jump to navigation

241 Μαΐου 12, 2005

Posted by Lida in Games.
trackback

F.E.A.R.

Αυξάνονται κάθε χρόνο τα παιχνίδια που μας κάνουν να λυσσάμε από ανυπομονησία μέχρι να τα πάρουμε στα χέρια μας και δούμε αυτή την καταραμένη μπάρα της εγκατάστασης να προχωράει αργά και βασανιστικά. Μπορεί να είναι η εντύπωση μου και αυτό να είναι απλά το αποτέλεσμα της θεαματικής βελτίωσης της τέχνης του marketing αλλά και πάλι μου φαίνεται ότι σαν πολλά να έχουν μαζευτεί φέτος και υπόσχονται λαγούς με πετραχήλια.

Βιντεακια, συνεντεύξεις, εντυπωσιακές δηλώσεις, δημοσιεύματα, εκθέσεις, παίζει και λίγο και καμιά καθυστέρηση για να φτάσει η αγωνιά στο full. Όλο και περισσότερες εταιρίες χρησιμοποιούν αυτά τα τεχνάσματα για αυξάνουν το ενδιαφέρον για τα προϊόντα τους. Συχνά βέβαια το τελικό αποτέλεσμα είναι μια απογοήτευση σκέτη που οφείλετε όχι τόσο στην χαμηλή ποιότητα του τελικού αποτελέσματος αλλά στις υπερβολικές και υπεραισιοδοξίες δηλώσεις και το άμετρο promotion που προηγήθηκε.

Π.χ. η Monolith μας έχει συνηθίσει σε τέτοιου είδους δοκιμασίες. Ίσως κάποιοι από εσάς να θυμόσαστε την αναμονή μέχρι να εμφανιστεί επιτέλους το Alien Vs Predator 2. Στην συγκειμένη περίπτωση το αποτέλεσμα μας είχε αποζημιώσει βέβαια και με το παραπάνω. Έτσι και με το F.E.A.R., από τότε που άρχισαν να κυκλοφορούν οι φήμες για αυτό το παιχνίδι άρχισε αμέσως να μου κινεί την περιέργεια. Άλλωστε πως να μην ακούγεται ενδιαφέρον ένα First Person Shooter με ολοκαίνουργιο state of the art graphics engine με κινηματογραφικής μορφής σενάριο που κινείτε μεταξύ action θρίλερ και μεταφυσικού τρόμου.

Με βάση το story που έχει γίνει γνωστό μέχρι αυτή τη στιγμή ο ήρωας μας είναι μέλος μιας ομάδας τον ειδικών δυνάμεων των ΗΠΑ (First Encounter Assault and Recon από όπου τα αρχικά που φτιάχνουν τον τίτλο του παιχνιδιού). Όλα τα μέλη της ομάδας αυτής έχουν επιλεχθεί γιατί διαθέτουν κάποιο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό (όπως τα δυνατά αντανακλαστικά στην περίπτωση του ήρωα μας) και είναι ειδικευμένοι στο να επιλύουν καταστάσεις έκτακτης ανάγκης που έχουν σχέση με ανεξήγητα φαινόμενα.

Η ιστορία ξεκινάει με κάποιους άγνωστους παραστρατιωτικούς που έχουν καταλάβει μια αεροπορική βάση. Τα πράγματα όμως έχουν περιπλεχθεί καθώς μια άλλη ομάδα των ειδικών δυνάμεων που προσπάθησε να θέσει την κατάσταση υπό έλεγχο έχει αποδεκατιστεί και η κυβέρνηση μη ξέροντας τι έχει συμβεί στέλνει εσάς να βγάλετε το φίδι από την τρυπά. Η δικιά σας αποστολή είναι να εξοντώσετε κάθε αντίσταση και να ανακαλύψετε τι συνέβη (ως εδώ τίποτα το περίεργο). Αλλά όπως είπαμε το πράγματα είναι περιπλεγμένα και οι αντίπαλοι σαν δεν είναι όλοι»του κόσμου ετούτου»

Το μεταφυσικό στοιχείο του σεναρίου για το οποίο ελάχιστα έχουν γίνει γνωστά, είναι εμπνευσμένο από πρόσφατες γιαπωνέζικες ταινίες τρόμου, ξέρετε νομίζω για ποιες μιλάμε. Ναι αυτές με το κλασικό πια κοριτσάκι-φάντασμα με τα μακριά μαύρα μαλλιά που περπατά αργά και βασανιστικά σε σκοτεινούς διαδρόμους.  Με αυτό το στοιχείο καθώς και διάφορα άλλα που ακούγονταν κατά καιρούς η προοπτικές του F.E.A.R. έμοιαζαν εντυπωσιακές και άρχισαν να γίνονται εντυπωσιακότερες όταν πια εμφανίστηκε στην πιάτσα το player demo και τα είδαμε (σχεδόν) όλα.

Το F.E.A.R. φιλάει τα έρμα.

Το βιντεάκι που κυκλοφόρησε η Monolith προς το τέλος του προηγούμενου έτους προκάλεσε αρκετή αίσθηση στην κοινότητα τον gamers και τον κριτικών και υπάρχει καλός λόγος για αυτό.

Ξεκινάμε με την ομάδα να βρίσκεται μέσα σε ένα ελικόπτερο που κατευθύνεται στην προαναφερθείσα αεροπορική βάση. Με το που προσγειώνεται το ελικόπτερο στην είσοδο της βάσης αρχίζει και το show. Από την πρώτη στιγμή ο ήρωας δέχεται επίθεση από την μυστηριώδη ομάδα των παρακρατικών και το ενδιαφέρον του θεατή επικεντρώνεται αμέσως στα γραφικά του παιχνιδιού τα οποία είναι κάτι παραπάνω από εντυπωσιακά.

Οι εκρήξεις από τις χειροβομβίδες καθώς και οι πυροβολισμοί προκαλούν μικρά σύννεφα σκόνης και καπνού που σταδιακά καταλαγιάζουν όταν σταματάει η δράση. Κομμάτια από γυαλί από τις σπασμένες τζαμαρίες πετάγονται παντού και ακόμη και τα ποτήρια θρυμματίζονται. Οι τρύπες από τις σφαίρες στους τοίχους εκτοξεύουν σκόνη και θραύσματα και εμφανίζουν ρεαλιστικό βάθος και σχήμα. Αντικείμενα και σπινθήρες εκτοξεύονται συνεχώς προς όλες τις κατευθύνσεις. Οι σκιές στους διαδρόμους και στα δωμάτια κινούνται ακολουθώντας πειστικότατα την θέση των αντικειμένων και των πηγών του φωτός. Συχνά κατά την διάρκεια του demo εκρήξεις η πυροβολισμοί μετακινούν (συνήθως ταλαντεύουν) κάποια λάμπα αλλάζοντας τις σκιές, ρίχνουν κάτω ράφια, σπρώχνουν ντουλάπες και δημιουργούν μια αίσθηση χάους και πανικού. Οι αντίπαλοι σας ακολουθούν πιστά τις αρχές των ragdoll physics καθώς πέφτουν νεκροί η γκρεμίζονται από κάποιο ύψος. Οι πίδακες του αίματος επίσης (μμμμμ…) που ξεπετάγονται από τις πληγές τους ακολουθούν τους φυσικούς κανόνες, απλώνοντας λίμνες στο πάτωμα η σκάγοντας στους τοίχους.

 Αλλά εκεί που γίνετε αντιληπτή πλήρως η απίστευτη δουλειά που έχει γίνει στο τεχνικό μέρος είναι όταν τα αντανακλαστικά (μια παραλλαγή ουσιαστικά του bullet time) του ήρωα μπαίνουν σε λειτουργία και όλα είναι σε αργή κίνηση. Τα τριγωνικά θραύσματα του γυαλιού περιστρέφονται με φυσικότητα ενώ οι χειροβομβίδες δημιουργούν ένα σφαιρικό ωστικό κύμα που παραμορφώνει προσωρινά την εικόνα γύρω από την έκρηξη. Ακόμη και οι πυροβολισμοί της επαναληπτικής καραμπίνας δημιουργούν καπνό και σπινθήρες που εμφανίζονται με λεπτομέρειες. Και ο ήρωας όταν βρίσκεται σε slow motion, σε ένα από τα πιο εντυπωσιακά στοιχεία μέχρι στιγμής του παιχνιδιού, μπορεί να δίνει εξαιρετικά περίτεχνα σάλτα και να προσγειώνεται με μια κλοτσιά στα μούτρα του αντίπαλου κάνοντας κυριολεκτικά να μεγάλο άλμα στην εξέλιξη της μάχης σώμα με σώμα στα games.

Γενικότερα από τεχνικής πλευράς το παιχνίδι φαίνεται τουλάχιστον εντυπωσιακό διαθέτει όμως και αλλά αξιοπρόσεκτα στοιχεία.

Ωραία, τώρα μ’έφτιαξες.

Ναι, όπως είπα έχω και άλλα. Δεν είναι μόνο τα τεχνικά χαρακτηριστικά που προκαλούν εντύπωση αλλά και ο έξυπνος τόπος που χρησιμοποιούνται η εικόνα και ο ήχος για να παρατείνουν το σασπένς, την  αγωνία και τον τρόμο. 

Καθώς ο ήρωας κινείτε μέσα την βάση οι χώροι γίνονται όλο και πιο απειλητικοί καθώς υπάρχουν πτώματα παντού και οι τοίχοι και τα πατώματα είναι πλημμυρισμένοι με αίμα. Η χρήση της εικόνας του μικρού κοριτσιού είναι επίσης πολύ δυνατή (όπως και στις ταινίες άλλωστε). Την βλέπετε στο βάθος διαδρόμων, να τρέχει προς το μέρος σας πίσω από μισάνοιχτες γρίλιες και να εξαφανίζεται την τελευταία στιγμή πριν πέσει απάνω σας, η να εμφανίζεται στιγμιαία μέσα στο ασανσέρ που είσαστε κλεισμένος λίγο πριν πέσουν τα φώτα, ενώ η τελική σκηνή του demo εμφανίζεται σε μια μικρή ομάδα στρατιωτών οι οποίοι αρχίζουν να διαμελίζονται καθώς τους πλησιάζει περπατώντας στο… ταβάνι (μα το θεό!). Δεν συνηθίζω να τρομάζω σε τέτοιου είδους ταινίες και παιχνίδια αλλά υπήρξε τουλάχιστον μια στιγμή που πραγματικά αναπήδησα στην καρεκλά μου οπότε φαντάζομε πόσο πιο δυνατό θα είναι το συναίσθημα τις αγωνίας καθώς θα παίζει κανείς το παιχνίδι.

Από ότι φαίνεται η χρήση επίσης των φλας-μπακ και των παραισθήσεων/παρεμβολών που έχει ο ήρωας μάλλον θα φανεί αρκετά χρήσιμη για την εξέλιξη της ιστορίας ενώ το λίγο voice acting που ακούγεται φαίνεται να είναι αρκετά υποσχόμενο αν και αρκετά βρομόστομο (πολύ βρισίδι ρε παιδί μου). Αναφορά πρέπει να γίνει και στην μουσική η μάλλον στους ήχους γιατί από όσο ακουστικέ στο demo η μουσική αποτελείτε από διακριτικούς αλλά απόκοσμους ήχους που ακούγονται στο background δίνοντας ακόμα μεγαλύτερη ένταση στην ήδη τεταμένη ατμόσφαιρα. Και τα ηχητικά εφε από τις έκρηξης τις σφαίρες και τα σπασίματα των γυαλιών μέχρι τον ήχο του πτώματος που πέφτει στο πάτωμα μέσα σε μια λίμνη από το ίδιο του το αίμα (σπλουυυτς φφλιτς!) από όσο πρόλαβα να ακούσω είναι άριστα.

Από όπλα αυτά που καταφέρνουμε να δούμε στο demo είναι η επαναληπτική καραμπίνα, ένα SWG με zoom και χειροβομβίδες. Οι δημιουργοί όμως υπόσχονται nailgun, ένα εξαιρετικά ισχυρό ρουκετοβολο, καθώς και κάποια μορφής plasma gun. Στο λίγο από τους αντίπαλους που καταφέρνει να δει κανείς στο demo δεν μπορεί να βγάλει ασφαλή συμπεράσματα για την δύναμη του A.I. αλλά πάλι οι δημιουργοί υπόσχονται ότι θα εργάζεται σαν ομάδες και θα μπορεί να συντονιστεί για να σας κάνει την ζωή δύσκολη. Επίσης αναφέρουν ότι σε αντίθεση με αλλά παιχνίδια οι αντίπαλοι σας θα είναι ικανοί να σας κυνηγήσουν μέσα από πολύπλοκες διαδρομές, να συρθούν κάτω από τραπέζια, να σκαρφαλώσουν τοίχους ακόμη και να κρυφτούν πίσω από άλλους με καλύτερη θωράκιση. Γενικότερα όπως λένε, ο σκοπός τους είναι να κάνουν τις μάχες όχι απαραίτητα πολύ δύσκολες όσο διασκεδαστικές και απρόβλεπτες.

Να πούμε ότι όλα αυτά τα εντυπωσιακά γραφικά οφείλονται σε κάποια νεότερη version της physics engine Havok 2 και χρησιμοποιείτε επίσης μια εντελώς καινούρια μηχανή γραφικών ανεπτυγμένη από την Monolith, που υπόσχεται ότι θα εκμεταλλεύεται πλήρως τις δυνατότητες του DX9. Αλώστε οι δημιουργοί του F.E.A.R (μέλη της ομάδας, εκτός από τους δημιουργούς του NOLF2 και AvP2, περιλαμβάνουν και άτομα που εργάστηκαν για το Counterstrike: Condition Zero και το Return to Castle Wolfenstein) ήθελαν η μηχανή να μπορεί να δώσει στον παίκτη την ψευδαίσθηση ότι είναι ο ήρωας μιας ταινίας δράσης χρησιμοποιώντας εκτός τον άλλων όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ποικιλία σε τοποθεσίες και τύπους χαρτών. Και από ότι έχουμε καταφέρει μέχρι σήμερα να δούμε μάλλον τηρούν τις υποσχέσεις τους με το παραπάνω. Η μόνη ένσταση είναι το κατά πόσο ένα μέσο μηχάνημα θα μπορεί να τρέξει όλο αυτό το χαμό με τις έκρηξης και τα θραύσματα χωρίς να έχει κάποιου είδους μειωμένο performance.

Όπως θα περίμενε κανείς το παιχνίδι θα διαθέτει και  multiplayer. Υπάρχει μάλιστα πληροφορία ότι εκτός από τα κλασικά Deathmatch και Τeam Deathmatch θα διαθέτουν τη δυνατότητα οι παίκτες να παίζουν χρησιμοποιώντας το bullet time feature (SloMo game modes). Η δυνατότητα αυτή θα δίνεται με την βοήθεια ενός token το οποίο ο παίκτης που καταφέρνει να το αποκτήσει θα πρέπει και να καταφέρει να το κρατήσει στα χέρια του για αρκετό χρόνο μέχρι αυτό να»φορτιστεί» αρκετά ώστε να ενεργοποιηθεί. Μόλις συμβεί αυτό όλοι οι υπόλοιποι παίκτες επιβραδύνονται σημαντικά σε σχέση με αυτόν που έχει το token. Ακούγεται τουλάχιστον (μην πω τρομερά) ενδιαφέρον.

Θα έλεγε κανείς ότι με τα λίγα που έχουμε δει μέχρι τώρα το F.E.A.R φαίνεται άκρως εντυπωσιακό και αν όλα αυτά που βλέπουμε και ακούμε αληθεύουν μάλλον θα κάνει τελικά την έκπληξη και πιθανότατα να αποδειχτεί  το FPS της χρονιάς. Οι τελευταίες προβλέψεις λένε για έκδοση τον Ιούνιο αλλά καλύτερα να κρατάμε (σε ότι αφορά τα release dates τουλάχιστον) μικρό καλάθι.

Σχόλια»

1. Oneiros - Μαΐου 13, 2005

..*drooling*.. fysika!

an kai mou fainontai kapws piasarika ola auta me to koritsaki apo to Ring kai kyriws to nailgun (WTF?!! auto htan trademark tou Quake2.. who in his right mind would think it a serviceable weapon, let alone hope to find ammo for it?)

Kalogrammeno kai zoumero to preview sou, den h8ele poly gia na mou anoi3ei thn ore3h: h FPS adrenalinh mou einai akoma se standby mode, mias kai molis proxtes teleiwsa to e3airetiko Chronicles of Riddick. Anevases ta standards, 8a prepei na strw8w gia na grapsw prosegmenh kritikh!

PS: Opws katalavaineis, eimai kapws epifylaktikos me ta previews, kai genika, apofeugw na paizw demos.. ektos tou oti exw kaei epanhlleimena sto parel8on (Daikatana, Doom3), akooooma perimenw na dw px. to perifhmo STALKER, tou opoiou akouw na perigrafoun tis xares apo propersi.

2. Lida - Μαΐου 13, 2005

Thanks oneire. Kai ego tha imoun poli pio epifilaktiki an den eixa dei to trailer. An exeis kali sindesi aksizei na to katebaseis kai na to parakolouthiseis prosektika kai me ixo.

P.S. Kala to STALKER exei xathei telios

3. Phantasmak - Μαΐου 13, 2005

24: The Game (ξέρω, έχω κόλλημα τι να κάνω). Διαδραματίζεται μεταξύ season 2 και 3.

http://www.playstationstudios.com/24/
login:preview pass:C3%qt24

Το preview παρουσιάζει ο ίδιος ο Κίφερ Σάδερλαντ.

4. Lida - Μαΐου 13, 2005

Ax.. ti tha kano me auti tin 56ara. Prepei na to paro apofasi kapia stimi kai na paro DSL prin arxizoun na katebenoun ta trailers kai ta demo sta kinita me 3G.Tha to do apo tin doulia Phantasmak tin deutera, alios tha psakso an iparxei kanena site me screenshots.

5. Lida’s Weblog » 242 - Αυγούστου 19, 2006

[…] Άντε, πάει και το Game Preview. Τα links μου λείπουν μόνο, σιγά σιγά θα τα συμπληρώσω και αυτά. Comments are welcome. […]


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: