελητών δεν σας παίρνει για τσαμπουκά εε;

Οι εταιρίες που φέρονται ανθρώπινα είναι ελάχιστες. Έχετε την εντύπωση ότι εγώ θα καθίσω να μουντζώσω αυτούς που με αντιμετωπίζουν με σεβασμό σαν επαγγελματία και σαν άνθρωπο για να περάσετε εσείς την γραμμή σας για τις ΔΕΚΟ και το δημόσιο;

Ε, αι στο διάολο!

Advertisements

Σχόλια»

1. bizwriter - Δεκέμβριος 14, 2005

Ευτυχώς που υπάρχουν κι οι πολυεθνικές. Όσοι φίλοι μου δουλεύουν σε αυτές είναι σε σαφώς καλύτερη μοίρα από ό,τι αυτοί που δουλεύουν σε ελληνικές επιχειρήσεις.

2. Phantasmak - Δεκέμβριος 14, 2005

Από πολυεθνικές έχω μικρή αλλά καλή εμπειρία (απ’ την Ελλάδα).

Όπως διάβασα αλλού, εκεί που λέει τους γαμάνε είναι στο Mall… για δεν πήγαν εκεί;

Τέτοια κάνουν αυτοί κι απορούν γιατί δεν τους δίνει κανείς μετά σημασία.

3. Estarian - Δεκέμβριος 15, 2005

Έτσι έτσι πέστα.. Και εγώ αυτά σκεφτόμουν όσο οι συνθήκες εργασίας μου εδώ που είμαι τώρα ήταν ανθρώπινες..
(Σε εθνικό προμηθευτή δουλεύω όμως :))
Και σε εμάς έρχονται αλλά όχι με πολύ τσαμπουκά… Σε εμάς έρχονται λίγο βρεγμένες γάτες. Παπαπαπα, από το πανεπιστήμιο δεν τους άντεχα..

4. basileios - Δεκέμβριος 15, 2005

lhda, aplws eisai nerokoubalhtria ston mulo ths antidrashs…

5. Lida - Δεκέμβριος 15, 2005

@bizwriter kai Phantasmak den einai oles oi poliethnikes anthropines. Yparxoun kai ekei galeres, apla se autes iparxoun perisoteres pithanotites na doulebeis upo kaliteres sinthikes apo oti stis kathara ellinikes.

@Esterian. Eixan kathisei kanonikotata kamia 10aria apo autous pano stin porta tis eisodou kai den afinan na perasei kanenas. Eutixos pou den eirte ekeini tin ora kanena group texnikon kai diikitikon apo thn mitriki etairia opos simbenei sinithos na ginomastan telios rezili ton skilion.

Pantos se kapia tmimata sto magazi tou ethnikou promitheuti exo akousei oti ginontai ta xeirotera teleutaia. Den ksero kata poso isxiei

6. Lida - Δεκέμβριος 15, 2005

@basileios Einai polla ta lefta ari….

7. Apostolopoulos Paris - Δεκέμβριος 15, 2005

Ναι ναι ο ‘Θείος’ σέβεται τους εργαζόμενους του, τους πληρώνει πολύ καλά τόσο που στα λεοφωρεία κάθε πρωί βρίζοντε μεταξύ τους για το ποιός πείρε πιο μεγάλο Bonus, τους πληρώνει και καμία Pizza αν κάνουν υπερωρίες α ναι και το ταξί..μερικές φορές!Ουστ.

Οσο αναφορά του κομμουνιστές με Prada..γ@μησετα..και αυτοί περιμένουν την πρόσληψη στο δημόσιο.Όλη ελλάδα την πρόσληψη στο δημόσιο….Και οι φωνές και οι απεργίες ειναι για τους εργαζομένους στις ΔΕΚΟ…γιατι θα ΄χασουν την μονιμότητα..για τα θύματα του ‘Θειου’ και άλλων στο χωρο δεν μας νοιάζει ..δεν γ@μιεται μωρε..στο δημόσιο να μπούμε να εξασφαλίσουμε την μονιμότητα και στα τέτοια μας. Ας βγουνε και άλλο στο δρόμο οι δημόσιοι στα @@ μας δεν έχω το παραμικρό ενδιαφέρον για την πάρτι τους…Κρα και ουστ 2 φορές.
Αναρωτιέμαι αν ποτέ αυτή η χώρα μπορέσει να πάει μπροστά..και η απάντηση που παίρνω ειναι ΟΧΙ. Αλλά δεν πειράζει ίσως στο μέλλον σκεφτούμε και άλλες πορτοκαλίες..γιατι στην χώρα της εκμετάλλευσης και των εργατοπατέρων δεν βλέπω προκοπή!

τα ρέστα μου!

8. Nikos - Δεκέμβριος 16, 2005

Δεν βλέπω την απάντηση στα παραπάνω ερωτήματα (πχ. «αν θα πάει μπροστά αυτή η χώρα») σε αφορισμούς περί χαραμοφάηδων κλπ. Το πρόβλημα είναι -στην ουσία- πολύ μεγάλο, και αν δεν αντιμετωπιστεί θα δούμε πολύ χειρότερα στο εγγύς μέλλον, καταστάσεις που οι σημερινές θα μοιάζουν με παιδική χαρά.

Ζούμε μια μεγάλη μετάβαση από την οικονομία της παραγωγής αγαθών, στην οικονομία της γνώσης – μια μετάβαση για την οποία η ελληνική κοινωνία ήταν εντελώς-τελείως απροετοίμαστη. Χιλιάδες θέσεις εργασίας χάνονται -σχεδόν- καθημερινά στον ιδιωτικό τομέα, τη στιγμή που οι -όποιες λίγες- νέες θέσεις δημιουργούνται, ανήκουν σε κλάδους της νέας οικονομίας της γνώσης.

Το αποτέλεσμα, όσοι χάνουν τη δουλειά τους να αδυνατούν εντελώς να την αντικαταστήσουν με μια νέα, παρασυρόμενοι σε μόνιμη ανεργία ή σε παρα-επαγγέλματα. Για αυτούς τους ανθρώπους είναι ΕΝΤΕΛΩΣ αδύνατο -είτε μας αρέσει είτε όχι- να φανταστούν την ένταξή τους σε μια διαδικασία απόκτησης νέων δεξιοτήτων ώστε να ανταπεξέλθουν στις νέες ανάγκες. Το ίδιο το κράτος δεν έχει την ειλικρινή διάθεση να τους βοηθήσει αφού και το ίδιο είναι μπλεγμένο στα γρανάζια του παλιού, με ένα ανθρώπινο δυναμικό εξαιρετικά χαμηλής ποιότητας και χωρίς γενικότερες υποδομές.

Τι θα κάνουν αυτοί οι άνθρωποι? Που θα ξεσπάσουν την οργή τους για το δρόμο χωρίς επιστροφή για τη μιζέρια? Δεν είναι τυχαίο ότι η δύναμη του ΚΚΕ παραμένει σταθερή (με ελαφρές τάσεις αύξησης) τα τελευταία 10 χρόνια, τη στιγμή που δεν υπάρχει κανένα πρόσφορο έδαφος για τη στήριξη των ιδεών που πρεσβεύουν, ενώ και ο Καρατζαφέρης έχει αρχίσει να γίνεται το νέο φόβητρο του (συνόλου του) πολιτικού κόσμου.

Και στενοχωριέμαι γιατί βλέπω ότι και ο κόσμος των Ελλήνων bloggers (που θα ήταν λογικά το πιο πρωτοπόρο κομμάτι της Ελληνικής κοινωνίας) αναλώνεται σε φτηνές και ανέξοδες συζητήσεις (και συμπεράσματα) για ένα πρόβλημα-βομβα.

Αυτά και συγνώμη αν σας κούρασα ή προσέβαλα κάποιον.

9. Lida - Δεκέμβριος 16, 2005

Αγαπητέ Νίκο ο λόγος που οι έλληνες bloggers δεν κάθονται να ασχοληθούν με το φλέγον θέμα του αν θα πάει μπροστά η χώρα είναι απλός

Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι η χώρα ΔΕΝ θα πάει μπροστά.

Για την ακρίβεια όσοι μπορούν να αντιληφθούν πέντε πράγματα έχουν συμπεράνει ότι εδώ και μερικά χρόνια έχουμε μπει σε μια μη αναστρέψιμη πορεία συντριβής των μεσαίων και χαμηλότερων στρωμάτων της Ελληνικής κοινωνίας καθώς και την εξαφάνισης σχεδόν κάθε ανεξάρτητης ελληνικής οικονομικής δραστηριότητας. Πιστεύω ότι τα επόμενα 10 χρόνια σχεδόν όλες οι εταιρίες/ καταστήματα /οργανισμοί σταδιακά είτε θα φύγουν από την Ελλάδα, είτε θα εξαναγκαστούν σε πτώχευση από τον ανταγωνισμό των φτηνών εισαγωγών καθώς και των πολυεθνικών που θα αρχίσουν να έρχονται και θα κατακλύσουν όλους τους τομείς της ελληνικής οικονομίας (και η αγροτική παραγωγή εκεί θα καταλήξει). Ακόμη και οι πάλε ποτέ πανίσχυροι διαπλεκομενοι θα χάσουν τα κρατικά στηρίγματα τους (επειδή θα τελειώσουν τα κρατικά λεφτά όχι για κανένα άλλο λόγο) και θα αναγκαστούν να παίξουν με ίσους όρους στην αγορά όπου οι περισσότεροι θα πάρουν τον πουλο. Οι πιο υγιείς και ανταγωνιστικές από της ηδη υπάρχουσες εταιρίες είτε θα εξαγοραστούν, είτε (σπανιότερα) θα συνεχίσουν να υπάρχουν σαν ανεξάρτητες μονάδες και να ευημερούν. Οι πιο ταλαντούχοι της γενιάς μας καθώς και της επόμενης θα φύγουν για το εξωτερικό η θα προσφέρουν τις υπηρεσίες τους για της πολυεθνικές μιας και σχεδόν αποκλειστικά αυτές θα έχουν πραγματικές θέσεις εργασίας. Η ελληνική κοινωνία θα αποτελείτε από μεγάλες ομάδες που θα κινούνται μεταξύ εξαθλίωσης, παραεπαγγελμάτων και ανεργίας ενώ πολύ από αυτούς θα μεταναστεύσουν. Το πιθανότερο είναι ότι η βαθύτατη αυτή κρίση αντί να γίνει ευκαιρία για πραγματική ενδοσκόπηση και αναζήτηση μιας νέας πορείας θα προκαλέσει την περαιτέρω συντιρικοποιηση της ελληνικής κοινωνίας που θα επιτρέψει σε διάφορους Χριστοδουλους, Λιακοπουλους , Καρατζαφεριδες να αλωνίζουν ανενόχλητη και να αποκοιμίζουν ακόμη βαθύτερα τον ήδη αποκτηνωμένο όχλο.

Αυτά πιστεύω αγαπητέ Νίκο ότι θα συμβούν στο άμεσο μέλλον (συμβαίνουν).

Και για να πω την αμαρτία μου δεν τους λυπάμαι όλους αυτούς καθόλου.

Αναφέρεται το εξής στο comment σας.

Για αυτούς τους ανθρώπους είναι ΕΝΤΕΛΩΣ αδύνατο -είτε μας αρέσει είτε όχι- να φανταστούν την ένταξή τους σε μια διαδικασία απόκτησης νέων δεξιοτήτων ώστε να ανταπεξέλθουν στις νέες ανάγκες.

Γιατί τους είναι εντελώς αδύνατον αγαπητέ Νίκο; Γιατί ήταν απολύτως δυνατό σε εμένα πριν 9 χρόνια να κάνω στροφή 180 μοιρών στις σπουδές μου και από συντηρητρια έργων τέχνης να γίνω προγραμματιστής; Δεν είχα κληρονομικό χάρισμα, απλά μπορούσα να δω αυτό που κάθε άνθρωπος που διάβαζε μια απλή εφημερίδα μπορούσε να δει. Ότι δηλαδή αν θέλει κανείς να επιβιώσει στον κόσμο που έρχεται πρέπει να μπορεί να κινηθεί άνετα σε ένα τουλάχιστον από τους τομείς τις σύγχρονης τεχνολογίας. Και εγώ είχα το προνόμιο να μπορώ να σπουδάσω μια επιπλέον ειδικότητα και ίσως αυτό που έκανα να είναι ακραίο σαν παράδειγμα. Αλλά διάολε κάτι μπορούσαν να κάνουν όλοι αυτοί που όταν βρίσκονται ξαφνικά μπροστά στο χάος και στο έρεβος τον απαιτήσεων της σύγχρονης αγοράς εργασίας (για τις οποίες είχαν προειδοποιηθεί από άπειρα δημοσιεύματα στον καθημερινό τύπο εδώ και χρόνια) η πρώτη τους σκέψη είναι να πάρουν τηλέφωνο τον βουλευτή τους για να τους βρει δουλειά στο δημόσιο.

Ναι, το κράτος θα μπορούσε να είχε φροντίσει να κατευθύνει αυτούς τους ανθρώπους σε κάποιους σύγχρονους τομείς της εκπαίδευσης αντί π.χ, να το πιάνει κωλοπιλαλα να αυξήσει τις ώρες διδασκαλίας των αρχαίων (πράγμα που γίνεται ΣΗΜΕΡΑ εν έτη 2005). Όμως δυστυχώς η αδράνεια του δεν είναι δικαιολογία για το χάλι που βλέπουμε γύρω μας. Το κράτος δεν κάνει τίποτα αλλά θα ήθελα να ήξερα πιο κόμμα της αντιπολίτευσης, ποιος πολιτικός φορέας, πια συνδικαλιστική οργάνωση έχει θέσει το θέμα του άμεσου του εκσυγχρονισμού της εκπαίδευσης, της επιμόρφωσης του εργατικού δυναμικού και της επικέντρωση στης νέες τεχνολογίες τον ελληνικών εταιριών σαν απόλυτη προτεραιότητα για την επιβίωση μας. Μόνο για τις κωλοΔΕΚΟ και το δημόσιο κόπτονται και αυτοί και η πελατεία τους.

Όμως πέρα από το κράτος , τα κόμματα, τις οργανώσεις, τα συνδικάτα η τελική εύθηνη είναι αυτών των κακομοίρηδων που αδυνατούν οι καημένοι να φανταστούν την ένταξη τους στον πραγματικό κόσμο. Έστω ότι δεν μπορούσαν να την φανταστούν παλαιότερα, όμως από ότι φαίνεται δεν μπορούν να συνειδητοποιήσουν αυτη την άμεση ανάγκη ούτε και τώρα που βρίσκονται στο χείλος του γκρεμού. Γιατί αλλιώς πως εξηγείτε το φρικαλέο φαινόμενο που ζω από μέσα και περιγράφω εδώ καθώς και τόσα αλλά συμπτώματα απίστευτης παρακμής που βλέπουμε γύρω μας. Τι άλλο χρειάζονται επιτέλους για να καταλάβουν τι τους περιμένει και να κάνουν κάποια κίνηση απο μόνοι τους να σωθούν;

Όχι αγαπητέ Νίκο, δεν λυπάμαι πια κανένα από αυτούς, γιατί θα μπορούσαν να κάνουν κάτι έστω και τώρα και δεν κάνουν. Και αυτή τους την αδράνεια θα την πληρώσω και εγώ και εσείς και άλλοι που ίσως να πάλεψαν για κάτι καλύτερο. Δεν αξίζουν τίποτα πέρα από την απόλυτη περιφρόνηση και την άθλια μοίρα που τους περιμένει.

Αν βρίσκετε τις παραπάνω απόψεις φτηνές και ανέξοδες σας πληροφορώ ότι δεν είναι. Ότι εμπειρία έχω καταφέρει να αποκτήσω πάνω στο συγκεκριμένο θέμα την πλήρωσα πολύ ακριβά. Και άμα θέλετε το πιστεύετε.

10. Nikos - Δεκέμβριος 17, 2005

Αγαπητή Λήδα

ανεξάρτητα από το έντονο ύφος της απάντησής σου -το οποίο δεν δικαιολογείται γιατί δεν διαφωνούμε στο συνολικό σκεπτικό για τα προβλήματα της ελληνικής κοινωνίας- πιστεύω ότι είσαι υπερβολικά αυστηρή με τους ανθρώπους.

Εκεί που -πιστεύω ότι- κάνεις λάθος, είναι το ότι εξομοιώνεις την περίπτωσή σου (τη στροφή που έκανες στις σπουδές σου) με την περίπτωση εκατομμυρίων άλλων ανθρώπων οι οποίοι δεν κατάφεραν να σπουδάσουν, μπήκαν από νωρίς στην παραγωγική διδικασία, χωρίς όρους και προϋποθέσεις, είτε επειδή η καταγωγή τους και το οικογενειακό τους περιβάλλον δεν το επέτρεπαν, είτε επειδή ήταν απλώς (εδώ ταυτίζομαι μαζί σου) βλάκες.

Με λίγα λόγια, αν ΔΕΝ σπούδαζες μία (οποιαδήποτε) επιστήμη, αλλά ήσουν εργάτρια σε βιοτεχνία υποδημάτων νομίζω ότι θα είχες ελάχιστα περιθώρια να κάνεις τη στροφή την οποία έκανες. Βρικόσουν δηλαδή, εξορισμού σε προνομιακή θέση.

Επιμένω ότι αν ως κοινωνία «καθαρίσουμε» με το πρόβλημα χαρακτηρίζοντας τους «ανένταχτους στην κοινωνία της γνώσης» ως βλάκες, τότε πολύ απλά το πρόβλημα θα πέσει στα κεφάλια μας. Το μόνο σίγουρο.

Γιατί όλοι το ίδιο χρήμα κυκλοφορούμε. Στην ίδια «επιχείρηση» δουλεύουμε, και από το ίδιο εθνικό προϊόν τρώμε.

Ακόμη και αν κάποιοι έχουμε μεγαλύτερο μερίδιο από την πίττα, τι είν’ ο κάβουρας τι το ζουμί του.

11. OldSkipper - Δεκέμβριος 17, 2005

Αγαπητε Νικο, δεν συμφωνω μαζι σου – αν και καταλαβαινω τα επιχειρηματα σου. Η διαφορα (μας) ειναι στο κατα ποσο ενας ανθρωπος παιρνει την τυχη του στα χερια του και κατα ποσο περιμενει τα «ετοιμα» – ειτε αυτα ερχονται απο το κρατος (διορισμος) ειτε απο τον μπαμπακα του (κληρονομια).
Δεν ειναι καθολου θεμα ικανοτητων η καταγωγης. Ολες αυτες οι χιλιαδες οι μεταναστες που ξεκινησαν και πηγαν στις Αμερικες και τις Αυστραλιες και κανανε τεραστιες περιουσιες, ειχανε μηπως 2 – 3 πτυχια σαν την Ληδα, εσενα και εμενα;
Χρειαζεται πτυχιο ενας αγροτης για να καταλαβει τι θελει η αγορα; Γιατι αγνοει (η πλειοψηφια των αγροτων) επιδεικτικα τους νομους της αγορας και προτιμαει να διαδηλωνει και να ζηταει επιδοτησεις απο το κρατος (τα «ετοιμα» που λεγαμε), αντι να αλλαξει το προιον της; Γιατι δεν μπορει ενας ξυλουργος να γινει σιδερας η το αντιστροφο; Πτυχια θελει η λεφτα θελει;
Μονο οι πλουσιοι και οι προνομιουχοι μπορουν να ειναι ευελικτοι – ολοι οι υπολοιποι δικαιολογουνται στην μαζικη αδρανεια;
Γνωμη μου ειναι, οτι *ολοι* μπορουν να παρουν την τυχη τους στα χερια τους (εξαιρουνται ακραιες περιπτωσεις διανοητικης / σωματικης αναπηριας). Κινητρα ισχυρα υπαρχουν για ολους μας. Ο παππους μου (γεννηθεις 1897) ελεγε – εκφραζοντας την πλειοψηφια της γενιας του – «η Ελλαδα παει κατα διαολου» πριν ακομα γεννηθω εγω. Το ιδιο ελεγε και ο πατερας μου (με την ιδια πλειοψηφια της γενιας του), το ιδιο λεω και εγω απο το 1979 – την χρονια που την εκανα για τοπους χλοερους ;-).
Αρα δεν μπορει να ισχυριστει κανενας, οτι δεν ξερει τι χαλια εχει η χωρα, οταν εδω και 3 γενιες ολοι συμφωνουμε για την κατασταση.
Το προβλημα μου με τους Κνιτες (μαλλον ενα απο τα προβληματα μου) ειναι οτι επιμενουν – παρα τα πασιφανη προβληματα της χωρας – στην νοοτροπια των «ετοιμων». Κατα την νοοτροπια αυτη, ουδεις χρειαζεται να ειναι ευελικτος, αφου το κρατος (πρεπει να) καλυπτει ολες τις αλλαγες της τεχνολογιας και της κοινωνιας. Το «κεκτημενο» ειναι να εχουν ολοι την σιγουρια τους κρατους – ειτε ειναι δημ. υπαλληλοι, ειτε αγροτες, ειτε επιχειρηματιες.
Δεν θελω να αφαιρεσω απο κανεναν το δικαιωμα να διεκδικησει οτι θελει – ακομα και την κρατικη σιγουρια. Εκτιμω ομως πολυ περισσοτερο οσους δεν περιμενουν απο τα «ετοιμα» και κανουν κατι μονοι τους στην ζωη τους.

12. Nikos - Δεκέμβριος 17, 2005

Φίλε OldSkipper

Προφανώς έχω παρεξηγηθεί, για να πιστεύεις ότι δικαιολογώ τη στάση που έχουν αυτές οι ομάδες ανθρώπων. Ούτε ότι, ΑΝ ΗΘΕΛΑΝ να αποφασίσουν μια στροφή στη ζωή τους θα ήταν δύσκολο να το κάνουν. Κάθε άλλο.

Απλά, βρίσκω λογικό το να ΜΗΝ ΜΠΟΡΟΥΝ να αποφασίσουν ότι ένας συγκεκριμένος τρόπος ζωής πρέπει να λάβει τέλος. Η δύναμη της συνήθειας είναι απίστευτα ισχυρή στο μεγαλύτερο μέρος των ανθρώπων.

Θυμάμαι πολύ έντονα μια φράση του Tom Peters (www.tompeters.com) πριν από λίγα μόλις χρόνια που έλεγε: «You need to revolutionize your portfolio of skills at least every half-dozen years. This is a minimum survival necessity.»

Πόσο μεγάλη αλήθεια. Αλλά και πόσο δύσκολο να βάλεις ένα άνθρωπο της παλιάς βιομηχανικής εποχής, χωρίς -όχι μόρφωση αλλά- καλιέργεια, να αντιληφθεί κάτι τέτοιο. Ακόμη και αν του το δώσεις έτοιμο νιανια στο στόμα.

Γιαυτό ξαναλέω ότι είναι ευθύνη του υπόλοιπου κομματιού της κοινωνίας μας (όλων εμάς) να ανοίξουμε ένα διάλογο χωρίς παρωπίδες και να βοηθήσουμε μεγαλύτερα τμήματα του πληθυσμού στην κατεύθυνση της διαρκούς (δια βίου που λένε κι οι μορφωμένοι) επιμόρφωσης. Κάτι που -τελικά- θα βοηθήσει και το ίδιο το δικό μας επίπεδο ανάπτυξης.

13. OldSkipper - Δεκέμβριος 18, 2005

Νικο – εδω συμφωνουμε. Συγνωμη αν παρανοησα κατι απο τα λεγομενα σου. Εχεις απολυτο δικιο οτι α) η δυναμη της συνηθειας ειναι απιστευτα ισχυρη β) χρειαζεται εμεις οι «αλλοι» να κανουμε διαλογο / επιμορφωση σε ενα τμημα του πλυθυσμου.

ΑΛΛΑ – και για να ξαναγυρισω στα λογια της Ληδας: εδω δεν μιλαμε για καποιους απελπισμενους αμορφωτους που διεκδικησανε το δικιο τους στους δρομους. Η Ληδα μιλαει καθαρα για οργανωμενους Κνιτες που ηξεραν πολυ καλα τι εκαναν και σε ποια εταιρεια το εκαναν (την «κακια πολυεθνικη»).

Δεν μιλαμε λοιπον για καποια απλοικα / αμορφωτα / ανενημερωτα μελη της κοινωνιας με βαθια ριζωμενες συνηθειες. Μιλαμε για νεολαια και μαλιστα νεολαια κομματος που εξ ορισμου θελει να λεγεται ριζοσπαστικο, επαναστατικο, αγωνιστικο κλπ. κλπ.
Μην μου ζητας λοιπον να δικαιολογησω στους κομματικα οργανωμενους ριζοσπαστες την «ανθρωπινη δυναμη της συνηθειας».

Και – επαναλαμβανοντας την Ληδα – γιατι δεν πηγανε να πουλησουνε μουρη σε εταιρεις που πραγματικα απομυζουν τους εργαζομενους; Εχεις ιδεα τι γινεται στις οικοδομες απο Ελληναρες εργολαβους; Εχεις ιδεα τι πληρωνουν οι χοντρα επιδοτουμενοι Ελληναρες αγροτες μας στους Γυφτους / Αλβανους / Βουλγαρους που μαζευουν τις σοδειες; Αυτο δεν ειναι εκμετταλλευση ανθρωπου απο ανθρωπο;

Κατα το ΚΚΕ μαλλον οχι. Κατα το ΚΚΕ προεχει να καταγγειλουμε την πολυεθνικη που απομυζα τον τιμιο ιδρωτα της Ληδας. Ε, αι στον διαολο (οπως γραφει και η Ληδα).
Υ.Γ. Φυσικα η τελευταια φραση δεν αφορα εσενα Νικο – εσυ εισαι ΟΚ.

14. Nikos - Δεκέμβριος 18, 2005

Νομίζω ότι έχεις υπερτιμήσει το πνευματικό τους επίπεδο, όταν απαιτείς από αυτούς τέτοιο σκεπτικό….

15. Lida - Δεκέμβριος 18, 2005

Είπα να καθίσω να κάνω λίγη δουλειά και έγινε χαμός στα comments. Στα περισσότερα με έχει καλύψει ο OldSkipper. Πρέπει να προσθέσω όμως και μια ένσταση πάνω στο θέμα του διαλόγου και της παροχής βοήθειας προς όλους αυτούς τους μην έχοντες στον ήλιο μοίρα.

Η ένσταση δεν αφορά την θεωρία που είναι σωστή (ποιος μπορεί να διαφωνήσει ότι πρέπει να οδηγηθούν προς μια σωστή κατεύθυνση επιτέλους όλοι αυτοί οι άνθρωποι για να μπορέσει να προχωρήσει η χώρα). Διαφωνώ όμως στην πράξη και εκεί οφείλετε και αυτό που εκλαμβάνεται σαν σκληρότητα μου απέναντι τους. Έχει προσπαθήσει κανείς από εσάς να μιλήσει σε αυτούς τους ανθρώπους και να τους εξηγήσει 5 πράγματα για τι πρόκειται να συμβεί στο μέλλον αν συνεχίσουν να λειτουργούν με τον τρόπο που λειτουργούν σήμερα (αδιαφορώντας για το μέλλον , βλέποντας την μονιμότητα σαν πανάκια κλπ). Θα είσαστε τυχεροί αν δεν σας δείρουν και από πάνω (δεν κάνω πλάκα). Μακάρι απλά να αδρανούσαν από άγνοια, ΑΝΤΙΔΡΟΥΝ και έντονα μάλιστα όσο καλά και να τους το εξηγήσεις! Από τον «φερελπη» νέο που ψάχνει θέση στο δημόσιο μέχρι τον καραγκιόζη επιχειρηματία που θεωρεί την επένδυση στην πληροφορική πεταμένα λεφτά (πρόκειται για την πλειοψηφία τον ελλήνων επιχειρηματιών όλων τον κλάδων, και δεν σηκώνω κουβέντα πάνω σε αυτό γιατί το έχω ζήσει).

Όταν λοιπόν πας να εξηγήσεις σε κάποιον το συμφέρον του και σε λέει και μαλάκα από πάνω γιατί να τον λυπηθείς όταν βρίσκεται άνεργος και απένταρος με 10 καταναλωτικά δάνεια στη πλάτη του η η επιχείρηση του έχει πήξει στο φέσι και κηρύττει πτώχευση γιατί δεν αντέχει τον ανταγωνισμό. Και επαναλαμβάνω ότι πρόκειται για την πλειοψηφία που θέλει δημόσιο FOREVA, που θέλει όλα τα κιλά όλα τα λεφτά (αγρότες), θέλει να στήνει επιχειρήσεις χωρίς υποδομές για να τρώει τα ευρωπαϊκά κονδύλια χωρίς να παράγει ουσιαστικά τίποτα η αυτά που παράγει να είναι τόσο ακριβά και άθλια σε ποιότητα που δεν τα πλησιάζουν ούτε Κινέζοι (και όχι δεν είμαι καθόλου υπερβολική). Η γνώμη μου για το τι πρέπει να κάνουν όλοι αυτοί για την σωτήρια της πατρίδας είναι η εξής

Να πεθάνουνε!!!! (που λέει και ο Λεβέντης)

Μακάρι να μπορούσατε να δείτε αυτά που βλέπω εγώ από την θέση που βρίσκομαι καθημερινά (και περιγράφω παρά πολύ ήπια και εξ απαλών ονύχων στο post περί βλακείας των χριστών της κινητής τηλεφωνίας) για να τους καταδικάσετε όλους αυτούς σε θάνατο με φρικτά βασανιστήρια (συνήθως πρόκειται για τους ίδιους που περιγράφω παραπάνω).

Και όσο για τους έλληνες bloggers που είναι το πρωτοπόρο κομμάτι τις ελληνικής κοινωνίας νομίζω ότι κάνετε λάθος και μια επίσκεψη στον ναό του ομαδικού αυνανισμού που λέγετε monitor θα σας πείσει. Είναι σπάνιο να βρείτε οτιδήποτε το αξιόλογο εκεί μέσα (όπως και οπουδήποτε αλλού στην ελληνική κοινωνία). Εγώ πάντως έχω πάψει να το επισκέπτομαι εδώ και καιρό.

Υ.Γ. Συγγνώμη για το έντονο ύφος αλλά σε πολλά από τα θέματα στα οποία αναφέρομε έχω πολύ άσχημες εμπειρίες.

16. Phantasmak - Δεκέμβριος 18, 2005

Λήδα ξέρεις σκεφτόμουν γιατί έφυγες απ’ το Λονδίνο. Συνήθως όσους σοβαρούς δυτικούς ξέρω που θα πήγαιναν να ζήσουν Ελλάδα είναι επειδή παντρεύτηκαν Έλληνα/Ελληνίδα. Τώρα για νοσταλγίες και τέτοια μη μου λες γιατί ξέρεις τι θα πω.

17. Phantasmak - Δεκέμβριος 18, 2005

θέλω να πω δε θα υπήρχε άλλος λόγος να πάει κάποιος να μείνει εκεί παρα ν’ ακολουθησει τον αγαπημενο/η του. Κι αν είναι Έλληνας που έχει φύγει έξω, μόνο για λόγους ανωτέρας βίας. Διαφορετικά δικαιολογία δεν υπάρχει. Και φυσικά θα ξαναρχίσει μετανάστευση προς τα έξω.

18. Lida - Δεκέμβριος 18, 2005

Αυτή την στιγμή που γράφω αυτές τις γραμμές είμαι «με το ένα πόδι» έξω άπo την Ελλάδα Phantasmak. Και υπάρχει πιθανότητα το έξω από την Ελλάδα να γίνει και έξω από την Ευρώπη. Αν θα γίνει οι λόγοι θα είναι καθαρά επαγγελματικοί και θα αφορούν offer I cannot refuse (εκτός αν συμβεί κάτι συγκλονιστικό που δεν μπορώ να υπολογίσω). Το μέλλον θα δείξει.

19. Lida’s Weblog » 330 - Αύγουστος 19, 2006

[…] Σήμερα με την απεργία μας επισκέφθηκαν ξανά τα καλόπαιδα της ΚΝΕ. Αυτή την φορά έριξαν μερικά συνθήματα και αποχώρισαν με τιμές (ήταν βλέπεις και άσχημος ο καιρός). Όπως και την προηγούμενη φορά κανείς δεν τους έδωσε σημασία. Και από ότι φαίνεται δεν ήμασταν μόνο εμείς που τους αγνοήσαμε. Υποτίθεται ότι η συμμετοχή στον ιδιωτικό τομέα ήταν 70% αλλά ειλικρινά θα ήθελα να ήξερα από πού βγαίνουν αυτά τα στοιχεία μιας και πέρα από κάποια εργοστάσια δεν γνωρίζω καμία ιδιωτική επιχείρηση που οι υπάλληλοι της έλαβαν μέρος στη απεργία. Εκτός βέβαια αν στα ποσοστά του καθαρού ιδιωτικού τομέα έχουν προσθέσει και αυτά των ΔΕΚΟ οπότε… […]

20. FILIKA ENA MELOS TIS KNE - Νοέμβριος 5, 2006

AN DEN APERGHSETE ESEIS DEN GINETAI TIPOTA.POIOIS EINAI O KALOS MISTHOS TA 500, TA 600 H TA 800 EURO POY PERNEI SHMERA TO 80% TON ELLHNON ERGAZOMENON.OTAN TA PAIDIA SAS UA FTASOUN STA 70 KAI UA DOYLEUOUN AKOMA EPEIDH DEN THA PAROYN SYNTAXH THA KATALABOYN TI TOYS ELEGAN OI KNITES POY PROSPATHOYSAN NA KLEISOY GIA THN APERGIA TA DEKEDEW ERGOSTASIA TIS ELLADAS. MIA 4MELIS OIKOGENIA XREIAZETAI PERIPOY 1300 EYRO GIA NA ZHSEI LIGO KALA. TO MELLON POY EXASFALIZETAI ME AYTH TH STASH SAS EINAI OI NEOI NA DOYLEYOUN GIA 500 EYRO XORIS NA SPOYDASOYN TIPOTA , XORIS SYNTAXH, XORIS ERGASIAKA DIKAIOMATA ,XORIS YGEIA. SYNEXISTE ETSI, AFHSTE TIS POLUETHNIKES NA TA PAROYN OLA ALLA MHN GKRINIAXETE AN SAS APOLYSOUN H AN DEN SAS PLEIROSOYN.
ALLA EPEIDH POTE DEN EINAI ARGA, BGEITE STOYS DROMOYS KAI DIEKDIKISTE AYTA POY SAS EXOYN PAREI ME TOYS NOMOYS TOYS PASOK KAI ND. DIEKDIKISTE GIA ESAS KAI TA PAIDIA SAS.MHN PERIMENETE NA ERTHOYN APO MONA TOYS, MONO ESIES MPOREITE NA TA DIEKDIKISETE.
OSO GIA THN KNE KAI TO KKE EMEIS UA PALEYOYME GIA TO SYNOLO THS ELLINIKHS KOINONIAS AKOMA KAI AN MAS BRIZETE. OSO YPARXEI ADIKIA, OSO TO KEFALAIO EKMETALEYETAI THN ERATIKH TAXH OPOY ANOIKETE KAI ESEIS, EMEIS THA BRISKOMASTE EKEI EXO APO TIS PORTES TON ERGOSTASION KAI THA SAS KALOYME NA AGONISTITE

NOMOS EINAI TO DIKAIO TOY ERGATI

21. Lida - Νοέμβριος 5, 2006

Καλύτερα να γράφετε lower case και με ελληνικούς χαρακτήρες αν σας είναι εύκολο. Μου βγήκαν τα μάτια να διαβάσω το κείμενο.

EINAI O KALOS MISTHOS TA 500, TA 600 H TA 800 EURO POY PERNEI SHMERA TO 80% TON ELLHNON ERGAZOMENON.OTAN TA PAIDIA SAS UA FTASOUN STA 70

Προφανώς και δεν είναι καλός μισθός τα 500 ευρω. Και είναι σχεδόν σίγουρο ότι δεν θα υπάρχει σύνταξη με την μορφή που την ξέρουμε αυτή τη στιγμή σε 40 χρόνια από τώρα (ούτε σε 10).

TO MELLON POY EXASFALIZETAI ME AYTH TH STASH SAS EINAI OI NEOI NA DOYLEYOUN GIA 500 EYRO XORIS NA SPOYDASOYN TIPOTA , XORIS SYNTAXH, XORIS ERGASIAKA DIKAIOMATA ,XORIS YGEIA.

Από που βγαίνει αυτό το συμπέρασμα;

SYNEXISTE ETSI, AFHSTE TIS POLUETHNIKES NA TA PAROYN OLA ALLA MHN GKRINIAXETE AN SAS APOLYSOUN H AN DEN SAS PLEIROSOYN.

Έχω απολυθεί ήδη 2 φορές από ελληνικές εταιρίες. Προσωπικά δεν με ενοχλεί τόσο το να με απολύουν. Με ενοχλεί του δεν υπάρχουν αρκετές εταιρίες η αλλού είδους ευκαιρίες διαθέσιμες για να συνεχίσω να εργάζομαι αξιοπρεπώς. Δεν έχω σαν σκοπό μου να κάθομαι 40 χρόνια στην ίδια δουλειά. Ούτε καν στον ίδιο τομέα. Το πρόβλημα δεν είναι οι απολύσεις, είναι η έλλειψη πολλαπλών ευκαιριών για τους εργαζόμενους που οφείλετε στην στραγγαλισμένη κρατικοδίαιτη ελληνική οικονομία.

DIEKDIKISTE GIA ESAS KAI TA PAIDIA SAS.MHN PERIMENETE NA ERTHOYN APO MONA TOYS, MONO ESIES MPOREITE NA TA DIEKDIKISETE.

Και εγώ διεκδικώ πράγματα, μόνο που τυγχάνει να είναι πολύ διαφορετικά από αυτά που νομίζετε.

OSO YPARXEI ADIKIA, OSO TO KEFALAIO EKMETALEYETAI THN ERATIKH TAXH OPOY ANOIKETE KAI ESEIS, EMEIS THA BRISKOMASTE EKEI EXO APO TIS PORTES TON ERGOSTASION KAI THA SAS KALOYME NA AGONISTITE

Δεν ξέρω πόσο νόημα έχει να διαμαρτύρεστε έξω από τα εργοστάσια πάντως σας πληροφορώ ότι το να διαμαρτύρεστε έξω από μια πολυεθνική που πληρώνει στην ώρα της αξιοπρεπείς μισθούς, δίνει υγειονομική κάλυψη, τηρεί την εργατική νομοθεσία, και παρέχει διάφορα προνόμια στους εργαζόμενους της δεν είναι έξυπνη κίνηση.


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: