jump to navigation

290 Οκτώβριος 29, 2005

Posted by Lida in Greek IT.
trackback

Με αφορμή αυτό το άρθρο του J95.
Δέχομαι τελευταία πολύ συχνά επισκέψεις από το google από αναζητήσεις που περιέχουν τις φράσεις»τεστ iq» η»τεστ ικανοτήτων». Ο λόγος φαίνεται να είναι ένα μικρό αρθρακι πάνω στην χρησιμότητα αυτών των τεστ στις συνεντεύξεις. Σε όσους πέφτουν σε αυτό το blog ψάχνοντας γενικές πληροφορίες γύρω από τα IQ test μπορούν να επισκεφθούν την wikipedia για μια πρώτη εισαγωγή πάνω στο θέμα. Όσοι ενδιαφέρονται για τα τεστ ικανοτήτων σε σχέση με τις συνεντεύξεις για επιλογή προσωπικού ας επισκεφτούν τα sites των πανεπιστημίων Sussex και Kent όπου μπορούν να βρουν πολλές πληροφορίες και δείγματα. Δεν γνωρίζω κανένα καλό ελληνικό link για το συγκεκριμένο θέμα. Όποιος ξέρει κάτι ας μου πει για να το προσθέσω.

Πρέπει να πω ότι προσωπικά δεν έχω καμία εμπιστοσύνη σε αυτά τα τεστ. Η βαθμολογία μου σε όσα έχω κάνει κατά καιρούς κυμαίνεται από 97 μέχρι 184 (!!?!!!?!). Επιπλέον θεωρώ την χρήση τους για την αξιολόγηση υποψηφίων για θέσεις εργασίας παράλογη, ειδικά σε ότι αφορά»δημιουργικά» επαγγέλματα όπως προγραμματιστές, μηχανικούς, αρχιτέκτονες κλπ. Έχω λάβει μέρος σε δυο συνεντεύξεις που περιελάμβαναν αυτού του είδους τεστ, η τελευταία μάλιστα ήταν σε μορφή group interview που είναι κατά την γνώμη μου εντελώς απαράδεκτη. Αυτά τα τεστ απαιτούν παρά πολύ χρόνο για να ολοκληρωθούν και δεν αποδεικνύουν τίποτα απολύτως για την προσωπικότητα του υποψηφίου και την ικανότητα του να αντεπεξέρθει στης συνθήκες εργασίας στον»πραγματικό» κόσμο. Αν ο χρόνος που καταναλώνεται σε αυτού του είδους τις εξετάσεις (μπορεί να φτάσουν και τις 3-4 ώρες διάρκεια) δίνονταν σε προσωπικές συνεντεύξεις από έμπειρους επαγγελματίες ο εργοδότης θα μπορούσε να έχει μια εξαιρετικά λεπτομερή εικόνα για τον υποψήφιο και κατ’ επέκταση να γνωρίζει αν πραγματικά είναι κατάλληλος η όχι για την θέση. Πιστεύω ότι οι εταιρίες που χρησιμοποιούν τέτοιες μεθόδους στις διαδικασίες αξιολόγησης ενδιαφέρονται να προσλάβουν ανθρώπους που ανήκουν στην χρυσή μετριότητα. Που μπορούν δηλαδή, μέσες άκρες, να βγάζουν πέρα την δουλειά χωρίς να έχουν ιδιαίτερες απαιτήσεις από τον εαυτό τους και από την εταιρία που δουλεύουν. Συνήθως πληρώνουν κάτι δεκάρες με τον βασιλιά απάνω και οι δυνατότητες ανάδειξης που προσφέρουν είναι από –100 μέχρι 0. Αν νομίζεται ότι αυτού του είδους οι θέσεις σας ταιριάζουν μπορείτε να δοκιμάσετε την τύχη σας. Αν δεν είσαστε ο τύπος του»μεροδούλι μεροφάι»,»ας βρούμε μια θεσούλα να έχουμε το κεφαλάκι μας ήσυχο» και θέλετε κάτι παραπάνω από την ζωή σας avoid at all costs.

Υ.Γ.1 Πιστεύω ότι τα μόνα τεστ που ίσως έχουν κάποιο ουσιαστικό λόγο ύπαρξης είναι αυτά που έχουν δημιουργηθεί ειδικά για την θέση στην οποία απευθύνεται ο υποψήφιος. Ένα παράδειγμα τέτοιου τεστ είναι το GLAT του Google. Όποιος θέλει ας το δοκιμάσει.

Υ.Γ.2 Συμβαίνει να είμαι δυσλεξική. Το πρόβλημα αυτό αναγνωρίστηκε ουσιαστικά μόνο αφού πήγα στην Αγγλία (το τεστ το έκανα όταν ήδη βρισκόμουν στο δεύτερο έτος των σπουδών μου). Πέρασα όλα τα σχολικά έτη σαν μαθήτρια κάτω του μέσου όρου ακούγοντας συνεχώς διόλου κολακευτικά σχόλια από καθηγητές και συμμαθητές. Δεν νομίζω ότι υπάρχει περίοδος της ζωής μου που να μισώ τόσο όσο αυτά τα χρόνια.

Advertisements

Σχόλια»

1. J95 - Οκτώβριος 29, 2005

…Και έχεις δύο πτυχία σε δύσκολους τομείς, όλα αυτά μόλις έφυγες από την οπισθοδρομική αγαλίτσα της ελληνικής εκπαιδευτικής κοινότητας στην οποία μπορεί κάποιος να ισχυρίζεται ότι η θεραπεία για τη δυσλεξία είναι περισσότερα αρχαία.

Όσο για τα IQ και αφού διάβασα το άρθρο της Wikipedia, τις τελευταίες μέρες αρχίζω να καταλαβαίνω γιατί πολλοί σκεπτικιστές θεωρούν ότι η ψευδοεπιστήμη κάνει πάρτυ στον κλάδο της Ψυχολογίας. Το μόνο χειρότερο από θεωρητικούς μπουρδολόγους είναι θεωρητικοί μπουρδολόγοι που νομίζουν ότι αν σου κοτσάρουν ένα συντελεστή ετεροσυσχέτισης κάτι τρέχει στα γύφτικα…

2. Lida - Οκτώβριος 31, 2005

To ekpedeutiko sistima tis elladas einai EGKLIMATIKO kai osoi sinteloun stin diatirisi tou os exei einai egklimaties. I dikia mou oikogenia eixe kai 5 draxmes parapano kai katafere na me stilei stin Agglia gia spoudes. Posoi omos anthropoi exoun ousiastika xathei (oxi mono disleksikoi) epidi den tous dothike i eukairia na bgoun ekso na anoiksoun ta matia tous kai na anaptiksoun to talento tous.

Prosfata akousa radifoniki ekpompi (pali sto SKAI, kati paei poli straba me to sigkekrimeno stathmo) stin opoia o dimosiografos (Mazarakis nomizo legotane) ourliaze katenthousiasmenos gia tin prothesi tis kira-Marietas na auksisei tis ores didaskalias ton arxaion kathos kai na balei tous arxaious sigkrafeis stis bibliothikes ton sxoleion. Malista o tipos ipostirize oti an efarmostoun auta ta metra «ta apotelesmata tha einai theamatika kai tha ta doume amesa» (?!?!?!).

Den leo, kalo pragma na iparxoun olokliromenes siloges apo ta erga ton arxaion stis bibliothikes alla ti diaolo tha kataferoun me tin auksisi ton oron didaskalias tous kai kirios pia tha einai auta ta theamatika apotelesmata? Ti akribos tha alaksei se auti tin apisteuti kreatomixani pou paristanei to ekpedeutiko systima? Tha apoktisoun oi mathites kritiki kai analitiki skepsi an ektos apo Antigoni didaxtoun px kai Ploutarxo apo to prototipo? Tha mporoun na antimetopisoun tis terasties apetiseis tis agoras ergasias , akomi kai tis kathimerinis zois (eidika ston diko mas klado prepei na mporoume na mathenoume monoi mas kai na prosarmozomaste se toulaxiston 4-5 kainouries glosses-texnikes- texnologies klp ana 2mino-3mino)? Tha paragoun ta panepistimia mas talantouxous ereunites, ypeuthinous ekpedeutikous , sostous epagkelmaties, olokliromenous antropous?

Den ksero ti na po pia, mou fenete den exoume pari xampari ti ginete giro mas. O kosmos trexei me 1000 xm tin ora kai emeis psaxnoume liseis gia to xali mas stin dekaetia tou 50.

3. Basileios - Οκτώβριος 31, 2005

to zhthma einai sto ekpaideytiko systhma (kai oxi mono ths elladas) pws o kaQhghths ‘bgazei’ maQhtes/foithtes pou einai omoioi me ayton. Oloi oi alloi pou diaferoun ligo ews polu einai katadikasmenoi sthn retsinia tou ‘kakou maQhth’ mono kai mono epeidh o professoras den mporei na niwsei thn diaforetikothta. kai to kako einai pws oso pernaei o kairos toso phgainei ayto se xamhloteres taxeis.

Na dwsw ena paradeigma: exw ena anhpsaki panexupno etwn 5. To paidi einai toso exypno pou barietai na kanei epanalhptikes douleies pou den prosferoune tipote (opws to na gemizei ena tetradio me stayrous h na enwnei telitses ston aiwna ton apanta). Amesws amesws tou exei kollhseiu apo to nhpiagwgeio h retsinia tou ‘maQhsiakou problhmatos’ (kai trexoune na plhrwnoune oi goneis eidikous Qerapeytes). Kai pali kala na leme giati an htane sthn amerikh Qa to eixane onomasei yperekinhtiko (hyperactivity disorder klp) kai Qa toe ixane plakwsei sto ritalin gia na ginei opws ola ta alla…

Omws opws eykola mporei na dei kaneis (kai opws leei kai to rhto) O kosmos trexei apo tous metrious maQhtes. Giati autoi telika exoune thn dhmiourgikothta kai thn antidrash wste na poune oxi stis katastaseis pou uparxoun gyrw tous. Asteieuomenos: Oi kaloi maQhtes ginontai ergates. Oi kakoi afentika…

4. Ελένη - Νοέμβριος 2, 2005

Άσχετο: Να πω την αμαρτία μου;
Τα αρχαία μου άρεσαν στο σχολείο.
Ή μάλλον διόρθωση: Ήμουν σκράπας στα αρχαία, μέχρι που μία συγγενής μου έκανε ιδιαίτερα σε αυτά και είδα πράγματα που μπόρεσα να _αγαπήσω_ και να πάρω διάφορες γνώσεις από αυτά.
Πόσοι καθηγητές στα σχολεία έχουν ευκαιρία να κάνουν το ίδιο πράγμα;
Με προγράμματα διδασκαλίας που είναι ένας αχταρμάς μπουρδολογίας και προβατοποίησης; Και από την άλλη να αλλάζει το σύστημα κάθε τρεις και λίγο για τα μάτια του κόσμου;

Το άλλο που με ανησυχεί είναι που ενώ πολλές «επιστημονικές έρευνες» καταλήγουν σε αποτελέσματα εκ πρωιμίου και εξακολουθούν να είναι στο υψηλό :/ βάθρο της επιστημονικής έρευνας -άρα είναι σωστές και δεν τις αμφισβητούμε. (Όπως ένας ταξιτζής μου εξηγούσε την επιστημονική έρευνα Σουηδών για το DNA των ελλήνων – είναι επιστημονική έρευνα => δεν αμφισβητείται.- Σημείωση: το να αμφισβητείς ταξιτζή είναι μία μάταια διαδικασία).

Να δούμε το γέλιο της αρκούδας που θα πέσει του χρόνου που αλλάζουν όλα τα βιβλία. Εκεί σας θέλω…

5. phivos - Ιουνίου 18, 2006

Λήδα γεια από το Παρίσι,

Ξέρεις, συμβαίνουν και εις Παρισίους… και χειρότερα!

Μια γνωστή μου, δυσλεξική, τραβάει το διάολό της στο σχολείο, στο Πανεπιστήμιο και αργότερα στην επαγγελματική ζωή της. Παντού την θεωρούν κάτι σαν ανάπηρη. Το γαλλικό κράτος μάλιστα, προβλέπει και βοήθεια (οικονομική), σ’αυτήν την περίπτωση. Για να πάρεις μια ιδέα!

Κάποτε αποφασίζει ότι δεν μπορεί να δεχτεί αυτό το πράγμα σαν ζωή και αποφασίζει να δει αλλού. Καταφέρνει και παίρνει ένα ραντεβού σε μια μεγάλη εταιρεία computer graphics στην Καλιφόρνια.

Φτάνοντας και έντρομη για την έκβαση της συνέντευξης – στην πραγματικότητα δεν ήταν συνέντευξη αλλά κάτι σαν πάρτι με ένα σωρό εργαζόμενος παρόντες – ψελλίζει κάτι σχετικά μ’αυτό που είχε μάθει να θεωρεί σαν πρόβλημα, πίσω στο Παρίσι:

– I’m dyslexic…

– WOW! That’s wonderful! ήρθε η απάντηση εν χωρώ! Δεν πίστευε στ’αυτιά της!

Πέντε χρόνια μετά, πήγα τα πιτσιρίκια μου χτες στο σινεμά, να δούμε το τελευταίο φιλμ αυτού του studio. Κάτι ένοιωσα να τρέχει στο μάγουλό μου, βλέποντας τ’όνομά της, στα «γράμματα» στο τέλος.

6. FarCry - Σεπτεμβρίου 25, 2006

Katarxin oso anafora gia ta IQ test apoteloun sxetiki endeiksi oxi apoliti. Gia na katalabei kaneis ti diafora kapoios mporei na auksisei to rank sto IQ test. Paizoun rolo polloi paragontes gia ta IQ test. I orimotita, i psixologia akoma kai i eksaskisi me auta kai i katanoisi tou tropou skepsis. Endeiktika na anafero oti

«You should not worry however; The famous Nobel Prize Winner Francis Crick (The man who found the structure for DNA) had only an IQ of 115!»

Tora de ksero an einai alitheia i psema alla the bottom line einai na mi ta pairnete sta sobara


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: